חדשות קולנוע וסרטים

סרטי ההמשך הגרועים ביותר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפקת סרטי המשך טובים היא אחת המשימות הקשות ביותר. הדוגמאות הבולטות להצלחות הן "הסנדק 2", "רוקי 2", "שובו של הנוסע השמיני" ו"שליחות קטלנית 2 – יום הדין". כולם היו יותר טובים מהסרט הראשון. מצד שני, רבים מסרטי ההמשך היו מיותרים במקרה הטוב ומבזים במקרה הרע. בימים אלו אפשר לצפות בקולנוע ב"טיפשים בלי הפסקה 2", המשך מוצלח לקומדיית הפולחן משנות ה 90. מצד שני, לפני כעשור, הסרט קיבל פריקוול די עלוב: "טיפשים בהפסקה שניה: כשהארי פגש את לויד". זה הזמן להיזכר בכמה מסרטי ההמשך הגרועים בהיסטוריה של הקולנוע.

"הנוסע השמיני נגד הטורף 2" - ביזוי המותג

ארבעת סרטי ה"נוסע השמיני" הם הברקה מתמשכת. על כל אחד מארבעת הסרטים היה אחראי במאי אחר ולמרות זאת - הם שמרו על המותג הכי מפחיד ואפל בהיסטוריה של הקולנוע. לא מזמן רידלי סקוט החליט לעשות פריקוול לסדרה בסרט "פרומתיאוס" (בקרוב הפרק השני) וגם הוא היה מוצלח.

בסוף שנות ה-80 נעשה הסרט "הטורף" המצליח בכיכובו של ארנולד שוורצנגר, שנלחם עם חוליית קומנדו בחייזר אימתני בג'ונגלים של גוואטמלה. בסוף הסרט השני בסדרת "הטורף" התברר כי מדובר באותו יקום קולנועי של "הנוסע השמיני". הרגע הזה הוביל לאיחוד הבלתי נמנע של 2 המפלצות. האיחוד הראשון היה זוועתי במיוחד. האיחוד השני היה עוד יותר גרוע ממנו. מה שהיה אמור להיות סרט מד"ב שהוא גם סרט אימה, הפך לסרט אימה לבני נוער שביזה את המותג. התסריט היה מגוחך ולא הגיוני עם התרחקות מהקונספט והחוקים של הסיפור. הסוף היה פשוט מזעזע: מבטנו של הטורף פרץ יצור שהוא שילוב בין הנוסע השמיני לטורף.



"שליחות קטלנית 3 - עלייתן של המכונות" - פרודיה עצמית

"שליחות קטלנית 2" הוא אחד מסרטי ההמשך הטובים ביותר ואחד מסרטי האקשן המוצלחים מכולם. ג'ונתן מוסטו, לקח את הפרויקט של ג'יימס קמרון, והפך אותו לבדיחה צולעת. מעין פרודיה עצמית. ההומור היה קיים בשני הסרטים הראשונים אבל באופן מאוזן ורלוונטי לעלילה. ההומור בסרט השלישי הפך את הסרט לבדיחה על חשבון עצמו. הוא הפך אותו לפרודיה. פרט לכך, המחסלת הייתה גרועה, לא מעניינת ומגוחכת. מזל שהסרט הרביעי החזיר את הכבוד למותג. מצד שני, לא מזמן סיימו לצלם את החלק הראשון באתחול לסדרה- "שליחות קטלנית - בראשית", מה שצפוי להיות האתחול הכי מיותר בהיסטוריה של הקולנוע.



"אינסטינקט בסיסי 2" - טעות בסיסית

כשחושבים על פאם פאטל דמותה של קתרין טרמל (שרון סטון) מ"אינסטינקט בסיסי" מיד קופצת לראש. הסרט הפך לקלאסיקה שגררה לא מעט פרודיות ומחוות מסרטים אחרים. סרט מתח עם סוף פתוח ודמות מיתולוגית שלא היה כל צורך לעשות עליה סרט נוסף. "אינסטינקט בסיסי 2" היה מיותר ומגוחך עוד מסצנת הפתיחה שלו בו קתרין מענגת כוכב פוטבול ומביאה למותו בתאונת דרכים. ישנם סיפורים שלא צריכים המשך. "אינסטינקט בסיסי" הוא אחד מהם.

הסרט המלא לצפייה:



ספיד 2 – מבייש את קודמו

הסרט שכמעט וריסק את הקריירה של סנדרה בולוק והמהלך החכם ביותר שעשה קיאנו ריבס בקריירה שלו, אחרי שהחליט לוותר על ההשתתפות בסרט המיותר הזה. בעוד הסרט הראשון היה מסרטי האקשן הטובים של שנות ה-90, הסרט השני העתיק את זירת ההתרחשות מאוטובוס שנחטף לאנייה שנחטפת ושוב פעם בולוק לצד שותף חדש (ג'ייסון פטריק) צריכה להציל את צוות הנוסעים. הסרט קיבל 3 אחוזי ביקורות חיוביות בלבד והופיע במקום ה-24 ברשימת 50 הסרטים הגרועים בכל הזמנים של המגזין אמפייר.



אמריקן פסיכו 2 – רוצח את המקור

בעוד הסרט הראשון הזניק את הקריירה של כריסטיאן בייל כשחקן איכותי בסרט אפל שתיאר את עולמו של בנקאי השקעות מצליח ביום ורצח סדרתי בלילה, את סרט ההמשך מעדיפים כל המעורבים בו לשכוח. הסרט שוחרר ישירות לוידאו ואינו בעל קשר עלילתי ישיר לראשון (פרט לסצינת פלאשבק קצרה). את תפקידו של בייל מילאה בחוסר הצלחה מיל קוניס (מופע שנות ה-70) בתפקיד סטודנטית לקרימנולוגיה ההופכת לרוצחת סדרתית. הסרט היה כה גרוע עד כי גם מחבר הספר עליו מבוסס המקור,ברט איסטון אליס, התכחש לו וגם מילה קוניס טענה כי כשצילמה את הסרט לא נאמר לה כי זהו המשך לאמריקן פסיכו וכי היא מצטערת על התוצאה שהייתה "רעה ומביכה".



"סטארגייט - ההמשך" - נפיחה קולנועית

סטארגייט היה אחד מסרטיו הטובים ביותר של רולנד אמריך ("היום השלישי"). קלאסיקת מד"ב שבעקבותיה הגיעו גם כמה סדרות לא רעות, אבל הסרט, "סטארגייט – ההמשך", היה לא פחות דבילי מהשם שלו. כל הקאסט הוחלף בסרט בו אחד מאדוני הכוכבים האחרים חוזר בזמן כדי לבטל את פרויקט סטארגייט. לא רק שהתסריט היה עלוב, אלא גם הדיאלוגים היו פלצניים להחריד תוך כדי שימוש בקלישאה בגודל של גודזילה - שימוש ב Shall במקום Will כדי להפוך את הדיבור לגבוה. התוצאה - המשך קולנועי מיותר עם דיאלוגים שגורמים לצופה לתפוס את הראש ולדפוק אותו בקיר.



"מגודלים 2" - גול עצמי במספרת

היו ימים בהם סרטי אדם סנדלר היו מצחיקים ורלוונטיים. כבר שנים שהוא מחליק על השטאנץ של עצמו ויוצר סרטים ממוחזרים וקלישאתים להחריד. "מגודלים" היה סרט שונה והייתי בטוח שזה הסרט שיחזיר אותו למסלולו. ואז הגיע "מגודלים 2" עם הומור כל כך נמוך וטיפשי שהיה מביך לראות אותו ובמיוחד את הקטעים בהם קווין ג'יימס מנסה להתעטש, להפליץ ולתקוע גרעפס באותו זמן.



"קיק אס 2" - איך נפלו גיבורים

לדעתי סרט הקומיקס המוצלח ביותר אחרי סרטי ה"אביר האפל" הוא "קיקס אס". יש לו פסקול נהדר, תסריט שנון וראליסטי ודמויות מעניינות. "קיק אס" הוא סרט מסוגנן שהושפע לא רק מ"האביר האפל" אלא גם מסרטי טרנטינו. כשהכריזו על הפקת "קיק אס 2" הייתי בטוח שהוא יהיה כמו "האביר האפל" ביחס ל"באטמן מתחיל" - שדרוג רציני שיהפוך אותו לסרט מופת. אבל מה שקרה היה בדיוק להפך. זה היה פשוט סרט נוער עלוב לא פחות מ "הנוסע השמיני נגד הטורף". הוא היה משעמם, רדוד וחסר כל פואנטה והיגיון. אפילו כוכב הסרט ג'ים קארי סירב להשתתף במסע הקידום שלו בענה כי הסרט אלים מדי.



"אייס ונטורה ג'וניור" - חיקוי מגוחך

[*]

לא צריך לראות את הסרט הזה על מנת להבין עד כמה הוא גרוע. כמו "טיפשים בהפסקה שנייה: כשהארי פגש את לויד", שהגיע 10 שנים לאחר קומדיית הפולחן וביזה אותה, כך גם קרה עם "אייס ונטורה ג'וניור" שהתמקד בבנו השמנמן של בלש החיות שזז ונראה כמעט כמוהו. בסרט ההמשך הבן מנסה לטהר את שמה של אימו לאחר שזו הואשמה בגנבת גור פנדה. הסרט קיבל את הציון המפואר 2 ב IMDB.



המסכה חוזרת – הזוי וטיפשי

עוד ניסיון לעשות סרט המשך ללהיט של ג'ים קארי, ללא ג'ים קארי וכרגיל גם הניסיון הזה נחשב לאחד מסרטי ההמשך הגרועים בהיסטוריה. הפעם הסרט עוקב אחר אנימטור בשם טים שמקבל את המסכה המסתורית ומתאר מאבק הזוי לחלוטין בין אל הקסמים הנורדי לילדו של טים, שנולד עם כוחות על בעקבות המסכה. הסרט זכה בפרס "ראזי" לסרט ההמשך הגרוע ביותר לשנת 2006 ומדורג במקום ה-30 ברשימת הסרטים הגרועים בכל הזמנים ב-IMDB.



מסכימים עם הרשימה? מהו סרט ההמשך הגרוע ביותר שאתם ראיתם?
נתן ליכטר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
3 1. הנוסע השמיני 4, לדעתי היה סרט מצוין - כמי שאוהב את הסרטים של ז'אן פייר ז'אנה יש לו סגנון ויזואלי מעניין שהגיע לידי ביטוי גם בסרט הזה. שליחות קטלנית 1 היה סרט דל תקציב אם אפקטים גרועים. סרט טוב, אבל השני היה הרבה יותר טוב, כי האפקטים שלו היו מהפכניים יותר, והוא נחשב לאחד מסרטי הפעולה הטובים ביותר בכל הזמנים. 2. כל סדרה זהות עבודה היא די צולעת לדעתי. יש עוד המון סרטים שאפשר היה להכניס ... נתן ליכטר (31) | 23/11/2014 09:39:20
2שכחת להוסיף את סרט ההמשך של זהות אבודה שיצאה לקולנוע , לפני תקופה קצרה סרט ביזיוני ברמות bjj (24) | 22/11/2014 15:00:49
1קודם כל כל ההמשכים שציינת כטובים יותר מהסרט הראשון הם אכן טובים אבל ממש לא עולים על המקור - רוקי, הנוסע השמיני ושליחות קטלנית היו סרטי מופת שגם ההמשכונים לא עולים עליהם. שנית, הנוסע השמיני 4 היה סרט גועלי ומחפיר. מסכים איתך לגבי מגודלים 2. לא ציינת את המשכוני רמבו ובחזרה לעתיד. המשכונים גרועים - אמריקאן פאי, יום שישי ה-13, בי"ס לשוטרים מתחילים ירון (33) | 20/11/2014 12:05:22
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט