סטארטרק: אל האינסוף ביקורת סרט

Star Trek Beyond Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סטארטרק: אל האינסוף":
"לא מחדש אבל התוצאה מכובדת וראויה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Trek Beyond
משחק סיימון פג, אידריס אלבה, כריס פיין, זואי סלדנה במאי/ת ג'סטין לין  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לסטארטרק: אל האינסוף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ונוסטלגי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צוות האנטרפרייז חוזר בפעם ה-13 למסך הגדול, בסדרת הסרטים המצליחה המבוססת על סדרת הטלוויזיה המיתולוגית משנת 1966 וגלגוליה השונים. הפעם את כיסא הבמאי תפס ג'סטין לין אחרי ההצלחה המסחררת של סרטי "מהיר ועצבני" בבימויו. לין מצליח להחדיר יותר אדרנלין והומור שהיה חסר במקצת בשני הסרטים הקודמים שביים ג'יי ג'יי אברהמס, שנשאר בתפקיד המפיק אך נדד לביים את הסרט הראשון בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" המתחדשת. הסרט עצמו הוא גם קצת יותר נוסטלגי ומזכיר לעיתים פרק עכשווי של הסדרה הקלאסית.הצוות הקולנועי החדש והנפלא חוזר לגלם בפעם השלישית את התפקידים של הדמויות המיתולוגיות: כריס פיין חוזר לגלם את קפטן ג'יימס קירק שמתחיל להשתעמם במסעות בחלל הרחוק, זאכרי קווינטו המגלם את דוקטור ספוק מתלבט האם הוא צריך להמשיך בתפקידו כסגן או למלא תפקיד משמעותי יותר בנוגע למוצאו הוולקני, את זוגתו הסגנית אוהורה מגלמת זואי סלדנה, ג'ון צ'ו חוזר לגלם את סולו (המתגלה בסרט זה כגיי עם בן זוג וילדה), קארל אורבן ממשיך לגלם את דוקטור בונס מק'וי הספקן ואילו סיימון פג, שגם כתב את התסריט, מגלם את הטכנאי סקוטי ומספק שלל אתנחתות קומיות. זהו גם הסרט האחרון בהשתתפותו של אנטון ילצ'ין שגילם את צ'כוב ובתחילת הקיץ נהרג בתאונה ביזארית שבועות ספורים לפני יציאת הסרט. אליהם מצטרפים השחקנים סופיה בוטלה שהתגלתה בסרט "קינגסמן" והשחקן אידריס אלבה ("הסמויה").
הפעם הצוות נענה לקריאת מצוקה ומוצא את עצמו מותקף על ידי אויב חדש, אכזרי ועתיק יומין המצליח להתקיים במשך שנים רבות בזכות טכנולוגיה חדשה השואבת אנרגיה מגופם של אחרים. הספינה מתרסקת על הכוכב של אותו אויב, הצוות מתפצל ומאבד קשר אחד עם השני. ההרפתקה החדשה תזכיר להם את הסיבה המקורית שבגללה הם הצטרפו אל כוחות הפדרציה ומדוע הם צוות כל כך מוצלח יחד.הסרט החדש מזכיר פרק נוסטלגי ומורחב של הסדרה הקלאסית משנות ה-60 אבל עם הטכנולוגיה העכשווית וההומור המודע לעצמו של סיימון פג. רגע נוסטלגי ראוי להערכה מתרחש כבר בתחילת הסרט בסצנה שבה זאכרי קווינטו המגלם את דוקטור ספוק הצעיר נפרד מדוקטור ספוק הקשיש, לאור פטירתו של השחקן לאונרד נימוי שגילם את ספוק בסדרה ובסרטים המקוריים. גם הפיכתו של סולו לדמות של גיי עם בעל וילדה, היא מחווה יפה לשחקן ג'ורג' טאקיי שגילם בסדרה ובסרטים הראשונים את ההגאי היקארו סולו ולעת זקנה יצא מהארון.
אידריס אלבה, גם מתחת לאיפור כבד, מצליח להפוך את דמותו של קארל לאויב האימתני ביותר אבל ברגעים מסוימים בסרט גם לדמות מורכבת. סופיה בוטלה מכניסה לצוות כוח נשי חזק שלעיתים חסר בו בשל הנוכחות הנשית הדלה יחסית.סדרת הסרטים והסדרות מבוססת על יצירתו של ג'ין רודנברי, שחלם ליצור עולם אוטופי בו שלל לאומים, גזעים ומינים חיים יחדיו בהרמוניה. מצד אחד הסרט הזה לא מצליח לחדש דבר, אבל מצד שני נראה שסדרת הסרטים החדשה "סטארטרק" מצליחה לעמוד במשימה שהיא שמה לעצמה בכבוד ולהנציח בצורה מכובדת את המורשת החברתית של רודנברי וגם לספק בידור עשוי היטב למעריצים ברחבי העולם. מי שמחפש מעבר לכך, יצטרך לנדוד לסדרת סרטים בדיונית אחרת.
סטארטרק: אל האינסוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4726/11/2016 10:13:17
8/10אייקון ציון
אקשן במיטבו , מד"ב משובח כמו תמיד בסדרת סרטי סטארטרק גם אחד כמוני שלא ממש שרוף על הז''אנר לא נשאר אדיש כיף !
שם: הקוצר ברינהגיל: 5816/10/2016 09:04:55
7/10אייקון ציון
כגרופי של הסדרה האלמותית שהוקרנה לפני שנים בטלוויזיה, והסרטים המצויינים שליוו אותה גם קולנוע , הפעם הזאת לא "נפלתי מהכיסא". בכל מקרה אפשרי לצפות ללא ציפיות.
שם: שרון881גיל: 3111/10/2016 21:42:03
5/10אייקון ציון
פשוט גרוע, אחד הסרטים הגרועים בסדרה של סטאר טראק. לא שווה צפייה בקולנוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.5
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
Hemda3חמדהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.3
Bad Boys Ride or Die4בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 2.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט