משחקי הכס עונה 3

Game of Thrones 3 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "משחקי הכס עונה 3":
"העונה האחרונה הזכירה לנו שאי אפשר לסמוך על 'משחקי הכס', ושזה כל הכיף"
פוסטר Game of Thrones 3
משחק אמיליה קלארק  פיטר דינקלג'  לנה הידי  ניקולס קוסטר-וולדו  ריצ'רד מאדן  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס עונה 3 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מערער ומשובח"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.6/10
?
מדד פופולריות
4.0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
“כאוס הוא לא תהום שנופלים אליה, כאוס הוא סולם. רבים שניסו לטפס עליו נפלו ולעולם לא ינסו שוב. חלק מקבלים את ההזדמנות לטפס אך מוותרים, מעדיפים להצמד לממלכה, לאהבה, לאלים.. אשליות. רק הסולם אמיתי. הטיפוס הוא כל מה שיש". הנאום הזה, של לורד בייליש, שימש את יוצרי הסדרה בתור הפסקול לטריילר העונה השלישית. למה? כי הוא מכיל בתוכו את כל מה שהופך את הסדרה הזאת ואת העונה האחרונה במיוחד, למצויינת ומובילה בנוף הטלוויזיה העכשווית."משחקי הכס", אם במקרה רק עכשיו נגמלתם מ"יובל המבולבל", היא סדרת פנטזיה מבית היוצר של HBO האיכותית, המתארת את קרבות המלכים בממלכת ווסטרוז הדמיונית. לא אלאה אתכם באינספור הפרטים, הדמויות והאנקדוטות שליוו את שלושת העונות האחרונות, אך כן אקדיש רגע לדבר על סיפור הרקע. הסדרה מתחילה כאשר איזון עדין בין משפחות מלוכה מחזיק את הממלכה. לפני תחילת העלילה, מסופר לנו שאותן משפחות התאחדו והפילו את שושלת המלוכה העתיקה ששלטה על ווסטרוז מאות שנים, כאשר השליט האחרון בה, המכונה "המלך המשוגע", התגלה בתור ובכן, משוגע. הגילוי על כך שבנו של המלך הנוכחי הוא לא רק ממזר, אלא תוצר של רומן בין המלכה לבין אחיה, מתחיל שרשרת אירועים שמובילה למלחמת כל-בכל ובערך בשלב הזה החלה העונה הנוכחית.
הקונספט של מלחמה בכאוס מופיע כבר בהתחלה - לאחר שבני הממלכה התאחדו והפילו את המלך המשוגע (אשר, כפי שגילינו העונה, תכנן לשרוף את הבירה על תושביה), הושב סדר לכנו. אך ברגע שמעשה בלתי-טבעי (יחסי עריות) מאיים על אותו סדר שביר, הכל מתרחסק – המלך נהרג, הילד הסאדיסט שלו מתיישב על הכס, אחיו יוצאים למלחמה זה בזה ועוזרו של המלך (וגיבור הסדרה) שגילה את הסוד הנורא, מוצא להורג, מה שגורם למשפחתו, שליטת הצפון, לצאת למלחמת נקמה עקובה מדם. רשת מורכבת של דמויות, נאמנויות, חברויות וסידורי נישואים נפרשת ברחבי הממלכה והמלחמה יוצאת לדרך.המשפחות הנלחמות זו בזו - לניסטר, סטארק, בראת'יאן, גרייג'וי, טיירל ושות' הם אלה שלורד בייליש מתייחס לאיהם בנאומו כפחדנים המעדיפים להיצמד לאשליות ("המללכה", "האלים"). אבל לא רק כאן מופיע הכאוס. מה שעושה את הסדרה הזאת ליותר מטלנובלת פנטזיה בסגנון "מי ינהל את העסק המשפחתי ויזכה בסופי צדקה", הוא המבט מבחוץ על התככים והמזימות הללו. מה שבאמת מפחיד בא מבחוץ: צבא שלג של מתים-מהלכים מטיל את אימתו כבר מהסצנה הראשונה של הסדרה. למרות האיטיות המעיקה של התקדמות קו העלילה הזה, אנחנו אף פעם לא שוכחים מה מצפה מצפון וכמובן, מעבר לים נמצאת בתו היתומה של "המלך המשוגע", גיבורת הסדרה האמיתית, שעומלת במהלך העונות האחרונות להרים צבא חזק, המונהג על ידה, ועל ידי שלושת הדרקונים שלה.
הדרקונים הם לא סתם אפקט מגניב - הם מייצגים את מה שמסוגל לנצח את הכאוס - כוח מוחלט. אותו כוח העלה לשלטון את השושלת העתיקה שמלכה בחסות דרקוניה עד שהדרדרה לשגעון. אבל הכאוס נמצא בכל מקום: מנהיגים מושחתים שמדכאים מחייליהם כל צלם אנוש, אבות אכזריים הרוצחים את בניהם הזכרים ומכניסים להריון את בנותיהם, שבטים פראיים חסרי ערך לחיי אדם ושליטים תאבי בצע השוחטים את האורחים שלהם - אלו הם האיומים המחלחלים מבפנים, מתוך העם ואף אחד מהמתמודדים הנוכחיים למלוכה לא יוכל להשקיט אותם.אך מה שהופך את חווית הצפייה בסדרה לכל כך מרתקת, מעבר לקווי העלילות הקיצוניים, הן ברמת האלימות והן ברמה המינית וכן מעבר לאסתטיקה המכשפת, למשחק המשובח ולבניית הדמויות הריאליסטית - הוא הכאוס העלילתי. לא מעט משווים את "משחקי הכס" ל"שר הטבעות", אלא שכאן, שום חפץ יחיד ושום מעשה גבורה לא יוכל להביא אותנו למנוחה ולנחלה. הטוויסט המפתיע של אמצע העונה הראשונה הותיר את כולנו דרוכים בכל רגע, יודעים שהיוצרים עלולים להחליט להמית את אחת הדמויות האהובות או לשנות כיוון ללא התרעה ואם לרגע שכחנו, הרי הגיע פרק 9 והזכיר לנו - לאף אחת מהדמויות אין "חסינות" - הן חיות בעולם כאוטי שלא מוסדר על ידי חוקי המבנה התסריטאיים המוכרים ואנחנו, הצופים, נתונים לאותו חוסר חוקיות כמוהם."משחקי הכס" מנסה לייצר את חווית החיים בעולם האמיתי, בו תהפוכות ההיסטוריה לא צפויות או מוסדרות, אין טובים ורעים, המזל הוא שליט אכזר וכל ברית סופה להיגמר. אל המאפיינים הללו חשוב להוסיף שגם היוצרים והשחקנים עצמם עדיין לא יודעים לאן מוביל הסיפור, משום שכותב סדרת הספרים עוד לא סיים את שני הכרכים האחרונים. אך מה שמותיר אותנו בעולם הדמיוני הזה הם דווקא האמפתיה, החמלה והאנושיות של הדמויות שמנסות, בכל זאת, בניסיון מרגש וכמעט חסר סיכוי, לחיות מול פני הכאוס.
משחקי הכס עונה 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ משחקי הכס עונה 3 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט