המתים המהלכים: עונה 5, פרק 9

The Walking Dead Series Review

תמונת כתבישראל גת על "המתים המהלכים: עונה 5, פרק 9":
"פרק מעניין ושונה מכל מה שהכרנו מ"המתים""
פוסטר The Walking Dead
משחק אנדרו לינקולן  נורמן רידוס  סטיב יון  לורה כהן  
אימה
ביקורת סדרה להמתים המהלכים: עונה 5, פרק 9 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"חריג ואיכותי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החצי השני של העונה החמישית של "המתים המהלכים" התחיל בפרק מפתיע, מאוד לא אופייני לסדרה עד היום, מאוד שונה בקצב שלו, אבל מאוד מסקרן וברמה גבוהה.אז קודם כל בואו נדבר על המבנה המפתיע של הפרק. ככל שאני זוכר לא היה ב"מתים" פרק שכל כך השתדל לבלבל ולתעתע בצופים. פתיחה שמלאה בקטעים ערוכים שעשויים לרמוז על אירועים שהתרחשו בעבר והם בעצם הצגה מוקדמת לאירועים שאנו אמורים לעבור בפרק הזה. לא זכור לי גם פרק שבו הוחזרו מן המוות כל כך הרבה דמויות כדי להגיד מספר שורות בודדות אבל משמעותיות. אהבתי, אפילו אם זה אומר שהייתי צריך לשמוע שוב את בת' שרה.
הפרק היה איטי מאוד וכמעט נטול סצינות פעולה, כמעט אפשר לקרוא לו פרק "אומנותי" של "המתים המהלכים”, אבל עדיין עמוס גם במקרה מוות אחד, ברגע גראפי אחד די מזעזע (אסור, פשוט אסור לאכול מול הטלויזיה כשהמתים משודרת) ובהרבה תהיות ושאלות תמאטיות שנצטרך להתמודד איתן לאורך המחצית הקרובה של העונה.המוות המפתיע בפרק הזה, מפתיע פעמיים: קודם כל כי הוא בא כל כך מהר. היה כמובן צפוי שבמהלך החצי הזה של העונה ניפרד לפחות מאחת הדמויות הראשיות (אחרי ההצטרפות של שתי דמויות קבועות חדשות לחבורת השורדים שלנו במחצית הקודמת של העונה, גבריאל ונוח) מה שלגמרי לא היה צפוי הוא שהמוות הזה יבוא כל כך מהר. ההפתעה השניה היא זהות הדמות שמתה. ההימור שלי למוות נוסף בעונה הזו לחלוטין לא היה טייריס פשוט לא "הגיע" לו למות, או שאולי כן, תיכף נגיע גם לזה. מצד שני, יש גבול לכמות הדמויות של גברים שחורים ש"המתים" יכולה להכיל, אני יודע שהמפיקים של הסדרה מכחישים את כל עניין הגזענות הסמויה הזו אבל בעולם המעריצים של הסדרה זו כמעט אקסיומה שהפכה לבדיחה פנימית.
ועכשיו בואו נזכיר קצת את השאלות, הרמזים המוזרים והתמות האחרות בפרק הזה, והיו לא מעט. אם כבר הזכרנו את טייריס, המוות שלו כמובן בא לעמת אותנו עם השאלה האם דמות כמו טייריס יכולה להמשיך לחיות בעולם פוסט שואת זומבים. האם אתה יכול להמשיך לשרוד אם אתה מסרב לשחק את משחק המצ'טות ומחבטי הבייסבול, או שעדיף לעבור לעולם שכולו טוב, אפילו טוב יותר, כמו שמבטיחות ליזי ומיקה לטייריס. הבאה בתור היא כמובן העובדה שהגיבורים שלנו תקועים. השאלה היא איך ממשיכים מכאן ולאיזו מטרה, האם ממשיכים במסע רק כדי לשרוד, או שמנסים שוב לבנות איזשהו בית קבע ולנסות לבנות ממנו עתיד בטוח יותר, אם זה בעיירה הנטושה של נוח או בהמשך הדרך, בוושינגטון.השאלות היותר קטנות אך לא פחות מסקרנות שעולות מהפרק הן: מה קרה לעיירה? למה יש שדה זרוע בחלקי גופות תחתונים ומשאית מלאה בחלקי גופות עליונים? למה חרוטה לכל אלה האות W על המצח ומה הקשר לגרפיטי שמבליח לרגע מאחורי מישון על אחת החומות "Wolves not far"? מקוה שלא נישאר במתח יותר מדי זמן.
המתים המהלכים 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ המתים המהלכים 5 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט