חדשות קולנוע וסרטים

קאן, ימים 7 ו-8: הסרט החדש של טרנטינו

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל ממשיך לדווח בלעדית לאתר ישירות מפסטיבל הקולנוע החשוב בעולם, והפעם: הסרט המצופה "היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו בכיכובם של בראד פיט וליאונרדו דיקפריו, הסרט הטוב בתחרות עד כה "פרזיט" של בונג ג'ון הו ("אוקג'ה"), הסרט החדש של איירה זקס "פרנקי", הסרט הטייאוני "נינה וו" המבוסס על פרשת הארווי ויינשטיין והסרט הסיני "לחיות ולשיר"
היום השביעי לפסטיבל קאן ואני בהקרנת צהריים של הסרט הסיני ״לחיות ולשיר״ של הבמאי הסיני הצעיר והמבטיח ג׳וני מה. הסרט מוקרן במסגרת ״השבועיים של הבמאים״ בקולנוע של מלון מריוט ומספר בלא מעט עצב את סיפורה (האמיתי) של להקת אופרה סינית שהתיאטרון שבו היא מופיעה עומד להיהרס לטובת פיתוח פרויקט נדל"ן מפואר. דרך דעיכת האופרה הסינית בוחן הבמאי את השינוי שעובר על החברה הסינית, שלעיתים בוחרת לא לזכור את עברה מסיבות שונות. כל השחקנים הם אמני אופרה שבעצם מגלמים את עצמם, דבר שהופך את הסרט למרתק ואותנטי. אני נזכרתי ב״שלום לפילגש״ ובעוד כמה סרטים שהעמידו את האופרה הסינית במרכזם.

אני ממהר להקרנת אחרי הצהריים של הסרט הטאיוואני המצופה ״נינה וו״, סרט שנכתב בהשראת עלילותיו של המפיק הארווי ויינשטיין. הסרט מוקרן במסגרת ״מבט מסוים״, המסגרת המשנית בחשיבותה בפסטיבל. העלילה מספרת על שחקנית שזוכה סוף סוף בתפקיד ראשי ומתחילה לסבול מסיוטים ובטוחה שמישהי מנסה לרצוח אותה. במקביל היא מנסה לעזור למשפחתה שבקשיים. זהו סרט יפהפה וקשה. עוד סרט של קולנוע על קולנוע (כולל אודישנים בחדר 1408 הזכור לשמצה מהסיפור של סטיבן קינג והעיבוד הקולנועי שלו). אני מראיין מחר את הבמאי ואת השחקנית הראשית שאף כתבה את התסריט ויש לי לא מעט שאלות אליהם.

[*]

(צוות הסרט "נינה וו". צילום: רויטרס)

אני מקבל מייל מחברת ההפקות של הסרט הקוריאני ״השטן, הפושע והשוטר״ שיוקרן מחר בהקרנה מחוץ לתחרות. מסתבר ששומרים לי כרטיס לשטיח האדום ואני כבר לא יכול לחכות. כל שנה מאז שאני בפסטיבל הלכתי לפחות להקרנת חצות אחת - ותמיד היו אלו סרטים קוריאניים מדממים ומלאי אקשן.

הערב יורד על קאן וכדי להירגע קצת אני הולך לצפות בסרט החדש של איירה זקס ״פרנקי״ שמשתתף בתחרות הראשית. זקס הוא יוצר שנוי במחלוקת שלא בדיוק מוכר לקהל הישראלי ובדרך כלל מביים סרטים מאוד איטיים. גם סרטו הנוכחי שמתחיל כמו וודי אלן לעניים (אבל משתפר) הוא מעשייה שלווה על שחקנית מזדקנת שחולה בסרטן ומזמינה את משפחתה וחבריה הקרובים למפגש אחד אחרון בכפר בפורטוגל. בקאסט המרשים איזבל הופר הנפלאה שאני שנים מאוהב בה וגם ברנדן גליסון המצוין, מריסה טומיי וגרג קיניר. סרט אלגנטי וקודר שאני בספק אם יגיע לארץ הקודש, וחבל. למחרת, ביומי השמיני בקאן אני מראיין בחוף הבמאים את ג׳וני מה, במאי ״לחיות לשיר״. מסתבר שהבמאי היה בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע בערבה וישמח לשוב. אנחנו מדברים על הקושי שביצירת סרט ארט-האוס בסין ועל הצנזורה המכבידה. את הראיון אפרסם בקרוב.

[*]

(רון פוגל והבמאי ג'וני מה)

ואז-טרנטינו הגיע לעיר. קשה לתאר את הטירוף שאחז בקאן כשקוונטין טרנטינו הגיע להציג את סרטו ״היו זמנים בהוליווד״. נדמה שכולם התעוררו משנתם ורק חיכו שקוונטין יגיע. עמדתי קרוב לשלוש שעות בתור ובקושי נכנסתי להקרנת העיתונאים המפוצצת לסרט, והאמת לא בטוח בכלל שהיה שווה לחכות. אני מת על טרנטינו והסרט שלו בוחן את הוליווד בתקופה סופר מעניינת והוא עדיין יוצר סופר אינטליגנטי ובראד פיט וליאונרדו דיקפריו נהדרים כהרגלם, אבל לא הכל עובד כהלכה בסרט שהוא מאוד ארוך ומלא בפטפטת. אתייחס אליו בהרחבה לקראת עלייתו בישראל בעוד חודשיים.

[*]

(בראד פיט, קוונטין טרנטינו, מרגו רובי וליאונרדו דיקפריו בהקרנת הסרט "היו זמנים בהוליווד". צילום: רויטרס)

אני ממהר לדירתי ועולה על טוקסידו לקראת הקרנת הסרט "טפיל״ של המאסטר הקוריאני בונג ג׳ון הו״ ("רכבת הקרח", "אוקג'ה"). על השטיח האדום כולם שואלים האם יעמוד בונג בציפיות, ואכן ״טפיל״ הוא סרט מדהים על משפחה של נוכלים המנסה לעשוק משפחה עשירה. סאטירה חברתית מרושעת שנהנית לשחק בראשו של הצופה וכל הזמן מפתיעה. אם טרנטינו זכה לשבע דקות של תשואות, ״טפיל״ זכה ליותר-הרבה יותר - וכבר הוכתר כמועמד בולט לדקל הזהב. כשאני יוצא מהסרט אני פוגש את ידידתי המרצה לקולנוע יון מקוריאה שמשכנעת אותי להתראיין לטלוויזיה הקוריאנית ולתת רשמיי על הסרט. אחרי הראיון, אנחנו ממשיכים בשיחה אל תוך הלילה על האהבה הגדולה של שנינו -הקולנוע הקוריאני.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט