סמוך על סול: עונה 1, פרק 1-2

Better Call Saul Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סמוך על סול: עונה 1, פרק 1-2":
"מעורר געגועים ל"שובר שורות" במובן החיובי של הביטוי"
פוסטר Better Call Saul
משחק בוב אודנקירק  ג'ונתן בנקס  מייקל מקקין  ריאה סיהורן  
דרמה
ביקורת סדרה לסמוך על סול: עונה 1, פרק 1-2 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שנון ומעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי כל כך הרבה ציפיות כמעט ובלתי אפשרי לעמוד בהייפ שנוצר לסדרה "סמוך על סול" (Better Call Saul), הפריקוול המדובר לסדרת המופת "שובר שורות". למרבה המזל לא מדובר (רק) בעוד ניסיון הוליוודי למחזר פרנצ'ייז קיים שהקהל מכיר ואוהב לצרכי רייטינג, אלא נדמה שהושקעה מחשבה של ממש ורצון לבדל את הסדרה ולהרחיקה מהצל האימתני של סדרת האם שלה כדי ליצור בן כלאיים חדש, שמזכיר ומאזכר רבות את המקור אבל גם שונה ממנו. העובדה שיוצר וכותב "שובר שורות", וינס גיליגאן, ומפיק ותסריטאי הסדרה, פיטר גולד, עומדים מאחורי הפרויקט החדש מסייעת לסדרת הבת להיקלט ביתר קלות אצל המעריצים הותיקים. "סמוך על סול" מתארת את התהליך בו הופך ג'ימי מקגיל, סנגור ציבורי עם כוונות טובות ודרכים עקלקלות, לעו"ד הנכלולי סול גודמן, שמהלך על קו התפר בין עו"ד לפושע בייצוגו את וולטר וויט וג'סי ב"שובר שורות".
כמו בחלק מעונותיה של סדרת האם גם "סמוך על סול" מתחילה במונטאז' שמתאר את סול גודמן בגלות עלובה כמוכר ברשת מזון, המביט בקלטות וידאו ישנות מימי תהילתו כעורך דין. מעטים פרקי הפתיחה של סדרת טלוויזיה חדשה שהיו מעזים להיפתח בחמש דקות של שחור לבן אמנותי על רקע מוסיקת ג'אז מלנכולית וללא כל דיאלוג. כאן, העובדה שמדובר בספין אוף לסדרה האהובה, מסייעת לגיליגאן ולגולד שיודעים שהם לא צריכים לדפוק חשבון וכי הצופים המסורים יהיו בעלי סבלנות שלא ניתנת בדרך כלל לסדרות חדשות. היוצרים גם משכילים לחשוף טפח ולהסתיר טפחיים וכך בסצינות רבות מדובר על נושאים שהצופה טרם נחשף אליהם והם מתגלים במלואם רק בהמשך הפרק. כך גם זוויות הצילום הלא שגרתיות שאופייניות כל כך ל"שובר שורות", הנופים הצחיחים של ניו מכסיקו, ההתמקדות בפריטים שיתגלו כחשובים לאחר מכן לעלילה וסיקוונסים שלמים בהם העלילה מועברת באמצעים ויזואליים בלבד וללא דיאלוגים, ממחישים כי מדובר בסדרה שמעריכה את האינטליגנציה של הצופים בה ותתגמל אותם על כך בעתיד.
זה לא אומר שהכל מושלם ב"סמוך על סול". טון הסדרה לא ברור ונע בין חלקים קומיים לסצינות דרמטיות במיוחד במש-אפ שלא תמיד מסתדר, העובדה כי אנו רואים מלכתחילה כי סול/ג'ימי הוא אדם שמוכן לכופף את החוק למענו הופכת את התהליך שהוא יעבור לפחות מעניין על הנייר מזה של "איש המשפחה למופת" וולטר וויט, וכמובן העובדה שמדובר בפריקוול בו אנו יודעים שהגרוע מכל לא יכול לקרות לדמותו של סול או לדמויות המשנה מ"שובר שורות" (מייק וטוקו בשני הפרקים הראשונים), שמפציעות בתפקידי אורח בסדרה, פוגמים במקצת בחוויית הצפייה. שני הפרקים הראשונים בסדרה מצביעים על כיוון חיובי ומעוררים עניין לקראת הבאות. דמותו של סול, שנדמה שהייתה לעיתים מהיותר שטוחות ב"שובר שורות", מקבלת גוונים חדשים. החוצפה (הישראלית למדי) שמלווה אותו לצד הרצון להישאר אנושי ובצד הנכון של החוק, מעוררות סימפטיה לדמות, שמגלם בכישרון לא מבוטל בוב אודנקירק, שעבר תהליך איפור מרשים שהופך אותו לצעיר ב-12 שנה מסול גודמן כפי שפגשנו אותו לאחרונה. סצינת המשא ומתן עם טוקו, במדבריות המוכרות כל כך של אלבקרי, מזכירה את הרגעים הגדולים של "שובר שורות" ובמיוחד את הסצינה בה מנסה וולטר ברגעי מוסריותו האחרונים להציל באותו המדבר את גיסו האנק, שזוכה לגורל עוד יותר אכזרי מזה של שני הסקייטרים הצעירים. אז את ג'סי וולטר כנראה לא נפגוש בעונה הראשונה לפי דברי היוצרים, אבל הדרך ש"סמוך על סול" משרטטת בהחלט מעוררת עניין להמשיך את המסע גם בלעדיהם.
סמוך על סול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מימיגיל: 2619/03/2015 11:01:14
7/10אייקון ציון
סדרה מעניינת,מצחיקה .
שם: ברגיל: 3819/02/2015 19:07:15
10/10אייקון ציון
וואו, וואו ועוד פעם וואו - אין ספק שלוינס גיליגן יש קלף נוסף מנצח והוא עושה זאת שוב ובגדול - נכון מאוד קשה להתנתק משובר שורות אבל היי מעניין מאוד לראות מאיפה הגיע סול גודמן ולאן הוא הולך - טוב הרי את הסוף אנחנו כבר יודעים לא?
קישורים
חץ סמוך על סול (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט