חדשות קולנוע וסרטים

הדור החדש - אלי קליין, במאי סרט האימה הקצר I Dare You

מדור הדור החדש
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור "הדור החדש" מארח את במאי הטלוויזיה אלי קליין שסרטו הקצר הראשון, סרט הזומבים "I Dare You", יציג בסוף השבוע הקרוב בפסטיבל "דרגון קון" באטלנטה.

סרטי זומבים הם אחד מתת הז'אנרים הבולטים של ז'אנר האימה בשנים האחרונות. ההצלחה של הסדרה "המתים המהלכים" החזירה את המתים-החיים לתודעה של כולם ובעצם עשתה לזומבים מה ש"דם אמיתי" עשתה לערפדים. גם בישראל ראינו כבר זומבים על המסך. הסרט "בשר תותחים" הוא סרט הזומבים הראשון באורך מלא ("מורעלים" הוא סרט הזומבים הראשון, אך לא מדובר בסרט באורך מלא) ובכללי אחד מסרטי האימה הראשונים בגל החדש של האימה הישראלית שפרצה עם סרטיהם של קשלס ופפושדו "כלבת" ו"מי מפחד מהזאב הרע?".

אל הרשימה מצטרף כעת הסרט הקצר "I Dare You", שהתקבל לפסטיבל "דרגון קון" שייערך בסוף השבוע הקרוב באטלנטה. “I Dare You” הוא הישג מרשים מאוד בטח לסרט ראשון של במאי. הוא עובד בכל האספקטים החשובים של סרטי אימה וזומבים, מצליח למתוח כשצריך, נראה טוב וכולל כמה סצנות אכזריות במיוחד. את הסרט ביים אלי קליין (44), במאי מזה 15 שנה בתחום הטלוויזיה, שביים לאורך השנים פרסומות, קליפים, סרטי קמפיין תעמולת בחירות וסרטי תדמית לחברות.

[*]

(בתמונה: אלי קליין)

עלילת הסרט מתרחשת בעתיד הלא רחוק ומספר על מגפה שמתפרצת והופכת אנשים למתים-חיים. לאחר שהם מבינים שהמגפה לא ניתנת לעצירה, מתחיל הצבא לחסל את הנגועים ובסופו של דבר המצב חוזר לקדמותו. בעקבות שמועות שכמה מהנגועים נלקחו להסגר צבאי למטרות לא ברורות מחליטים כמה חברים לשחק משחק מופרע במיוחד - חובה עלייך להיכנס לאזור ההסגר ולהביא הוכחה לכך שיש שם זומבים. טרי, בחורה צעירה והאמיצה והיריב השחצן שלה, ג'ף משתתפים במשחק האכזרי שמהר מאוד מסתבך והופך לסיוט.

העלילה הפשוטה הזו הופכת לסרט זומבים קצר ואפקטיבי במיוחד שעשוי בצורה נפלאה. את ההשראה הראשונית קיבל קליין מ"מהמתים המהלכים". "הסדרה הזו לקחה את הזומבים למקום אחר" אומר קליין. "היה לי רעיון לעשות קליפ לזמר שפנה אלי. הצעתי לו לעשות קליפ אימה של 3 וחצי דקות שיהיה כמו סרט קצר ללא ההשתתפות שלו בקליפ. הוא מאד התלהב אבל לקראת ההפקה עצמה הוא עצר הכל ואמר שיש לו בעיות תקציב. אני החלטתי לא לזנוח את הרעיון, שכל מי ששמע אותו אהב והחלטתי לפתח אותו לסרט" מספר קליין. [*]

התוצאה, כאמור, מוצלחת. בולטת במיוחד ההשקעה בסרט שהצילום והאפקטים שלו לא היו מביישים סרטים אמריקאים. "אני מאד מושפע מהקולנוע האמריקאי ולכן חשוב לי שהסרטים שלי גם ייראו ויהיו באותה רמה", אומר הבמאי. ההישג ההפקתי הזה מרשים במיוחד כשמגלים שמדובר בסרט שמומן באופן עצמאי. "לא פניתי לקרנות כי לא חשבתי שאני אקבל תמיכה. התחלתי לעשות גיוס המונים אבל מהר מאד הבנתי שמדובר ב"תורה" שלמה ולכן כשכבר בהתחלה ראיתי שהקמפיין לא תפס תאוצה עצרתי ואמרתי 'אני עושה את הסרט לבד'. בהסכמת ותמיכת אשתי מימנו את הסרט מכיסנו".

למרות שמדובר בסרט שעומד יפה בפני עצמו, הסיפור יכול להיות בסיס לפיצ'ר וקליין בהחלט רואה בכך אפשרות. "הרעיון של הסרט הזה הוא הגרעין לפיצ'ר שאני רוצה לעשות ממנו. אני גם פתוח לרעיון של סדרה. יש הרבה אפשרויות משחק עם הסיפור הזה". הקבלה לפסטיבל "דרגון קון" אותו פוקדים עשרות אלפי איש מדי שנה ריגשה את קליין. "זאת תחושה של הצלחה גדולה גם כי אני במאי ויוצר הסרט וגם בגלל שמימנו את הסרט בעצמנו, אז תחושת הקבלה לפסטיבל מוכיחה שהאמנו בעצמנו בצדק ועכשיו רואים את הפירות".

ומה התכניות לעתיד?

"יש הרבה תכניות לעתיד להפוך את הסרט "“I Dare You לפיצ'ר או סדרה. אני עובד על תסריט לסרט אימה נוסף ויש לי רעיון גם למותחן אקשן. חוץ מזה אני עובד גם על סדרת רשת קומית שאני לא יכל לספר עליה בשלב הזה, אבל הצילומים מתוכננים לתקופה הקרובה".

את הקליפ הרשמי המצוין של הסרט ביים גם כן קליין ועל המוזיקה אחראית הלהקה "Between Falls Addicted"

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט