כתום זה השחור החדש

Orange is the New Black Series Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "כתום זה השחור החדש":
"'כתום הוא השחור החדש' והסטנדרט החדש – סדרות על נשים שצריכות סכין גילוח בשביל לשרוד"
פוסטר Orange is the New Black
משחק טיילור שילינג  לאורה פרפון  ג'ייסון ביגס  נטשה ליון  מייקל הרני  
דרמה
ביקורת סדרה לכתום זה השחור החדש מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"מרעננת ומבריקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הגיע הזמן שיכניסו אותנו, הנשים, לכלא. למקום סגור בתלבושת אחידה ותוכנית דיאטה מובנית. למקום בו אין שמלות כלה שלא נסגרות, שושבינות לא מפרגנות, ריכולים עם מורטת שערות וסלואו מושיין בביקיני. למקום בו נשים באופן אירוני יכולות סוף, סוף להיות נשים, על כל צדיהן, היפים, המכוערים, הקטנוניים, התחמנים והחכמים. למקום בו הריבים הם על נשים ולא על גברים. למקום בו אישיות חזקה היא יתרון, לא חסרון. למקום בו "כלבה" זו מחמאה. "כתום הוא השחור החדש" והסטנדרט החדש – סדרות על נשים שצריכות סכין גילוח בשביל לשרוד."כתום הוא השחור החדש", הסדרה המדוברת של נטפליקס, מביאה את סיפורה של פייפר צ'פמן (טיילר שילינג);בחורה בורגנית בשנות ה-30 לחייה, צ'פמן יום אחד מואשמת בפשע שביצעה לפני עשר שנים – היא סייעה לקרטל סמים פעם אחת עם העברת כספים. לארי, בן זוגה (ג'ייסון ביגס), לא רק צריך להתמודד עם הבשורה שחברה שלו הולכת לכלא לשנה, אלא גם עם העובדה שעשתה את זה כי ניהלה רומן עם הדילרית (אלכס ווז המגולמת על ידי לורה פרפון המדהימה). למרות זאת, לארי מציע לה נישואים ומסכים לחכות לה. וכך, משאירה מאחור טבעת אירוסין ופרקים של "מד מן" שלא הספיקה לראות, פייפר נכנסת לכלא. בלונדינית, בוגרת אוניברסיטה, עם שיניים צחורות, פייפר נראית כמו חתול פרסי שנזרק בין חתולי רחוב וברור לחלוטין שזו מתכונת לצרות...
פרק הפתיחה של "כתום" מצליח להפחיד ולרגש בעיקר כי הוא גורם לך לתהות מה את היית עושה, איך את היית מגיבה והאם בן זוגך היה מחכה לך. שאלות קטנות שאף פעם לא נשאלו, כמו מה אורזים לכלא או מה אומרים לחברים, עומדות במרכז הפרק ושוברות את החומה שתמיד ניצבה בינינו לבין סיפורים בכלא."כתום" מביאה נקודת מבט אמיתית ומרעננת על סטיגמות בתי כלא ואסירות עם תחושה מתמדת שזה יכול לקרות גם לך. זה תמיד הרגיש עולם נפרד משלנו ופתאום, נפלו המחסומים ואנחנו בפנים. "קראתי שאסור לשאול את זה" צ'פמן אומרת לאחת האסירות אחרי שזו שואלת אותה על מה היא יושבת. "את למדת לכלא?" האסירה מגחכת וזוהי תמצית הגאונות והאותנטיות של "כתום".אין ספק שנטפליקס (אתר הסטרימינג שמנייתו עלתה ביותר מ-200 אחוז בשנה האחרונה) ממשיך עם "כתום" את המהפכה הטלוויזיונית שהתחיל עם "בית הקלפים". בניגוד ל"בית הקלפים", "כתום" לא מתהדרת בכוכבים כמו קווין ספייסי ורובין רייט ובמאים כמו דיויד פינצ'ר וג'ואל שומאכר, אבל יש לה הרבה פלפל – ג'נג'י קוהן. קוהן, יוצרת הסדרה, בנתה לעצמה שם עם "העשב של השכן" כיוצרת של סדרות נשיות שונות ושנונות. הסדרה המבוססת על הממואר מאת פייפר קרמן, מצליחה לשמור על תדמיתה של קוהן וגם על מיצוב נטפליקס כחברה המפיקה תכנים איכותיים ומשוחררים מכבלי רשתות הטלוויזיה.
הקאסט הנשי המגוון ב"כתום" משובח; אם אלה טייסטי (דניאל ברוקס) ופוסיי (סמירה וויילי), המדליקות ומלאות חוש הומור שמצליחות להצחיק ולרגש בחברות המדהימה שלהן. אם זו דוגט (טרין מאנינג) עם השיניים והמוח הרקובים משימוש יתר בסמים. ניקי (נטשה ליאון), הקול השפוי הכי שנון, המודעת יותר מכולם לעצמה ולסביבה. או רד (קייט מולגרו) הרוסייה הקשוחה שמנהלת את המטבח ואת הבנות הלבנות. אבל מעל כולן, זוהי לורה פרפון, המגלמת את אלכס ווז, מושא האהבה הישן והחדש של פייפר. 180 מעלות מדמותה ב"מופע שנות ה-70", פרפון מתגלה כשחקנית מוכשרת, סקסית ואפלה. כמה עצוב לגלות שפרפון לא תהייה איתנו עונה נוספת. טרם הובהר האם פרפון ביקשה לעזוב או הועזבה, אך סיכויים טובים שחסרונה יורגש ויפגע בעונה הבאה של "כתום" (המתוכננת לעלות בנטפליקס ביוני 2014).פייפר אמורה הייתה להיות מקור לאמפתיה (אומנם רובינו לא העברנו תיקי כסף של קרטל סמים בתקופה שהתאהבנו בבחורה, אבל זו אפשרות), אך היא יותר מעצבנת מאשר מתחבבת; לא רק שהיא הדמות הכי פחות מעניינת, היא גם ראש כפוי טובה לשועלים. נטולת כשרון, הצלחה או תכונות אופי ראויות להערצה, פייפר מנהלת את חייה בחוץ ובפנים על ידי ניצול בני זוג. היא לעתים נוהגת באופן כה אגואיסטי, שקשה לנו להבין מדוע לארי או אלכס רוצים אותה. בכל פרק יש לה מונולוג אינטליגנטי עם תובנות על חיי הכלא, אך לא רק שהוא מרגיש מוכתב, זו לא חכמה להישמע חכמה כששאר הבנות לא סיימו חטיבה. ככל שהעונה מתקדמת, פייפר משלמת מחיר גבוה יותר על האופי הנרקיסיסטי שלה וניתן רק לקוות שבעונה הבאה היא תשתנה."כתום" נושאת את הבשורה שבקומות הגבוהות התחילו להבין שנשים יכולות להביא למסך יותר מקרבות בין שושבינות והתבכיינות בטונים גבוהים של מעודדות. זה לא ש"כתום" נטולת קלישאות, חלומות על חתונה ומיניות מוצהרת למשוך את הקהל הגברי, אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד. ואם ככה נראות אבני היסוד, יש תקווה שבסוף עוד תהייה לנו אימפריה.
כתום זה השחור החדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ירון ג. רעות.גיל: 6516/12/2019 19:19:43
1/10אייקון ציון
הסדרה לא מגיעה לקרסוליים של שתי הסדרות המצויינות על כלא נשים - וונטוורט האוסטרלית (WENTWORTH) ובפנים הספרדית (LOCKED UP). קיטש אמריקאי.
שם: ליאת טרנטינוגיל: 3001/01/2015 23:10:33
10/10אייקון ציון
נכנסתי לקרוא כי אני ממש מאוהבת בסדרה ונשבר לי הלב ממש עכשיו כשגיליתי שלורה פרפון לא ממשיכה לעונה הבאה..אני בפרק 11 של העונה הראשונה. סדרה מדהימה ושנונה,אם רציתי הצצה לעולם הכלא הנשי זה בדיוק מה שהייתי צריכה. כן יירבו סדרות המראות צדדים נשיים - כפי שאמרת. סדרה מהממת-כל מילה נכונה!
שם: חןגיל: 2907/10/2013 23:29:06
10/10אייקון ציון
פשוט מעולה! ראיתי כל הפרקים בפחות משבוע, ועל אף שיש 13 פרקים באורך של שעה כ"א .. פשוט רציתי עודדד ... לא סתם כולם בארה"ב מדברים עליה ומשבחים אותה. הסדרה מבוססת עפ"י ספרה של פייפר קרמן, כתום זה השחור החדש, שנכנסה לכלא במציאות, כאשר ג'נג'י קוהאן (הענקית), תסריטאית הסדרה הוציאה את המילים לתוך מסך הטלוויזיה ונתנה להן תוכן,משמעות,הזדהות,דרמה,צחוק ו-רצון לראות עוד. מצפה כבר לעונה השנייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט