מי זו אמריקה?: ביקורת פרקי הפתיחה

Who Is America Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מי זו אמריקה?: ביקורת פרקי הפתיחה":
"טוב שסשה ברון כהן חזר"
פוסטר Who Is America
משחק סשה ברון כהן  
קומדיה
ביקורת סדרה למי זו אמריקה?: ביקורת פרקי הפתיחה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"בוטה ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פייר, התגעגעתי. יותר מדי זמן עבר (את "גרימסבי" אני מנסה להדחיק) מאז ראינו את הקומיקאי המבריק סשה ברון כהן ("בוראט", "ברונו", "הדיקטטור") מגלם את הדמויות הגסות והחתרניות שלו, שמצליחות דרך הבוטות והוולגריות להביא את המרואיינים לחשוף את הצד המודחק של הנפש האמריקאית. ברון כהן, שהמציא עם "המופע של עלי ג'י" ז'אנר חדש של תכניות אירוח, חוזר לטלוויזיה אחרי יותר מעשור עם תכנית חדשה בשם "מי זו אמריקה?". הסדרה של רשת Showtime, בת 7 פרקים, צולמה במהלך השנה האחרונה בחשאי על מנת למנוע מהמרואיינים לעלות על זהותו של הקומיקאי, ולמעשה ההודעה על שידורה הגיעה באופן לא שגרתי רק בשבוע בו היא עולה לאוויר. החשאיות סביב העלילה הייתה כה רבה שבהקרנת טרום הבכורה לעיתונאים של yes נאלצנו להפקיד את המכשירים הניידים שלנו ושומר היה באולם כדי להקפיד שמידע לא ידלוף החוצה.
למרבה השמחה, לפי הפרקים הראשונים של "זוהי אמריקה" ברון כהן לא מאכזב. הוא מגיש לנו מנה גדושה של דמויות קיצוניות ובוטות שמשקפות כל אחת בדרכה פן אחר של אמריקה וחושפות את הצד האפל שמרואיינים מסתירים בראיונות רשמיים ואת הצביעות והעמדת הפנים האמריקאית. בפרק הפתיחה הוא מגלם ארבע דמויות בהן כתב רפובליקני קיצוני הדוגל בחשיפת ה"פייק ניוז" של התקשורת המרכזית ומציג נתונים בלתי הגיוניים בעליל לפוליטיקאי הדמוקרטי ברני סנדרס, ליברל טהרן שאשתו מנהלת מערכת יחסים עם דולפין ובפרק הראשון מתארח לארוחת ערב אצל תומכי טראמפ, אסיר משוחרר המצייר בהפרשות גופו ומראה את הגיחוך שבעולם האמנות המודרני, כשבפרק הפתיחה הוא מוכרז כגאון של ממש על ידי אוצרת אמנות, וכמובן הדמות שתהיה אהובה ביותר על הקהל הישראלי – סוכן המוסד לשעבר ערן מורד. זוהי גם הדמות הטובה ביותר בפרקי הפתיחה, כאשר מעבר לאימוץ של המבטא הישראלי המוגזם (ברון כהן דובר עברית שוטפת) ותנועות הגוף האופייניות לקצינים ישראליים, הוא חושף את הפן הפוליטי האפל ביותר בקרב רפובליקנים תומכי התיקון השני לחוקה. הוא מציע להם להעביר חקיקה לקידום נשיאת נשק חם על ידי ילדים בגילאי 3-16, מצלם בכיר באיגוד הרובאים הלאומי בסרטון הדרכה להפעלת נשק לפעוטות ובשיא שחותם את הפרק מצליח לגייס חברי סנאט אמריקאים לסרטון בו הם תומכים בפרויקט חימוש הילדים.
אז נכון שבעידן טראמפ הכול כבר על השולחן והפוליטיקלי קורקט האמריקאי פחות נחבא אל הכלים, אך עדיין ברון כהן מצליח בדרכו המצחיקה מאוד להביא סוג של אמת מסוימת על אמריקה, שמעטות סדרות האיכות שמצליחות. לעיתים זה חוצה את גבול הטעם הטוב (כמו בבקשתו מאוצרת האמנות לתרום לו שיער ערווה לציוריו) ולעיתים הבדיחה היא מובנת מאליה, אבל גם אם את החדשנות והמקוריות של "בוראט" הוא כבר לא יוכל לשחזר, עדיין טוב לראות את ההומור משולח הרסן והמצחיק במיוחד שלו על המסך הקטן.
מי זו אמריקה? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט