מרוששות 3

2 Broke Girls Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "מרוששות 3":
"הומור שחור ועכשווי עם קורטוב תקווה הם מתכון להצלחה"
פוסטר 2  Broke Girls
משחק קייט דנינגס  בת' בהרס  גרת' מוריס  ג'ונתן קייט  
קומדיה
ביקורת סדרה למרוששות 3 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"יש עתיד"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
מדד פופולריות
5.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הומלנד", "בנות", "עד עצם היום הזה", "גרים" וגם "מרוששות", כל אלו הפציעו בעונת השידורים הנוכחית בעונתם שלישית. אם העונה השנייה של סדרה היא המבחן הבודק האם היא שטאנץ חד פעמי, או שהיא מוסגלת להביא תוכן חדש, העונה השלישית מסמנת, בדרך כלל, רוגע ויציבות ומחשבה לטווח ארוך. אצל "מרוששות", העוסקת בחייהן של זוג מלצריות ברוקלינאיות החיות מהיד לפה ואוספות דולר לדולר, השאלה של הטווח האורך היא משמעותית במיוחד. אם בסיטקום רומנטי השאלה היא לרוב: כמה זמן יעבור עד שהזוג המיוחל יהיה סוף סוף ביחד? אצל "מרוששות" (תרגום לא גרוע בכלל, המשלב משחק מילים מקומי על "מעושרות", של"2 broke girls" שובר השיניים) השאלה היא: כמה זמן יעבור עד שמקס וקרוליין יצאו ממעגל העוני?החלק החזק, והחלש ביותר של הסדרה הוא היחסים בין שתי הבנות. מקס היא מלצרית מינית, צינית וקשת יום שגדלה בעוני עם אמא נרקומנית ונראה שעברה את כל תלאות החיים שבנמצא. קרוליין, לעומת זאת, גדלה כבתו של טייקון שהואשם במעילת כספים וכך מצאה את עצהמ הנסיכה של אבא ברחוב. העונה הראשונה עסקה בחיבור הלא שגרתי בין השתיים, שהופכות לשותפות. ברגעים הטובים, לרוב כאשר זה שתיהן נגד העולם, יש להן דינמיה מדליקה ביותר. ברגעים הרעים, כשקרוליין נהיית בלתי נסבלת (שזה, למעשה, חלק ניכר מהרגעים), לא ברור כיצד מקס לא מכה בה נמרצות.
הדינמיקה בין השתיים נוגעת בדיוק לשאלת ההישרדות של הסדרה: מתי והאם יצאו ממעגל העוני, כלומר- האם יש להן, ולסדרה, עתיד? ההבדל בין הבנות נופל בדיוק על השאלה הזאת. מהרגע שאיבדה קרוליין את כל רכושה, היא רק מחפשת אחר דרך להתקדם, לפרוץ, ולממש את עצמה ואת ההשכלה היוקרתית שרכשה. הדרך לעשות זאת טמונה, לדעתה, בכשרון הבישול של מקס אשר אופה קאפקייקס נהדרות. אך מקס לא מאמינה בעתיד חיובי ומעדיפה להתגונן ממנו בהומור עוקצני ותוקפנות כללית. וזה לא במקרה. מקס מייצגת דור שהחלום האמריקאי של "עבודה קשה, כשרון ואמונה תוביל אתכם גבוה" נשבר לו מול הפרצוף עם המשבר הפיננסי. זה הדור שכרגע רק "מרוששות" (ו"בנות" כמובן) מבקש לייצג, עם אצבע על הדופק בטרנדים עכשווים כמו אינסטגרם, קרונאוט ותרבות ההיפסטרים של ברוקלין. העתיד, בשביל הדור הזה, הוא מילה גסה.את העונה הראשונה סיימו השתיים באמונה שברירית כאשר מרת'ה סטיוארט טועמת ונהנית מהקאפקייקס של מקס. את העונה השניה, והמסוכנת, השכילו לצלוח כאשר בחרו דווקא לממש את החלום עד הסוף (קרוליין מעודדת את מקס לפתוח עסק עצמאי) ואז לצפות בהתרסקותו. כך, את העונה השלישית הן מתחילות בציפיות זהירות אל העתיד. הסיבה שהסדרה עובדת כל כך טוב היא שהקרוליין המרגיזה מצליחה לחדור אל עומק ליבה השחור של מקס ולגעת בתקוות האסורות לגבי האפשרות לחיים טובים יותר, בעוד שהחיים של קרוליין בעצמה מעולם לא היו כה נמוכים. חלק ניכר מהבדיחות הקולעות נוגע להתייחסות של קרוליין לעליבות מצבה, בעוד שמקס מצביעה על כך שעברה גרוע הרבה יותר. וזה אכן עובד פעם אחר פעם. כי כולנו רוצים להאמין שגם בפני המשבר, אפשר לשמור על אמונה.
הבנות מוקפות בצורה בלעדית בדמויות משולי החברה: קוריאני, אוקראיני, פולנייה ולאחרונה גם הומו לטיני (לכולם מבטא כבד) הם השותפים של השתיים לחייהן. אליהן מצטרף גבר שחור מבוגר, היחיד שאיננו מהגר אך זה שכנראה סבל מהדיכוי הישיר והאלים ביותר. בתוך עולם הסיטקום האמריקאי הקלאסי (יש אפילו צחוק מוקלט) החבורה הזאת היא הדבר הקרוב ביותר שתמצאו למעמד תחתון. תשוו את "מרוששות" לרגע לסדרה שמוקרנת מייד לפניה באותה הרשת- "איך פגשתי את אמא?" אשר דמויותיה הן אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים המרשים לעצמם לכלות את זמנם בפאב המקומי. קרוליין ומקס מתרוצצות מעבודה לעבודה, חיות בדירת חדר וחצי עלובה והכתובית בסוף כל פרק מסמנת את שאריות הדולרים שנשארו להן. מתוך המקום הנמוך הזה, האפשרות של עתיד היא כבר לא שאלה של "נו, מתי?" אלא התעסקות בנושא המרכזי.אם "מרוששות" תשאר על קו הגבול בין התקווה לייאוש, היא תשמור על מקומה כסיטקום החשובה של השנים האחרונות, היחיד שמייצג נאמנה את "הדור האבוד" ועוד מעיז להציע לו אפשרות, זהירה, של עתיד טוב יותר. וכן חשוב לציין שהקאסט, ובעיקר קט דנינגס המובילה אותו, עושים עבודה מצויינת שפעם אחר פעם מצליחה להעביר פאנצ'ים מצויינים ומדוייקים. לכן, אפשר לומר בביטחה ש"מרוששות" הצליח לחצות למי המנוחות של העונה השלישית, ואולי עוד יש לו עתיד.
מרוששות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2304/05/2014 16:29:10
5/10אייקון ציון
חביבה ולא יותר מזה.
שם: ליטל לויגיל: 2221/12/2012 11:31:31
2/10אייקון ציון
הסדרה נחמדה.. אותי אישית היא לא מצחיקה.. ולא מעניינת.. ממליצה לראות רק שממש אין לכם דבר אחר לראות.. לא אהבתי..
קישורים
חץ מרוששות (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט