המתים המהלכים: עונה 5, פרק 2

The Walking Dead Series Review

תמונת כתבישראל גת על "המתים המהלכים: עונה 5, פרק 2":
"פרק איכותי עם רגעים מותחים וסצנת סיום בלתי נשכחת"
פוסטר The Walking Dead
משחק אנדרו לינקולן  ג'ון ברנטל  שרה ויין קליס  לורי הולדן  
אימה
ביקורת סדרה להמתים המהלכים: עונה 5, פרק 2 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"איכותי ומותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
מדד פופולריות
7.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כצפוי מראש, בפרק השני של העונה היה הרבה פחות אקשן מאשר בפרק הפתיחה והרבה יותר דגש על התפתחות דמויות. הפרק השבוע היה איכותי, כלל כמה רגעים מותחים, מרגשים, סצינת אקשן אחת שהשאירה אותנו תוהים לגבי גורלה של דמות, ורגע אחד מזעזע בסיום הפרק שהבהיר לגמרי את גורלה של הדמות הזו. ואני כבר שחשבתי שהפרק הזה יעבור בשלום וברגיעה.שתי תמות דרמטיות מרכזיות בפרק השבוע: הראשונה היא הסודות שיש לכולם, גם בתוך החבורה המלוכדת שלנו עדיין יש סודות שמוסתרים מתחת לפני השטח – האם קארול רצתה לעזוב את החבורה? האם בוב ננשך מתחת למים? האם טייריס שיקר בנוגע לגורלו של איש המסטיק והמצחייה? מה רוזיטה ואברהם רוצים לספר לריק אבל דוחים למאוחר יותר? וכמובן הכומר גבריאל, תיכף נגיע אליו. אבל אם לצטט את גלן: "כל הדברים השווים שנשארו בעולם הזה הם מוחבאים". התמה השניה היא הסליחה והקבלה, ריק שואל את קארול אם היא מוכנה לקבל אותם לחבורה שלה (כאילו שהיתה לה ברירה, כן?) כאקט של בקשת סליחה על הגירוש שלה מהחבורה בעונה הקודמת, קארול וטייריס שמדברים על המעשים של קארול ועל הדברים שהם רוצים לשכוח, טרה שמתוודה בפני מגי ומתנצלת במרומז על חלקה בטבח של המושל בבית הכלא, הסצנות הרומנטיות בין בוב לסאשה, הסצנה בתוך הכנסייה כשריק משתכנע מנאום המוטיבציה של אברהם להוביל את החבורה לוושינגטון ולנסות להציל את העולם. רגעים דרמטיים טובים שאנחנו רגילים אליהם מהסדרה הזו, שעוסקת יותר בשרידת הניצולים וההתמודדות שלהם עם העולם החדש מאשר בהריגת זומבים.
אהבתי את השיחה בין ריק לבין קארל, מעין היפוך של תפקידים כשריק על תקן הקשוח השורד והלא בוטח באף אחד (קשה להאשים אותו) וקארל על תקן המצפן האנושי שמזכיר לו שהם מספיק חזקים כדי לשרוד ומספיק חזקים כדי לעזור לאחרים בדרך. סצינת האקשן עם הזומבים במים היתה עשוייה טוב, אבל מטופשת מבחינה עלילתית, איזו סיבה יש להם לרדת לתוך מים שורצי זומבים בגובה הירך, במקום לנקות את השטח מהם מהגובה בו הם היו ואז לרדת למים כדי לגמור את העבודה מול זומבים בודדים ולקחת את מה שהם צריכים? בעיני זו החלטה תסריטאית רעה ולא אמינה וחבל, כי אפילו בסדרה בדיונית צריך לשמור על הגיון פנימי שישכנע את הצופים בתבונה של הדמויות.מזמן לא הציגו לנו דמות חדשה שאמורה להצטרף לחבורה והנה זה הגיע: הכומר גבריאל, על פני השטח כולו נופת צופים, אבל מתברר שיש לו כנראה הרבה סודות להסתיר, אהבתי מאוד רגע ה Bad-ass המצויין של ריק, שמודיע לו חד משמעית שאם הוא יסכן את המשפחה המורחבת שלו, הוא יהרוג אותו, בלי לחשוב פעמיים.
ואז, כאילו משום מקום, מגיע רגע ההלם של הפרק הזה, עם השאריות מחבורת טרמינוס, עם בוב שאולי ננשך, עם האישור הסופי על הקניבליזם של טרמינוס, והתמונה האחרונה של הפרק שהקפיצה אותי ממש מהכסא, גארט נוגס בחתיכת בשר צלויה מול עיניו של בוב המטושטש, כשרגלו הקטועה של בוב מונחת בנונשלנטיות על הגריל, או שיט!ועוד מילה לסיום, אם הייתי יותר ציניקן וחשדן הייתי אמור לראות את הסוף שמחכה לבוב, אחרי הכל, אם מצטרפת דמות חדשה של גבר שחור שמצטרף לחבורה, צריך לאזן אותה במוות של גבר שחור אחר, אבל הייתי שמח לחשוב שלא כך עובד הראש של היוצרים ושהעניין מקרי.
המתים המהלכים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 4226/10/2014 18:21:37
10/10אייקון ציון
המתים המהלכים - סדרה מותחת, הפקה מושלמת, בימוי ומשחק מצויינים. כן, מדובר בזומבים מתים, אבל אחרי פרק או שניים זה הופך לתפאורת רקע, לא לוקח את הפוקוס של העלילה ומתח הנבנה בכל פרק. פרק ראשון של עונה 5 היה מטורף, אחד הפרקים הכי מותחים עם הקצב הכי מהיר שהיו אי פעם בכל העונות
שם: אלוןגיל: 3001/04/2013 00:55:42
9/10אייקון ציון
אחת הסדרות שאני אוהב, בדרך כלל אין לי עניין בסדרות, למעט המנטליסט שווה צפייה.
שם: igalגיל: 3723/02/2013 22:20:42
9/10אייקון ציון
כל הכבוד ל פרנק דרבונט שמבין עניין אך לרתק קהל בסדרה שקשה לתת כל פעם טעם מתוק בפה לעוד.... אני בהחלט זוקף לזכות אדם עם נקודות מבט שגורמות להכל להראות מעניין יותר. תהנו
קישורים
חץ המתים המהלכים (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט