הומלנד 3

Homeland 3 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "הומלנד 3":
"למרות שאיבדה צופים רבים, הומלנד המציאה את עצמה מחדש ונותרה נאמנה לדמויות"
פוסטר Homeland 3
משחק קלייר דיינס  דמיאן לואיס  מורנה בקארין  מנדי פטינקין  דיוויד הרווד  
דרמה
ביקורת סדרה להומלנד 3 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מפתיעה וראויה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
מדד פופולריות
4.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
העונה האחרונה של "הומלנד" הצליחה לפלג את הצופים לשתי קבוצות ברורות: אלה שנטשו את הספינה, ואלה שנותרו אוהדים נלהבים. כפי שאתם יכולים להבין מהדירוג, אני שייך לקבוצה השנייה. הטיעונים החוזרים בקרב אלו שמאסו בסדרה הם: א. הסדרה איבדה את הכיוון הברור שלה, אם לא בעונה השנייה אז בשלישית וב. ההתקדמות העלילתית איטית ומייאשת. עם זאת, גם אלו לא יכלו להישאר אדישים לבחירה המפתיעה בה נקטו יוצרי הסדרה בסוף העונה השלישית."הומלנד" אשר (כי צריך להגיד את זה לפחות פעם אחת בביקורת) עובדה לטלוויזיה האמריקאית מהסדרה הישראלית "חטופים", החלה את דרכה כדרמת מתח המשחקת סביב שאלה אחת- האם ניקולס ברודי (דמיאן לואיס), החייל החטוף שחזר הביתה הוא גיבור או אויב מתחזה. במהלך העונה הראשונה נכנס משתנה נוסף - גיבורת הסדרה, סוכנת הCIA קארי מת'יסון (קלייר דיינס) סובלת מהפרעה דו קוטבית. כך, מול הניגוד בדמותו של "החטוף", גם לגיבורה זהות כפולה- סוכנת מבריקה ומופרעת חסרת שליטה. הקונפליקט הזה הופך, לקראת סוף העונה, למנוע מרכזי של העלילה, לא פחות מהשאלה לגבי ברודי, הנפתרת לבסוף.
לכן, העונה השנייה הייתה כה שונה מהראשונה, כאשר הרשתה לעצמה להעמיד במרכזה את הכפילות הפנימית, בעודה מקצינה את הכפילות החיצונית (ברודי עדיין זומם להתנקש בסגן הנשיא, אך כעת הוא חבר קונגרס). בסוף העונה היה נראה ששתי העלילות מתאחדות- ברודי מוצא כיוון כשהוא בוחר להיות "בצד של הטובים" דרך מימוש הזוגיות שלו עם קארי, שזוכה ליציבות כמו שהיא. אך יותר מדי מים זרמו מתחת לגשר וסוף טוב כבר אינו אפשרות. לכן הפיצוץ בלנגלי שסיים את העונה היה למעשה רק סמל למה שציפה לקארי וברודי כל הזמן- ההשלכות של הדרך ליציבות הזמנית הזאת. בינתיים, הקונפליקט החיצוני המרכזי נסגר סופית עם מותו של האויב המרושע אבו נאזיר כשג'באדי נכנס בתור שחקן מחליף. לכן, ניתן לטעון שהעונה השלישית חסרת כיון והעלילה נהיית איטית יותר: אנחנו נותרים עם עלילה על כפרת חטאים והתבוננות פנימית, בסדרה שהוגדרה כדרמת מתח קצבית. זהירות: מכאן ספויילרים!כדי להתמודד עם הבעיתיות, הפעילו היוצרים כמה תחבולות. האחת היא צמצום מרווח הזמן: התוכנית של סול (מנדי פטינקין) לא רק לנקום, אלא להשתמש בפיגוע כדי לשנות את יחסי הכוחות בין ארה"ב לעולם הערבי, הוא תלוי זמן ויגמר ביום שיורד מתפקידו. שעון מתקתק נוסף הוא ההריון של קארי, המגביל את זמן הפעילות שלה בשדה, עד הרגע בו לא תוכל לשמור יותר את סודה. תחבולה נוספת, וקצת יותר "תחבולתית" היא ההצגה של האשפוז בכפייה של קארי כפשע טרגי ולא מה שהוא באמת- תכסיס מחושב היטב בו גם קארי משתתפת. אך התחבולה הגדולה ביותר היא העלמתו של ברודי.
מלבד פרק אחד המוקדש למעלליו של הפליט האומלל בונצואלה, ברודי חוזר להיות שחקן משמעותי בעלילה רק לקראת סוף העונה. בינתיים, את זמן המסך שלו תופסת העלילה של דיינה, הבת שלו שמתמודדת עם החיים לאחר הבגידה של האב. רק בהמשך אנחנו מבינים שהעלילה הזו הייתה רק מניע בידי התסריטאים לגרום לברודי לחזור לעצמו ולצאת למסע שמטרתו להשיב את מה שאבד לו- זהותו כאב. דיינה הייתה המניע הראשוני שגרם לברודי לוותר על פיגוע ההתאבדות בעונה הראשונה. לאחר מכן, סיכוי להיות פעיל "בצד הנכון", וכן סיכוי לאהבה חדשה השלימו את שינוי המסלול האלים שלקח על עצמו בשבי. אך ברודי היה צריך להתפרק ולהיבנות מחדש. במהלך העונה הנוכחית ברודי נתקל מחדש בסיכוי להיות סוכן אמריקאי, בסיכוי לברוא משהו חדש עם האישה שהוא אוהב ובעיקר, להיות ראוי להערכתה של דיינה, ובכך אולי להציל את חייה. כך אני רואה את הקרבתו הסופית, ואת מוכנותו למות. רק בסוף העונה אנחנו מבינים שהגאולה של ברודי היא-היא הסיפור המרכזי פה, ושזאת התחבולה האמיתית, עלינו ועל קארי.אמנם יש גם את אלו שמאיימים לנטוש את הסדרה כעת, לאחר מותו של ברודי. אבל הבחירה להרוג את ברודי לא הייתה באמת בחירה, לא יכל היה להיות לו סוף אחר. אפילו קארי הבינה את זה. הסצנה האחרונה שלו הייתה מופת של כבוד למותה של דמות ראשית. ברודי, לאחר שהתבשר על ילדו העתידי ולאחר שכיפר על חטאיו עבור בתו, יודע שלא יוכלו להיות לו חיים חדשים, ושדם על הידיים לא מחפה על דם אחר. ברודי נתלה בכיכר העיר אך המוות שלו לא נראה אלים. להיפך, רגליו מתרוממות לעת מרצפה כאילו הוא עולה השמימה בעוד קארי מתבוננת בו בצד השני של החצר. זאת סצינה טלוויזיונית מרגשת, חכמה וחזקה שהעונה כולה נבנתה לקראתה.העונה השלישית שונה מאוד מהעונה הראשונה בשל הפיכת הקונפליקט לפנימי בעיקר ודגש על מניעים נפשיים יותר מפיזיים או בין-אישיים. שינוי שכזה תוך כדי סדרה קיימת הוא תמיד מהלך מעניין וסוחף, אך גם מהלך שדורש קרדיש רב לאפשר לסדרה לשנות את פניה. נכון שיש ב"הומלנד" בעיות: בעיקר פינות מופרכות בעלילה החיצונית ותפיסת טוב ורע ברורה ושטחית. עוד בעיה היא הנוכחות הלעיתים מעצבנת של קארי, אשר בהחלט מותחת את גבולות הסבלנות. אבל מה שיפה ב"הומלנד" היא שהיא נשארת נאמנה לעצמה ולדמויות שלה יותר מלמוסכמות ז'אנר כזה או אחר, הן בטיב הקונפליקטים והן בקצב שלהם. לכאורה, אין ספק שהסדרה הייתה צריכה להסתיים פה. אך "הומלנד" כבר המציאה את עצמה מחדש פעמיים, ראשית מתוך העיבוד האמריקאי לסדרה הישראלית ושנית בשתי העונות האחרונות. כעת נותר לראות אם תוכל לעשות זאת שוב ללא קו העלילה הפנימי המרכזי- היחסים בין קארי וברודי (תוך המרתם, כנראה, ביחסים בין קארי והתינוקת שלה), ומי מהצופים ישאר איתה.
הומלנד - עונה 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיל: 3120/07/2014 12:30:17
8/10אייקון ציון
אהבתי. קצת עקום הסוף, אבל בסופו של דבר, אחלה סדרה!
שם: tomerheroגיל: 2802/02/2014 01:41:55
7/10אייקון ציון
ההתחלה של העונה הייתה חלשה,אחרי זה עליה מפתיעה מאוד,בסך הכל 12 פרקים אם אני לא טועה,שווה לראות לדעתי,כמובן שהיא לא תהיה כמו העונה הראשונה שזאת עונת השיא מבחינת הומלנד,אבל המשך ראוי יחסית.
שם: The traveling cookieגיל: 2923/12/2013 16:30:40
5/10אייקון ציון
לאחר 2 עונות מעולות, לדעתי זו הייתה עונה פשוט לא טובה. כמעט כל פרק היה לא מעניין, חסר אקשן וחסר מתח. המשפחה של ברודי קיבלה דגש, למרות שלא עניינו אותי דיי מההתחלה. אפילו סיום העונה לא ריגש אותי כלל. הייתה סדרת מעולה, אבל לדעתי ניתן לוותר על העונה הזו.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט