לפעמים מתרחשים ניסים, והנס הגדול שהתרחש בסרטם העלילתי השני של צמד התסריטאים והבמאים, אריק לובצקי ומתי הררי הוא כוכב הסרט - שמיל בן ארי. השחקן הותיק הוא גם אחד השחקנים המצליחים והמבוקשים ביותר בישראל. כאשר בוחנים את מגוון התפקידים הרחב שלו מגלים שחקן אופי בלתי נשכח שמצליח לבלוט מעל כולם בכל סרט בהשתתפותו, אם זה ב"שמיכה חשמלית ושמה משה" ו"החיים עפ"י אגפא" של אסי דיין ותפקיד משנה נפלא ב"חולה אהבה משיכון ג'". בדיוק כמו ב"חשוד האחרון" גם ב"אהבה קולומביאנית", בן ארי הוא אחד הדברים הטובים הבודדים בסרט.בכל מקרה, "החשוד האחרון" הוא ניסיון מעורר הערצה של הצמד לובצקי את הררי לייצר מותחן משטרתי אפל, שעלילתו נוגעת בפילם נואר, (למרות שמבחינת ויז'ואל הוא רחוק מזה). מדובר במסע פנימי החושף את הצד האפל באופיו של גיבור הסרט. הצרה היא שבדיוק כמו בסרטם הקודם, "בלאק ג'ק" הבימוי שמרני ונטול מעוף והתסריט חובבני ולא מפתיע.
פרסומת
"בלאק ג'ק" עלה לכותרות לא בגלל איכותו אלא בגלל השחקן גדי סבן שגילם עבריין קטן. סבן נמצא אשם באונס ובתקיפת שוטר. עכשיו גדי עבריין אמיתי שיושב בכלא ואילו היוצרים ממשיכים ליצור סרטי פשע. למזלם כוכב סרטם החדש לא נראה בחדר השירותים במועדון ה TLV ולא נראה לי שהוא מתקוטט עם שוטרים או סוחר בסמים בזמנו הפנוי. אהה, ועוד משהו, "החשוד האחרון" הרבה יותר מוצלח מסרטם הראשון – אבל זה עדיין לא הופך אותו לסרט טוב."החשוד האחרון" צולם מיד אחרי "בלאק ג'ק" שהוצג לפני פחות משנה בקולנוע וזו עוד נקודה מעוררת הערצה. השניים מייצרים סרטים במהירות שיא – מצד שני אולי זו גם הבעיה. בבסיס התסריט בעל פוטנציאל רב אבל הוא צפוי ולמרות רמת העניין שהוא בכל זאת מצליח לעורר גם זו מתבדה לבסוף. המסע האפל שהגיבור עובר מתגלה כמובן מאליו ולבסוף לא מפתיע ורחוק מלעניין. עוד צרה היא הבימוי, הסרט לא באמת אפל, הוא פשוט עשוי רגיל כמו כל דרמה טלוויזיונית שגרתית. אין חזון קולנועי מאחורי המצלמה. אין שפה קולנועית מעניינת כמו שמותחן פסיכולוגי או פילם נואר מחויבים לו. בסרטים מסוג זה הצילום מוסיף רבדים לדמויות ולעלילה, ומחויב ליצור אווירה ולצערי לא הצילום ולא העריכה יוצרים אותה.
מה שאני חייב לציין הוא שיש שיפור משמעותי בין סרטם הראשון והמאוד בעייתי "בלאק ג'ק" לבין "החשוד האחרון". אם בסרט הראשון רק חיכיתי שהוא הסתיים, בסרט המדובר אפילו מצאתי את עצמי נהנה לרגעים. הסיבה להנאה היא שמיל בן ארי שנותן כאן הופעה ממגנטת ומצליח להרים את הטקסט התסריטאי בכמה רמות מעלה. זו הוכחה שיש כאן לא רק כוכב אלא שחקן מבריק. לצידו מופיעה השחקנית החביבה וכוכבת סרטם הקודם, אוראל טימסית המגלמת את אווה המאהבת של השוטר הנשוי (בן ארי).טימסית מנסה להתמודד עם תפקיד מורכב בצורה מכובדת אבל לא תמיד מצליחה. לעומתה רותי נבון מפתיעה במשחק צנוע וכובש שמזכיר יותר סגנון ריאליסטי שבגלל צורת הבימוי השגרתית מצליח להשתלב היטב בסרט. אפשר לציין גם את הופעתם החביבה של ציון ברוך כעבריין קטן ואסנת חכים כאחותה המטורללת של טימסית. השנים נותנים הופעות משנה מוצלחות שמחזקות במקצת את הסרט."החשוד האחרון" הוא קודם כל ניסיון אמיתי ונועז לקחת ז'אנר שהקולנוע הישראלי נמנע ממנו וליצור מותחן פסיכולוגי, משטרתי, אפל ורק על כך מגיע ליוצרים שפע מחמאות. לצערי, למרות הכוונות הטובות הביצוע די חלש, אבל יש תקווה כי אם בסרט השני הצמד השתפר פלאים, לכו תדעו איזו הפתעה מצפה לנו בסרט השלישי (נקווה שיגיע במהרה). בכל מקרה שמיל בן ארי יש רק אחד והוא מוכיח זאת גם בסרט בעייתי.