משחקי הכס: עונה 7, פרק 4

Game of Thrones 7 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחקי הכס: עונה 7, פרק 4":
"כשההיבריס כבש את חאליסי"
פוסטר Game of Thrones 7
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 7, פרק 4 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"פרק פנטסטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק הרביעי של "משחקי הכס" בועט בכל מה שראינו לפני כן. מרגיש שסוף סוף הפשילו שרוולים. היה בפרק הכל: סצינה של הבנה ותחילת שיתוף פעולה אמיתי בין חאליסי לג'ון סנואו, ואפילו אינטימיות בין השניים. איחוד מרגש (יחסית) בין האחים לבית סטארק, עכשיו כשהחורף הגיע. וכמובן סצינת קרב מטורפת עם דותראקים ודרקון, בדרך למעלה המלך ולכס שבע הממלכות.שלא כמנהגי אני אתחיל מהסוף, כי הוא פשוט הותיר אותי פעורת פה. שיירת הצבא בפיקודו של ג'יימי וברון נעה לה לכיוון מעלה המלך, החיילים מדושנים מניצחון והיום שמשי ורגוע. עד שמגיחה עננה נמרצת מאוד של חבורת דותראקים עצבניים ורעבים לדם, מעבר לגבעה. הם שועטים בשיא הכוח ומאחוריהם דרקון אימתני ועל גבו חאליסי בכבודה ובעצמה. כשברון מצליח לקלוע חנית בדרקון, חאליסי נוחתת לקרקע, מנסה להציל את היצור נואשות. ג'יימי המנסה לרוצחה כמעט ונהרג באש דרקון, ובשנייה האחרונה נמשך אל עבר המים וצונח לקרקעית. כך נגמר הפרק הפנטסטי הזה.
בטרם יצאה חאליסי למלחמה, היא קיבלה פרטי מידע אודות צבא הטמאים המבוצר בקאסטלי רוק. היא גם איבדה את צי איי הברזל של גרייג'וי לטובת יורון, ובקיצור היא הבינה שהיא מפסידה. עם ספק רב בעצותיו של טיריון, היא פונה ללא אחר מאשר ג'ון סנואו, ושואלת לעצתו. מדובר ברגע חשוב עבור השניים, ותחילתו של שיתוף פעולה בלתי נמנע, מלכת הדרקונים בוטחת בו ומרגישה צורך להתייעץ איתו. גם טיריון וגם ג'ון סנואו אומרים לה, לא לצאת לשם עם הדרקונים, לא להיות בדיוק כמו כולם, כובשת ושורפת אנשים. חאליסי לא הקשיבה, יתכן שעצתה של אולנה טיירל בראשה, כאשר אמרה לה שהכירה הרבה גברים חכמים, ונותרה בחיים מכיוון שלא הקשיבה להם.רגע לפני כן, ג'ון סנואו וחאליסי מתחברים להם, כאשר הוא מוביל אותה לסיור בתוך מנהרה בדרגונסטון. הסיור הארכיאולוגי חושף את כל זכוכית הדרקון שהם צריכים, וכן ציורי קיר מאוד עתיקים. מוזר שחאליסי לא מכירה את המערה הזו, ויתכן שהייתה צעירה מדי כאשר נאלצו לעזוב את המקום. ציורי הקיר מספרים את הסיפורים של האנשים הראשונים וילדי היער, שיחד נלחמו נגד המהלכים הלבנים. הסצינה הזו מאפשרת, מעבר לגילוי האינטימיות בין השניים, גם תחילתה של אמונה בקרב חאליסי לקיומו של אויב משותף. היא עדיין מתעקשת שג'ון יכרע ברך בפניה, הצורך הזה שלה לכופף את כולם מתחיל להיות יהיר ומיותר לנוכח המצב וג'ון טרם מספק לה תשובה.
בהמשך הפרק תיאון גרייג'ויי מגיע לדרגונסטון. הדמות האומללה וחסרת האומץ נאלצת להיתקל בג'ון סנואו עצבני מתמיד. הוא מבטיח לו שרק העובדה שהציל את אחותו היא הסיבה שהוא לא שותל אותו באדמה כאן ועכשיו. לא ברור לי מתי, אבל תחושתי היא שתיאון עוד יפתיע את כולם ובגדול. הדמות הזו שעברה כל כך הרבה, וסבלה, היא האנטי גיבור האולטימטיבי. פשוט מחכה לראות מתי ואיך זה יקרה. בדיוק כמו שיצא להצלתה של סנסה למרות הכל, כך גם תיאון ימצא את אומץ ליבו ויעשה מעשה שישנה את מהלך העניינים לכאן או לכאן.אריה סטארק, בוגרת מכללת האנשים ללא פנים, מגיעה אל ווינטרפל. העובדה שהיא מתקבלת בספק רב, ואיש לא מזהה אותה קצת מציקה, ומדוע פרסו שטיח אדום עבור בראן ועבורה לא? אבל אריה השתנתה, היא לא הילדה שהייתה, וכנראה שהאנרגיות שלה מסוכנות גם בלי שיבינו מדוע. בנוסף הסצינה הזו מאפשרת לנו לראות את חוכמתה ויכולתה של אריה להשיג הכל על ידי דיון מילולי. ואכן היא מצליחה למצוא את דרכה אל עבר קבר אביה, והנוסטלגיה מציפה אותה. המפגש בינה לבין סנסה מרגש במידה מסוימת, ובהחלט מרגש יותר מאשר המפגש עם בראן. השלושה עכשיו יחדיו, וברור לכולם שהכל השתנה, והם אינם עוד אותם ילדים שהיו בעונה הראשונה. שני קטעים בפרק הזה שהיו טובים במיוחד. תחילה השיחה בין אצבעון לבין בראן, האחד מנסה ליצור אמפתיה בנער הנכה שעבר כל כך הרבה. כנראה שאצבעון חושב שמדובר בטרף קל שיוכל לכובשו, אך התשובה של בראן "כאוס הוא סולם", מותיר את אצבעון חיוור. המשפט הזה הוא בעצם מה שאצבעון אמר פעם לואריז בעונות הקודמות, ויכולתו של בראן לראות ולקרוא אנשים מפתיעה, בהחלט הייתי רוצה לראות עוד סצינות כאלו. וכן מעניין מה אצבעון יעשה עם המידע הזה, והאם הוא רואה כעת בבראן כאיום. והקטע השני הוא סצנת החרבות המדהימה בין אריה לבריאן, שם פתאום אנחנו, וגם סנסה מבינים איזה דרך אריה עשתה, וכמה היא באמת מי שהיא אומרת שהיא - רוצחת מיומנת בעלת יכולות אדירות וגם לב טוב. פרק מצוין, שהותיר אותי עם טעם של עוד.
משחקי הכס 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3830/08/2017 01:07:09
10/10אייקון ציון
פרק עוצמתי שבהחלט משאיר ציפייה לעונה האחרונה שבו הקרב בין החיים למתים. הרבה קצוות נסגרים כאן. המבקר צדק בעניין אחד שהוא הנסיון לשכנע את סרסיי שעבורו נעשה המסע המסוכן להבאת המת החי מה שהביא למות אחד הדרקונים - נראה לא אמין ויותר כמו פתרון תסריטאי..
שם: רוניתגיל: 3909/08/2017 17:03:49
10/10אייקון ציון
פרק מעולה! אולי הכי טוב שהיה עד כה בעונה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט