"לגיון": ביקורת פרק הפתיחה

Legion Series Review

תמונת כתבמתן יניב על ""לגיון": ביקורת פרק הפתיחה":
"חוויה על חושית חסרת רגש"
פוסטר Legion
משחק דן סטיבנס  אוברי פלאזה  ג'ין סמארט  
פנטזיה
ביקורת סדרה ל"לגיון": ביקורת פרק הפתיחה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מרהיב עין"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לגיון" היא סדרתו החדשה של נואה האולי ("פארגו") אשר עוקבת אחרי דיוויד (דן סטיבנס, "אחוזת דאונטון"), אדם אשר סובל מהזיות ומטופל כסכיזופרן פרנואיד במוסד לחולי נפש. יום אחד מגיעה למוסדו סיד בארט, בחורה אשר שומרת נגיעה במובן היותר גרוע של המילה. הקרבה אליה תגרום לדיוויד להתחיל להאמין להזיות שאותן הוא חווה וגם להתאהב בדיירת החדשה. זה כל מה שאני אספר לכם בשביל לא להרוס את העלילה רצופת הטוויסטים שהאולי הכין. מעבר להיותה סדרת גיבורי על לא שגרתית, מדובר בנרטיב הייחודי ביותר שנוצר לסדרות טלוויזיה מתחילת השנה. האולי מכניס אותנו אל תוך ראשו של דיוויד ומראה לנו סיקוונסים שלמים בהם אנו נחשוב האם מדובר בחלום או מציאות עם קטעים שגובלים בסרט אימה בסגנון ניקולס וינדינג רפן ("דרייב").
כאוהד גדול של דיוויד לינץ' ("טווין פיקס") וחבריו, זו נשמעת כמו סדרה שמתאימה בדיוק לטעם שלי. אך בניגוד ללינץ', הבמאי האגדי ומלך ה'ספק חלום ספק מציאות', האולי לא נתן לי אוויר לנשימה. הוא משתמש בצד ויזואלי מרשים ומעורר תהייה ומחשבה עמוקה אצל הצופה, אך שוכח מכל הצד הרגשי שצריך לפעול. אקח לדוגמא סדרה אחרת שעשתה דרמה מכוחות על, "גיבורים". גם שם פיטר פטרלי, הגיבור הראשי, ניסה לשכנע את העולם בשפיותו ותוך כדי מגלה אודות כוחותיו. ההבדל הוא שפטרלי מוכן בדקה הראשונה של הסדרה להקריב את חייו על מנת לעוף ולהוכיח שהוא שפוי ובהמשך להציל את העולם. דיוויד לעומתו הוא דמות הרבה יותר מסובכת. הוא דווקא כנוע, איננו מעוניין בהצלת העולם ומעוניין יותר שיסבירו לו מה לעשות כדי לצאת מצרות. במילים אחרות, דיוויד מבולבל וחסר מטרה לאורך חצי פרק. בעוד שהאולי מתאהב בבלבול של דיוויד ונהנה להפוך את הסדרה שלו לחדשנית, הוא שם בצד את הצד הרגשי.
"לגיון" היא הפתעה נעימה מבחינת החדשנות שלה. כבר ראינו את "סוכני ש.י.ל.ד" הולכים לפי הספר ואת "דרדוויל' הופך את הספר לחשוך ומפתיע, אבל אף אחת מהסדרות לא תחדש כמו ש"לגיון" עושה. הסדרה מרגישה כמו רכבת שדים: היא מפתיעה, מרשימה ואפילו מפחידה לרגעים מסוימים, אך חסר לה את אלמנט הריגוש. למרות שזה האולי הנהדר, ארשה לעצמי להעיר שהסדרה לא כתובה מספיק טוב. אז אם אתם רוצים סדרה הזויה שלא מבדילה בין מה אמתי ומה לא ועדיין יש בה רובד רגשי, אני ממליץ בחום על "טווין פיקס" או על שאר סרטיו של לינץ'. אם שמתם את הצד הרגשי בצד ואתם מחפשים סדרה שבה תחשבו - זו הסדרה שלכם.
לגיון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ לגיון (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט