חדשות קולנוע וסרטים

הבחירות שלנו: מבקרי האתר ממליצים על סרטים ליום השבתון

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הבחירות המקומיות הגיע ואיתו לראשונה גם יום שבתון. אז רגע לפני (או אחרי) שאתם מממשים את זכותכם הדמוקרטית, מבקרי האתר ממליצים לכם על הסרט שכדאי לכם לתפוס בקולנוע ביום החופשי שקיבלנו באמצע השבוע
ההמלצה של יאיר הוכנר – הג'נטלמן והאקדח

ציון גולשים (מתוך 10): 6.8

ציון בטבלת המבקרים (מתוך 5 כוכבים): 3.7

תקציר: מבוסס על סיפורו האמיתי של פורסט טאקר, החל מהבריחה המתוקשרת שלו מכלא סאן קוונטין כשהיה בן 70, אל שורה של מבצעי שוד שלא ייאמנו. מי שלוקח חלק במרדף הוא הבלש ג'ון האנט, שהולך שבי אחרי דבקותו של פורסט באמונתו ואישה שאוהבת אותו, על אף המקצוע שבחר בו.

דבר המבקר: "הג'נטלמן והאקדח" הוא כמו נהר שוקק חיים ורב הפתעות. הגדולה של לאורי היא שהוא מצליח ליצור סרט שמרגיש כאילו הוא בוים בראשית שנות ה-60 וצולם בראשית שנות ה-80, למרות שהוא נוצר בשנת 2018. זהו סרט קטן, אבל הלב שלו פועם בחוזקה. האנושיות שלו כובשת ולכן הוא כל כך גדול. רדפורד הכריז שזהו סרטו האחרון, שהוא פורש מעשייה קולנועית. הוא גם הספיק לחזור בו מהכרזה זאת. אבל אם אכן זהו סרטו האחרון, אין ספק שמדובר בבחירה מושלמת כדי לסיים וגם לסכם קריירה כל כך ענפה.



ההמלצה של רון פוגל – בערה

ציון גולשים: 6.3

ציון בטבלת המבקרים: 3.4

תקציר: יונגסו מתפרנס כנער שליח וחולם על קריירה כסופר. הוא פוגש בדרך מקרה בהמי, ידידה מימי בית הספר בדרכה לחופשה באפריקה, ובין השניים מתפתח רומן. יונגסו ממתין לה, מטפל בחתול שלה, אבל כאשר המי שבה, היא מביאה איתה בחור בשם בן, שמעורר מיד את חשדו. ואז המי נעלמת.

דבר המבקר: רב הנסתר על הגלוי ביצירה מופתית זו שכדרכו של הקולנוע הקוריאני משלבת בממזריות בין ז'אנרים שונים שכוללים אימה ומתח וגם סיפור אהבה מטריד. האם יש פיתרון אמיתי לשאלות שמעלה הסרט? בסרט הזה שלא מאכיל את הקהל עם כפית, לכל צופה יהיה פיתרון משלו.



ההמלצה של אלעד שלו – חיפוש

ציון גולשים: 8.2

ציון בטבלת המבקרים: 3.5

תקציר: לאחר שבתו בת ה-16 של דיויד קים נעלמת באופן מסתורי, נפתחת חקירה מקומית בניהולה של חוקרת פרטית שנרתמת מיד למשימה. אולם 37 שעות לאחר מכן, מחליט דיויד לקחת את המושכות ולחפש במקום בו כל הסודות שמורים - מחשבה הנייד של בתו. דיוויד חייב להספיק במירוץ אחר עקבותיה הדיגיטליים של בתו, לפני שהיא תעלם לו לתמיד. דבר המבקר: הבמאי אניש צג'נטי מצליח לנצל את המדיום הסיפורי שבחר במלואו ומציג סרט שהוא בו זמנית מאוד טכנולוגי ובן זמננו, אך נטוע במסורת סיפורית בלשית של קולנוע קלאסי. השיטוט בין היישומים השונים של המחשב נטוע באופן אינהרנטי כחלק מהעלילה. אם אתם מחפשים סרט מתח עשוי כהלכה, רב תפניות שיושיב אתכם על קצה המושב – "חיפוש" הוא הסרט בשבילכם.



ההמלצה של רפאל תמנה - אורי זהר חוזר

ציון גולשים: 9.1

תקציר: עשרות שנים לאחר חזרתו בתשובה ונתק מעשייה אמנותית שב אורי זהר לביים סרט עלילתי. הפעם בסיועם של קולנוענים צעירים שזה עתה סיימו את לימודיהם. במרכז הסרט שמביים זהר סיפורה של רקדנית מצליחה שמגלה את האמונה בעקבות מפגש מקרי ונקרעת בין עולם התורה לעולם הבמה. מתוך היצירה, זהר מגלה שוב את תשוקתו האדירה לקולנוע, וגם נרתע ממנה. בדרכו חזרה לביתו בירושלים מסכים זהר לראשונה לספר את הסיפור שלו: בין תחנות חייו מילדותו וההתאהבות בקולנוע, דרך סקירת יצירותיו ועד החזרה בתשובה והחיים בין דפי הגמרא בירושלים.

דבר המבקר: סרטם של דני רוזנברג ויניב סגלוביץ' הוא סרט יפה ומרגש, ומחווה מתבקשת לאדם שיצק הרבה הומור, חן, קלות וגם כנות נוקבת, אל תוך ההוויה הישראלית. הסרט משלב קטעי ארכיון וקטעים מיצירותיו של אורי זהר, יחד עם קטעי ראיון ומונולוגים של האיש לאורך עשר השנים האחרונות, חלק גדול מהם מתייחסים למי שהיה בימים "ההם", לסרטים שיצר, לאופייה של החברה הישראלית ולתהליך של חזרתו בתשובה.



ההמלצה של מתן יניב – סיפור אחר

ציון גולשים: 8.3

ציון בטבלת המבקרים: 3.3

תקציר: צעירה חילונית מחליטה לעזוב את הבית ולהתארס למוזיקאי הולל שחזר לאחרונה בתשובה. החלטתה מביאה את הוריה הגרושים ואת סבה הפסיכולוג להניח למשקעי העבר ולחבור זה לזה כדי לנסות ולחבל בנישואין שבדרך.

דבר המבקר: בסרטו החדש, נשר מאגד מעט מכל מוטיב ששירת אותו בסרטיו הקודמים, סוג של אוסף השירים הטובים ביותר של נשר, ויוצר איתם עולם עשיר אף יותר מאי פעם. שב שמעבר להיותו סרט שמתעלה מעל ציפיותיו של הצופה, זה גם סרט שיכול לשמש כמדריך לכל הורה חרדתי, וכן זה גם מראה הרבה על הבן אדם האנושי והרגיש שיצר אותו.

ההמלצה של ליטן לשינר – לצוד את האויב

ציון גולשים: 8.9

תקציר: ג'ו גלאס, קפטן צוללת אמריקאית, יוצא למשימת חילוץ שמטרתה לאתר צוללת אחרת שנקלעה למצוקה. בדרכם אל עבר הצוללת נקלעים גלאס והצוות שלו למצוד ימי של מורדים רוסים המחזיקים בנשיא רוסיה כבן ערובה. פרוץ מלחמת עולם שלישית נראה קרוב מתמיד, ועל כתפיו של גלאס מונחת האחריות הכבדה למנוע אותה.

דבר המבקרת: אף על פי שהסרט נשמע מעט קלישאתי בהתחלה, הוא מצליח להפתיע אותנו עם מתח בלתי פוסק, לוקח אותנו לחוויה אולד-סקול ובלתי צפויה וגורם לנו לחוות את ההרגשה של להיות בצוללת בזמן שיורים עליך טילים.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ חיפוש (עמוד סרט)
חץ סיפור אחר (עמוד סרט)
חץ אורי זהר חוזר (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט