אימפריית הפשע: פרק אחרון לסדרה

Boardwalk Empire Series Review

תמונת כתבישראל גת על "אימפריית הפשע: פרק אחרון לסדרה":
"אימפריית הפשע נפרדת בפרק סיום שלא ענה על הציפיות"
פוסטר Boardwalk Empire
משחק סטיב בושמי  קלי מקדונלד  מייקל שאנון  גרטשן מול  שיי וויגהם  
פשע
ביקורת סדרה לאימפריית הפשע: פרק אחרון לסדרה מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"שקיעת האימפריה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי הפרק הקודם שהיה בעיני הפרק הטוב ביותר של העונה, פיתחתי ציפיות לפרק סיום הסדרה של אימפריית הפשע, לצערי, קיבלנו פרק סיום בינוני ומאכזב.יכול להיות שהבעיה של פרק הסיום הזה היתה שהיו יותר מדי עלילות לא פתורות בכניסה אליו, ולכן היתה הרגשה שהיוצרים פשוט עברו לאורך הפרק עם רשימה: להרוג את נרסיס – צ'ק, להראות את אל קאפון נכנס בתחילת משפטו – צ'ק, להראות איך ג'ו קנדי יוצא מתעלול הבורסה של נאקי כשהוא יותר עשיר – צ'ק, פיוס בין נאקי ומרגרט – צ'ק וכו'. הפרק היה עמוס בקלישאות עלילתיות, תרגיל הבורסה, נאקי שוחה עד לנקודת האל חזור, נאקי הצעיר מתעמת עם אביו המכה את אמו, ערימת שטרות הכסף בשקית נייר שנאקי נותן לאיליי, אפילו שם הפרק, "אלדורדו" שהוא גם שם הבניין שבו נאקי רוצה לגור וגם רמז למיתוס עיר הזהב האינדיאנית שכל כך הרבה מתו בניסיון למצוא אותה. דברים שכשראיתי אותם לא יכולתי אלא להיאנח באכזבה, הכל מוכר מדי, הכל כבר היה בשימוש, פשוט ציפיתי ליותר מהאימפרייה.
היו גם חלקים טובים בפרק, שלוש סצינות מעולות ליתר דיוק: הראשונה היא הסצינה של אל קאפון ובנו, סיכום לתצוגת המשחק המעולה של סטיבן גרהאם לאורך כל הסדרה והעונה הנוכחית, שחושפת עוד פן אחד למאפיונר הקשוח, הסדיסט וההפכפך. השניה, הסצינה בבורסה בין ג'וזף קנדי לבין מרגרט, שני השחקנים מרשימים אבל קלי מקדונלד בשיאה, מרגרט קשוחה ו"שחקנית" ומצד שני עם הבלחות של חוסר בטחון וחשש. והשלישית, הסצינה בין מרגרט לנאקי, בדירה הגדולה והריקה שנאקי שוקל לקנות, יש ביניהם מעין פיוס, כל אחד מהם בדרכו מכיר בעוולות שהם עשו אחד לשנייה. התמונה שלהם "רוקדים" היתה אינטימית ומרגשת, התמונה הספציפית הזו נתנה לי קצת הרגשה של מעין מחווה לשני השחקנים הנהדרים האלה, על מה שהם נתנו לנו לאורך חמש עונות. בסיום הסצינה הזו מגיע הרגע המפתיע בעיני של הפרק הזה, גם אם עלילתית הוא ממש קטנטן, זוג אלמוני מגיע לפתח הדירה יחד עם המתווך ומעוניין לראות את הדירה, הם נכנסים פנימה ודוחקים את נאקי ומרגרט ממרכז תשומת הלב, מי היה מאמין בימי השיא של נאקי תומפסון?בואו נדבר על הסוף. נאקי נורה למוות על ידי טום הארפר שמתברר כ – הפתעה! הפתעה! טומי דרמודי (לא הפתעה בכלל, מעריצי הסדרה, כולל התייחסות כאן בשבוע שעבר, חזו את הזהות של טומי כבר לפני שניים-שלושה פרקים, לפחות ניחשו בזהירות). לכאורה הסוף אמור להיות מפתיע, אבל לא! בעיני זה סוף שמרני ופחדני! זו אולי הפעם היחידה בסדרה שהיוצרים משנים את גורלה של דמות היסטורית אמיתית. (נאקי מבוסס על דמות אמיתית בשם נאקי ג'ונסון, שבאמת שלט ביד רמה באטלנטיק סיטי באותם הימים וסופו שחי עד גיל 85 ומת מוות טבעי). אני חושב שטרנס ווינטר לא היה אמיץ מספיק כדי לתת לדמות רב מימדית כמו נאקי עם כל הרוע והטוב שבו, להמשיך לחיות, או אפילו לתת לנו סוף מעורפל בסגנון הסופרנוס. הוא בחר "לתת לו את המגיע לו" כנראה כדי לרצות את הקהל האמריקאי, שרגיל לאמות מידה כאלה של מוסר בטלוויזיה ובסרטים שלו.
אותי זה איכזב, זה היה אקורד סיום חמוץ לסדרה שהיתה מצוינת ומיוחדת בהמון דרכים, גם אם העונה האחרונה שלה היתה קצת פחות טובה מהמצופה.
אימפריית הפשע 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 3524/05/2017 23:13:12
8/10אייקון ציון
סידרה מעולה. פשע מאורגן ,רציחות, סמים ,הברחות, אלכוהול,קומבינות פשע לעקיפת חוק היובש באמריקה. 5 עונות 12 פרקים בעונה רץ במהירות מסחררת. עשוי טוב מאוד,חובה : סבלנות וזיכרון טוב מי הדמויות והיסטוריה של כל דמות. כמובן שחקנים כובשי לבבות עד שהם נירצחים , איך לא. תלבושות משגעות הזמנתי כזה כובע !! לפני כל פרק חדש רצוי לראות את סוף הפרק הקודם. 8 בסולם MOTEKOO נהניתי מכל הפרקים.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פשע
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט