המגנים: ביקורת עונה ראשונה

The Defenders Series Review

תמונת כתביוחאי גורלי על "המגנים: ביקורת עונה ראשונה":
"שלם שקטן מסך חלקיו"
פוסטר The Defenders
משחק צ'ארלי קוקס  קריסטן ריטר  סיגורני וויבר  מייק קולטר  פין ג'ונס  רוסריו דוסון  
אקשן
ביקורת סדרה להמגנים: ביקורת עונה ראשונה מאת יוחאי גורלי | כתב טלוויזיה
ציון המבקר
"אכזבה גדולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חיכיתי מאוד ל"דפנדרס",סדרת המארוול החדשה שמשודרת בנטפליקס והייתי אמור ליהנות ממנה. בדרך כלל כשאני מחכה לסדרה והיא מאכזבת אותי, אני מאוכזב מהסדרה ומיוצריה, אבל הפעם אני מאוכזב מעצמי. זו הסדרה שגרמה לי להבין: אני לא באמת אוהב את סדרות הנטפליקס של מארוול עם יוצאת דופן אחת, וגרמתי לעצמי להאמין אחרת. "דפנדרס" מספרת על שיתוף הפעולה של ג'סיקה ג'ונס, לוק קייג', איירון פיסט ודרדוויל להגנה על לוס אנג'לס מפני אויבת חדשה (סיגורני וויבר, "הנוסע השמיני"). הסדרה משתמשת כאן במודל של "הנוקמים", גם הוא רכוש של מארוול שמאחד בין גיבורים מסרטים שונים שלהם. קשה שלא למתוח את ההשוואה, וצוות סדרות הנטפליקס גם לרגע לא מתכחש לכך: יש פה סדרת סולו לכל אחד מהגיבורים, כמו סרטי הסולו שקיבלו קפטן אמריקה, איירון מן, ת'ור והאלק לפני "הנוקמים", שמגיעים למעין שיא חדש בסדרת הקרוס-אובר הגדולה.
יש כאן בעיה עם עצם ההעברה של המודל הזה לסדרות הללו, שחלק גדול מהיופי שלהן הוא בהימנעות שלהן מטון אפי או מקרבות גדולים מהחיים. חלק גדול מהצ'ארם כאן הוא זה שאלו גיבורים ברמת רחוב, שנלחמים בפושעים בסדר מידה קטן יותר וכך נותנים הזדמנות לסיפורים אינטימיים יותר. אבל זו בעיה שבעזרת כתיבה באמת טובה היה אפשר לפתור. ולא כך קרה. "ג'סיקה ג'ונס" היא בעיניי סדרת מופת. היא מעוררת מחשבה, חזקה מבחינות תמטיות ובעיקר מרגשת מאוד, וזה בגלל ההיכנסות המעמיקה לדמותה של ג'סיקה. על "לוק קייג'" לא מתתי, אבל יש שם עבודת דמויות מספקת. ב"דרדוויל" ו"איירון פיסט", לעומת זאת, אין כלום. אמנם את "איירון פיסט" בסדרה שלו לא ראיתי, אבל כדמות ניכר כאן שהוא חלש. גם אם זו רק הכתיבה שלו כאן, הוא עדיין משעמם, טוב ככל שיהיה בסדרה שלו.
יש שיטענו שזו לא אשמת הסדרה, כי הדמויות הללו חלשות מראש. ראשית כל, גם אם כן, אני עדיין לא רוצה לראות סדרה משעממת, ושנית- אנחנו ראינו, עם "הנוקמים", שזה לא נכון. מרביתן של הדמויות בסרטי מארוול לפני "הנוקמים" היו מפותחות הרבה פחות. מלבד להבזקות צ'ארם ושנינות פה ושם לא היה בהם הרבה שלא היה יכול להיות מוחלף בגיבור אחר. ואין עם זה בעיה, כי זו בבירור הייתה חלק מהתכנית של מארוול: להציג אותם באופן בסיסי למדי בהתחלה, ולהפוך אותם למעניינים באמת רק כשהם נפגשים. הבמאי והתסריטאי ג'וס ווידון ב"נוקמים" עשה את זה נהדר. אבל ב"דפנדרס" מי שרדוד נשאר רדוד, ומי שעמוק מתרדד. בעיה גדולה בשלושת הפרקים הראשונים של "דפנרדס" שאני בהחלט מאמין שממשיכה להמשך הסדרה (אגב, לא הצלחתי להמשיך יותר מכך) היא הקלישאתיות. היא נובעת, בעיניי, מהבעיה עליה דיברתי כאן כבר יותר מדי: כשהדמויות שלך חלשות ואין לך משהו מעניין מאוד להגיד, אבל אתה חייב בכל זאת לכתוב סדרה כלשהי עד לדד-ליין מסוים, אין לך מה לעשות חוץ מלהסתמך על קלישאות. לכתוב כמעט רק סצנות שראינו כבר מיליון פעם. ל"דפנדרס" היה, אני מניח, פוטנציאל. היה קשה להגיע עליו, עם העבודה המסורבלת שכותבים אחרים של הדמויות הללו השאירו לכותבים החדשים, לכן קשה לי לכעוס יותר מדי על פיטרי והצוות שלא הצליחו להפיק כאן משהו מוצלח. אבל בכל זאת, סדרה טובה זו לא, ולכל מי שמחכה במיוחד לפרויקטים של מארוול, אני חושש שזו תהיה אכזבה גדולה.
המגנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נדבגיל: 2907/09/2017 14:43:15
7/10אייקון ציון
ראשית אני חייב לציין שמאוד אהבתי את כל אחת ואחת מהסדרות שעסקו בדמויות החל מדרדוויל דרך ג''סיקה ג''ונס ולוק קייג'' וכלה באיירון פיסט. אני חושב שנטפליקס עשו עבודה יוצאת דופן ומעניינת ויצרו רווירה ייחודית לכל סדרה. לכן, חיכיתי בקוצר רוח לאיחוד של הדפנדרס וצערי הסדרה לא עמדה בציפיות. הסדרה התחילה לא רע ושימור האווירה של כל דמות נעשתה באופן לא רע, אבל בשורה התחתונה הסדרה לא מצליחה להתרומם מספיק כמו שהיה ניתן.
קישורים
חץ המגנים (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט