על הספקטרום: ביקורת פרק הפתיחה

On the Spectrum Series Review

תמונת כתב על "על הספקטרום: ביקורת פרק הפתיחה":
"נותנת פרופורציות על החיים ומלמדת לקבל את האחר"
פוסטר On the Spectrum
משחק בן יוספוביץ'  נעמי לבוב  ניב מג'ר  אורי גת  
קומדיה
ביקורת סדרה לעל הספקטרום: ביקורת פרק הפתיחה מאת
ציון המבקר
"אנושי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.6/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסדרה החדשה ״על הספקטרום״ מנסים היוצרים והשחקנים להראות לנו את האופן בו אוטיסטים הם בני אדם שנראים בדיוק כמוני וכמוך, אבל רואים אחרת את העולם. הם אינם מבינים כללים חברתיים רבים, חלקם אף נחשבים לכללים ״בלתי כתובים״. כלומר כאלה שמובנים מאליהם לכולנו – אבל לא להם. למשל הם מסוגלים לצחוק או לצעוק לעיני כל בצורה לא מובנת ולא להיות מנומסים לחברים. מדובר באוטיסטים צעירים ישראלים, רון, זוהר ועמית, שנמצאים ברמת תפקוד גבוהה. הם חיים בדירה משותפת ומצליחים לתקשר אחד עם השני בשפה משלהם, למרות שגם הם לעיתים אינם מבינים אחד את השני. הם גם חכמים מאוד (לרון יש תואר במחשבים) ומסוגלים לעבוד. אבל הם לא כמו כולם. המפגש בין השלושה יוצר סיטואציות מצחיקות ומתסכלות כאחד.
כשחוקרים ואנשי אקדמיה אומרים שלדור ה-y יש בעיה ושהצעירים התל אביבים לא מפסיקים להתלונן על הצרות שיש להם בחיים, הם כנראה לא כיוונו לקושי האמיתי אותו חווים אותם אוטיסטים. הצעירים הללו, שהם בני גילי, חיים כאילו על פלנטה אחרת. שלוש הדמויות המרכזיות בסדרה מגולמות בצורה נהדרת ואמינה ע״י שלושה שחקנים: ניב מג׳ר, נעמי לבוב ובן יוסופוביץ׳ (זאת בניגוד לסרט "העודף בשבילך" שמוצג בימים אלו בקולנוע בו השחקנים הם נון-אקטורס הלוקים באוטיזם בעצמם). גם יוצרי הסדרה דנה אדידס ויובל שפרמן, מעבירים את הסיטואציות הכל כך מסובכות הללו בצורה אנושית ומרגשת. ניכר כי הנושא מוכר להם היטב וכי הם בעלי ניסיון. הקושי להבין את הסביבה, התסכול והכאב מחוסר ההבנה, שאף משליך על האנשים הקרובים עליהם ביותר, הוא זה שמלווה את כל הדמויות בסדרה ואת האוכלוסייה האוטיסטית. כמה מאכזב זה לצאת לדייט עם בחור ולקבל ממנו הודעה שאת לא הטיפוס שלו, אבל עוד יותר מאכזב מזה יכול להיות לצאת לדייט כאשר הבחור פשוט בורח לך באמצע. כל זה קורה כי פתאום הוא גילה מי את ואיך את מתנהגת כאוטיסטית, ואם הוא היה יודע את זה מראש, הוא לא היה נפגש איתך.
כמה קשה זה להיות אח או הורה לאדם כזה. אתה פשוט חי במחשבה שאין לך שום רגע של מנוחה, שבו אינך יכול לנוח ואתה תמיד צריך לבדוק מה קורה. במקרה של זוהר, זה היה האח שהתקשר לברר מה קרה בדייט, ולמה היא נשארה בבית הקפה לבדה בערב זמן רב כל כך אחרי שהבחור אמר לה ש״הוא הולך לשירותים״. אני לא יודעת מה זה להיות אוטיסט, אבל בתור אחות לאחד כזה, אני יודעת שהחיים שלי הם שונים מאלו שגדלו במשפחות שבהם כולם רגילים. הקושי בניסיון לדובב אדם שלא מסוגל לתקשר איתך כמו אחרים, והרצון להבין אותו, מוציא ממך אנרגיות שאי אפשר לתאר. הסדרה הזו היא חובה לכל מי שרוצה לדעת איך לקבל את האחר, וגם ללמוד כמה שיעורים על פרופורציות בחיים.
על הספקטרום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:40:13
9/10אייקון ציון
סדרה מצויינת, מצחיקה ושנונה ומספקת לנו הצצה לחייהם של אנשים על הרצף האוטיסטי באופן הכי טוב שאפשר, ואת כל זאת היא עושה בהומור ובהנאה רבה
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 08:11:24
10/10אייקון ציון
סדרה מעולה ומרגשת שנותנת לנו הצופים הצצה לעולמם של שלושה צעירים, בסוף שנות העשרים שלהם, המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי.
שם: סילביגיל: 6118/07/2018 13:23:35
10/10אייקון ציון
ממליצה מאוד לראות את הסדרה האיכותית להפליא!! רמה גבוהה של שחקנים, במאי, תסריטאית ובכלל תענוג...
קישורים
חץ על הספקטרום (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט