פאודה: עונה 2, פרק 5

Fauda 2 Series Review

תמונת כתבמעיין הררי על "פאודה: עונה 2, פרק 5":
"המתח עולה מדרגה ומביא לצופים הרבה אקשן ומרדפים"
פוסטר Fauda 2
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  פיראס נאסר  עידן עמדי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה: עונה 2, פרק 5 מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"המתח עולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שבפרק הקודם המתח נבנה לאט, בפרק החמישי הוא עולה מדרגה ומביא לצופים הרבה אקשן ומרדפים. הפרק נפתח בנידאל שנצפה אורב לדורון ליד בית משפחתו ודורון, אשר מאוד מוטרד מכל העניין, מחליט שוב לפעול לבד לאחר שהוא לא מסתפק במאמצי היחידה לשמור עליו. דורון יוצא לפעולה עצמאית שמנוגדת לבקשתו של קפטן איוב. הוא אורב לסמיר, ששוחרר עקב חוסר בראיות הקושרות בינו לפעולות אחיו, ומאיים עליו ועל מרווה אשתו במטרה להרתיע את נידאל.עוברים לשירין, אשר אינה יודעת מה מתרחש מתחת לפני השטח בזמן שהיא חולמת על חיים שלווים באירופה ומבינה על בשרה כי לחמאס יש עיניים בכל מקום, גם במקומות בהם היא הכי פחות מצפה. היא משמשת כפיתיון בכדי להסגיר את וואליד ליחידה והמבצע מסתבך כאשר בחמאס עולים על כך. אז גם מתגלה יחסו האמיתי של דורון אליה, שמשתמש בה כדי להתקרב לנידאל, גם במחיר של סכנה לחייה.
אחד הרגעים המעניינים בפרק הוא המפגש בין נידאל לאישה פלסטינית מהכפר שלו שבזמן שהוא עוזר לה עם המצרכים, היא משוחחת איתו על הסכסוך ועל כך ש"לפני 87' והאינתיפאדה, היו לנו חברים ישראלים, אנשים טובים", מבלי לדעת מי הוא באמת. הוא מבחינתו מעדיף לדבר על מוזיקה במקום, מה שמראה לצופה שהשנאה ויצר הנקמה חזקים ממנו ואין שום דבר שיצליח לגרום לו לשנות את דעתו.המפגש הזה חושף לנו צדדים אנושיים בדמותו של נידאל ומציג אותו כדמות נבל מורכבת. מצד אחד הוא רוצח אכזרי שגורם לצופה להירתע ממנו, אך מהצד השני כלפי משפחתו ואנשים בסביבתו הוא רגיש ואדיב וקשה שלא לחבב אותו. הוא משוחח עם האישה על הביטלס שהיא לדבריו אחת הלהקות האהובות עליו ושבעיניו האלבומים האחרונים שלהם הם הטובים ביותר. אותם אלבומים אשר עוסקים במסרי שלום ואחדות, כמה אירוני.
סצנת המפגש בין נידאל לבין האישה מהכפר היא כביכול סצינה תמימה וכמעט בלתי מורגשת מבחינת הנפח שלה בפרק, אך היא טומנת בחובה עולם ומלואו בכך שהיא מראה לצופה את המורכבות שבצד הפלסטיני. יוצרי הסדרה (ליאור רז ואבי יששכרוף, האחד יוצא יחידה מובחרת והשני פרשן לענייני ערבים) בוחרים להראות בסדרה שככל הנראה, כמו בחיים, ובמציאות שבשטח אותה הם מכירים מקרוב אין טובים או רעים מוחלטים בשני הצדדים והמציאות הרבה יותר מסובכת. לא סתם קוראים לזה "פאודה" (כאוס בערבית).הפרק הזה מוכיח לנו שהיריבות בין נידאל לדורון היא יריבות אישית, מה שצופה לנו הרבה מרדפים והפרת חוקים מצד שניהם. דורון אמנם שייך ליחידה, אבל יעשה כל שביכולתו כדי להגן על משפחתו, גם במחיר של לפעול נגד החלטותיו של קפטן איוב ולסכן את מקום עבודתו וכל מי שיעמוד בדרכו. בדיוק כמו נידאל, אשר בפרקים האחרונים צפינו בו מתעלם מדרישותיו של חמאס להפסיק את הפיגועים ומחליט לפנות לדרך עצמאית.הרדיפה האישית בין השניים מבטיחה לנו הרבה אקשן על המסך בפרקים הבאים ומתח שהולך ומתגבר לקראת רגע השיא שיהיה המפגש ביניהם, מה שמעלה לנו כצופים הרבה שאלות: מה יקרה במפגש בין דורון לנידאל ומי יהרוג את מי? האם דורון יצליח להמשיך להערים על קפטן איוב ויתפוס את נידאל עצמאית או שיעלו עליו והוא יורחק מהיחידה לצמיתות? עוד שאלה הנשאלת בפרק הזה, היא מה באמת יחסו של דורון אל שירין והאם הוא אוהב אותה? ומה יבחר לעשות ברגע האמת עכשיו, כאשר היא בידי חמאס ונמצאת בסכנת חיים ממשית?. צפויים לנו פרקים מלאי אקשן ודרמה. יהיה מעניין.
פאודה 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 23:49:35
10/10אייקון ציון
ה- סדרה הישראלית הכי טובה לא סתם היא נמכרה לנטפליקס
שם: Ron.Aגיל: 3028/02/2018 15:03:39
9/10אייקון ציון
עד כה העונה אדירה!!
קישורים
חץ פאודה 2 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט