הומלנד: עונה 4, פרק 11

Homeland Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הומלנד: עונה 4, פרק 11":
"פרק מדשדש עם התמקדות מעניינת בשינוי המוסרי שעובר על קרי"
פוסטר Homeland
משחק קלייר דיינס  מנדי פטינקין  רופרט פרינד  סוראי שארמה  
מתח
ביקורת סדרה להומלנד: עונה 4, פרק 11 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"לא אמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דווקא לאחר שני פרקים חזקים, מותחים ומלאי אקשן "הומלנד" חזרה פרק אחד לפני סיום העונה לבעיות שאפיינו אותה בכלל העונה – דשדוש עלילתי, חוסר תחכום ובעיות באמינות העלילה.אם בסיום הפרק הקודם חשבנו שקרי נשארה לבדה בפקיסטן כדי להחזיר את קווין ממשימת ההתאבדות שלו בחיפושו אחר חקאני, בפרק הזה אנו מגלים כי הצוות הנאמן של קרי בראשות מקס, שעדיין כואב את מותה של פארה, נשאר לסייע לה במשימתה האחרונה. במהירות יחסית מגלה קרי את מיקומו של קווין בדירתה של נציגת שגרירות גרמניה בפקיסטן (שעצם קיומה לא אוזכר עד כה בסדרה) עימה קיים קווין ככל הנראה מערכת יחסים בעבר. העימות של קרי מול קווין לא צולח והוא ממשיך ביכולות מודיעיניות מוגזמות למדי ובלתי אמינות לאדם אחד, לגלות את המכשירים הניידים של פמלייתו של חקאני ובכך לאתר את מיקומו.
לא די בכך וקווין גם מצליח לארגן הפגנת המונים מול מסתורו של חקאני (לא נראה לחקאני קצת מוזר שפתאום כולם יודעים את מקום הימצאו?) ולשכנע את חברתו של אייאן זצ"ל ליטול חלק בהפגנה ולסייע לו להטמין פצצה שתשים אחת ולתמיד סוף לתואם מוחמד דף הפקיסטני, שנדמה בלתי ניתן לחיסול עד כה.העונה הזו עומדת בסימן החלטות מוסריות של קרי. בתחילתה היא קיבלה החלטה להפציץ את החתונה בה חשבה שנמצא חקאני וגרמה להרג עשרות אזרחים ולהשתלשלות אירועי העונה. לאחר מכן שלחה קרי את אייאן ישירות לזרועותיו של חקאני ואל מותו הודאי וקיבלה החלטה נוספת, שנמנעה ברגע האחרון על ידי קווין, לחסל את האדם הקרוב ביותר אליה במתקפה אווירית (סול). גם מותה של פארה, שהוצבה בפעילות מבצעית על ידי קרי, מוטל כמשא מוסרי נוסף על כתפיה.
בתחילת הפרק אומרת קרי לצוות שהיא "לא יכולה לראות יותר אנשים קרובים אליי מתים" ובסיום היא מקבלת החלטה בלתי נמנעת שמנוגדת לאופן שפעלה עד כה ומציבה את האינטרס האישי והאנושי לפני זה הלאומי. לאחר שבתחילת העונה התחננה קרי בפני קווין שיצטרף אליה במשימתה בפקיסטן, כעת היא ניצבת במיקום של הפצצה ומונעת מקווין להפעיל אותה, מפני שהיא יודעת כי לא יהיה לו כל סיכוי להיחלץ מההמון הזועם והמודיעין הפקיסטני לאחר חיסולו של חקאני ומרגישה, לראשונה, אחריות לגורלו.אבל אם כל זה לא מספיק, לאחר שהיא מונעת מקווין להפעיל את הפצצה מחליטה קרי להתנקש בעצמה בחקאני ולהביא למעשה למותה ביודעין. ייתכן והמוות של אביה (עליו הודיעה לה אחותה בתחילת הפרק) שמתווסף למותם של הדמויות הקרובות אליה מברודי ועד לפארה ולחוסר האהבה שהיא חשה כלפי בתה התינוקת, גורם לקרי להבין שהבן אדם היחיד הנוסף שהיא מוכנה להקריב למען המולדת זו היא עצמה.אך ברגע האחרון היא מבחינה בתוך רכבו של חקאני בלא אחר באיש המבצעים החשאיים הנכלולי, דאר עדאל. האם זוהי חלק ממשימה חשאית של ה-CIA שקרי לא מודעת אליה (פחות סביר) או בשיתוף פעולה של עדאל עם חקאני (יותר סביר)? שבוע הבא, פרק אחרון לעונה, נקבל תשובות ונקווה לסיום יותר טוב מהעונה שהייתה לנו עד כה.
הומלנד - עונה 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלעדגיל: 2711/12/2014 13:59:38
10/10אייקון ציון
אפשר לצפות בה ב-yes oh
שם: זוהרגיל: 6508/12/2014 22:57:40
10/10אייקון ציון
סליחה על הבורות, היכן אפשר לצפות בטלויזיה? יש ב "יס"?
שם: עמיתגיל: 2012/11/2014 01:11:28
9/10אייקון ציון
הסכמתי עם רוב המוחלט של הביקורות שלך, אבל עם הביקורת הזו ממש לא! זה לא פרק של 2 וחצי כוכבים - זה פרק של 5 ואם היה אפשר יותר אז הייתי נותן יותר. רק על המשחק של קלייר דאניס הייתי נותן לפרק הזה את מלוא הנקודות! היא פשוט מדהימה מדהימה אותי. והסצנה עם ברודי ללא ספק המחישה אתה רגשות האשם שלה לעייאן הכי טוב שרק אפשר! לא מבין איך אפשר לתת לפרק פנומאנלי כזה כזו ביקורת. מה תלוש בקו העלילה הנוכחי? לדעתי הומלנד חוזרת לתקופה הטובה שלה, היא לא תצליח לחזור לרמה של עונות 1-2, אבל את עונה 3 היא כבר בדרך
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט