חדשות קולנוע וסרטים

הם חזרו: דירוג סרטי "שליחות קטלנית"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
35 שנים מאז צאת הסרט הראשון באחת מסדרות הסרטים האהובות והמצוטטות ביותר בעולם הקולנוע והמדע בדיוני, נראה שסדרת ''שליחות קטלנית'' מקיימת את הבטחתו של המחסל ארנולד שוורצנגר עוד מהסרט הראשון בסדרה - וחוזרת פעם אחר פעם, וכעת בסרט החדש ''שליחות קטלנית: גורל אפל". לכבוד כך, החלטנו לעשות קצת סדר בכל הסרטים השייכים לפרנצ'ייז ולדרג אותם מהפחות טובים לאלו שממש לא כדאי להחמיץ
מקום 6 - "שליחות קטלנית: התעוררות" (2009)

חלק זה בסדרת הסרטים, נוצר בהשפעת אירועי הסרט השלישי בסדרה, אשר קבע בסופו כי "יום הדין" אכן יתרחש וצבא המכונות של סקיינט עתיד להשתלט על העולם. הסרט מציג את העולם הפוסט-אפוקליפטי של שנת 2018- כאשר ג'ון קונור נטל על עצמו את תפקיד האב הרוחני ומנהיג המחתרת האנושית במלחמה מול המכונות, ונאלץ להתמודד עם איום חדש ומסתורי הנוצר תחת ידם של מעבדות סייברדיין (האחראיות על סקיינט)- חצי מכונה, חצי אדם - אשר מאיים לשבש את תכנית המרד שתכנן קונור כנגד המכונות.

מלבד העובדה כי הסרט מתיימר להציג את אירועי הגשמת הגורל אותו ניסו למנוע במשך 3 הסרטים הקודמים בסדרה, ואת עלייתו של ג'ון קונור כמנהיג שיועד להיות, ברמת הסגנון המאפיין את סרטי "שליחות קטלנית" שביים ג'יימס קמרון (שני הסרטים הראשונים לסדרה), הדימויים של המסע בזמן ומושגי הגורל והעתיד שאינו קבוע מראש אינם מופיעים בסרט ומשנים חלק מהותי מהמשמעות המגולמת בסדרת הסרטים ובכך מבדלים וגורעים אותו משאר הסרטים בסדרה.



מקום 5- "שליחות קטלנית: ג'נסיס" (2015)

הסרט החמישי בסאגת הסרטים- "שליחות קטלנית: ג'נסיס", למעשה מנותק מהרצף הכרונולוגי העלילתי של ארבעת הסרטים שקדמו לו וחוזר לאירועי הסרט הראשון. בסרט זה נשלח שוב קייל רייס על ידי מנהיג המחתרת ג'ון קונור למשימה אל העבר במטרה להגן על אימו שרה קונור מפני מחסל רובוטי אכזרי שנשלח להרוג אותו ולמנוע את לידתו העתידית. במהלך הסרט מגלה קייל כי העתיד ממנו נשלח אל שרה הינו עתיד שונה מהעתיד המקורי ובכך מהווה פתח לשינוי ברצף האירועים מהסרט הראשון של הסדרה.

סרט זה תוכנן להיות הסרט הפותח בטרילוגיית הסרטים החדשה של הפרנצ''יז, אולם חברת ההפקה פאראמונט החליטה שלא להמשיך את שני הסרטים הבאים שנקבעו בלוח הזמנים שלהם ותוכננו לצאת ב-2017 ו-2018 , כך שסרט זה עומד בצורה די בדלנית ובודדת מול שאר סרטי "שליחות קטלנית" הקשורים האחד לשני. בסרט מככבים השחקנית אמיליה קלארק בתפקיד שרה קונור, ג'יי קורטני בתפקיד קייל רייס וארנולד שוורצנגר בתפקידו המיתולוגי בתור המחסל.

מקום 4 - "שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות" (2003)

לאחר ש"יום הדין" נדחה בסוף הסרט השני לסדרה, נשלח מחסל נוסף כדי להתנקש בחייו של ג'ון קונור ואשתו לעתיד ובכך למנוע ממנו את ייעודו כמנהיג המחתרת האנושית במלחמתה מול המכונות אשר השתלטו על העולם. במהלך הסרט ג'ון קונור (ניק סטאל) וארוסתו (קליר דיינס) בליווי המחסל (ארנולד שוורצנגר), אשר תוכנת מחדש ונשלח גם הוא מהעתיד במטרה להגן על השניים, מנסים להגיע אל אתר הליבה של סקיינט - לחסלה ולמנוע ממנה לשלוח פצצה גרעינית אשר תשמיד חלק רחב מן האנושות. לבסוף הם מגלים כי זה אינו אתר הליבה אלא בונקר מגן, ובכך לא מונעים את הפיצוץ המוביל למימוש הגורל אשר נקבע עבור ג'ון קונור- מנהיג המחתרת האנושית מול המכונות.

בסרט זה לא השתתף היוצר ג'יימס קמרון (אשר ביים את שני הסרטים הקודמים בסדרה) ובניגוד למנטרה המלווה את שני הסרטים הראשונים הטוענת לכך ש"העתיד אינו נקבע מראש"- הסרט השלישי נוטה לאמרה הרבה יותר דטרמיניסטית ומציג כיצד הגורל הינו דבר שלא ניתן לשנותו, ולמרות מאבקיהם לאורך 3 הסרטים הקודמים במטרה למוטט את סקיינט ולמנוע את השתלטותה- מעשים אלו עדיין הובילו ליצירת העתיד אותו רצו למנוע.



מקום 3 - "שליחות קטלנית 6: גורל אפל" (2019)

הסרט החדש בסדרת סרטי ''שליחות קטלנית'' הוא המהנה והכי פחות מאכזב מבין סרטי ההמשך שיצאו לפרנצ'ייז. זהו הסרט הראשון מאז ''שליחות קטלנית: יום הדין" שהיוצר ג'יימס קמרון היה מעורב ביצירתו כמפיק. הסרט מתעלם משלושת הסרטים האחרונים של הסדרה ומציג כיצד מותו של ג'ון קונור- שנהרג בידי מחסל נוסף שנשלח אחרי אירועי הסרט השני- הוביל לכך ש'יום הדין' אכן קרה, אך כעת יש להגן על המנהיג החדש שעתיד להוביל את המין האנושי במלחמה מול המכונות וישנה מטרה חדשה לחיסול על ידי מחסל עתידי.

למרות שהסרט צפוי ולעיתים קלישאתי, הוא מצליח לשחזר את אווירת האקשן הכיפית והמוכרת המאפיינת את הסרטים הראשונים לסדרה ולצד הופעתם של שתיים מהדמויות המזוהות ביותר מהסדרה- שרה קונור בגילומה של לינדה המילטון והמחסל של ארנולד שוורצנגר בהופעה מחודשת ומרגשת על המסך - ממקם שתי דמויות מפתח נשיות בקדמת המסך בצורה מוצלחת ברוח התקופה.

מקום 2 - "שליחות קטלנית" (1984)

35 שנים לאחר צאתו הסרט עדיין עובד ורלוונטי ולראייה אף נכלל בספרו של סטיבן ג'יי שניידר- 1001 Movies You Must See Before You Die. סרט זה, אשר שיקף את החשש מפני ההתפתחות הטכנולוגית שאפיינה את שנות השמונים, הציג עולם אפוקליפטי בו האנושות משועבדת תחת מכונות בעלות אינטליגנציה מלאכותית שנוצרו על ידם.

כאשר ג'ון קונור- מנהיג מאבקם של בני האדם מול המכונות - מתחיל להוות איום ממשי, מחליטות המכונות לשלוח אל העבר מחסל רובוטי (כמעט) בלתי מנוצח על מנת למנוע את הולדתו של קונור ולחסל את אמו- שרה. בעקבות משימתם של המכונות, המחתרת האנושית מחליטה לשלוח אדם מטעמה על מנת להגן על שרה מפני המחסל. הצלחת הסרט הן מבחינה קופתית והן מבחינת הביקורות הייתה גדולה והיוותה את נקודת הפתיחה להפיכת ''שליחות קטלנית'' לפרנצ'ייז לא רק במסגרת הקולנועית אלא גם בתחום הספרות, הגיימינג, הטלויזיה ותחום סרטי המדע בדיוני שבאו אחריו בכלל.



מקום 1: "שליחות קטלנית 2: יום הדין" (1991)

עם כמה שקשה להחליט איזה מבין שני הסרטים הראשונים בסדרה טוב יותר - הסרט השני, אשר חוזר למאבקה של שרה קונור להגן על גורל בנה ולשנות את עתידו ועתיד האנושות, הוא הסרט הטוב בסדרת הסרטים המאוד מורכבת והארוכה הזו ואף נחשב לאחד מסרטי ההמשך המוצלחים בכל הזמנים. בסרט זה שרה קונור מנסה להזהיר מפני הגורל המר של האנושות, אך מאושפזת במוסד לחולי רוח בזמן שנשלח מחסל נוסף לחסל את ג'ון קונור הנער.

גם בסרט זה- נשלח מטעם המחתרת האנושית גורם אשר אמור להגן על ג'ון קונור מפני המחסל, והפעם בדמות המחסל מהסרט הראשון (ארנולד שוורצנגר) אשר עבר תכנות מחדש והפך ל''טוב''. מעבר לניסיונותיהם של שרה, ג'ון והמחסל הטוב להביס את המחסל שנשלח להרוג אותם, מנסים השלושה גם למנוע מיום הדין הגורלי העתיד לחסל את מרבית הקיום האנושי מלהתרחש. עם הופעת משחק מעולה של לינדה המילטון וחזרתו של ארנולד שוורצנגר "בצד של הטובים", הסרט התעלה על ההצלחה הקופתית של הסרט הראשון ואף זיכה את יוצריו בארבעה פרסי אוסקר ובעיקר בתהילת עולם.

מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט