חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה 2020: סיכום וסקר גולשים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שהכתרנו את 20 הסרטים הגדולים לשנת 2020, הגיע הזמן לסכם את המשאל ולגלות כמה סרטי נטפליקס היו בו, כמה מיבול האוסקר שעבר ואלו סרטים נוספים בחרו המבקרים וכלל לא נכנסו לרשימה? • וגם: השיבו על סקר הגולשים ובחרו את סרט השנה שלכם
משאל סיכום שנת 2020 היה מאתגר מהרגיל. בעוד שמדי שנה אנו פשוט מבקשים מהמדרגים לבחור מבין הסרטים שהופצו בישראל במהלך אותה שנה, הפעם זכינו רק לשלושה חודשים וחצי של סרטים במסכי הקולנוע ומאז חשכו המסכים בשל מגפת הקורונה. לכן לא מפתיע שלארבעת המקומות הראשונים ברשימה הגיעו סרטים מיבול האוסקר הקודם, שעוד הספיקו להותיר עלינו את הרושם העז יותר של הצפייה הקולנועית שאנו כה מתגעגעים לה.

אז מה היה לנו ב-20 הגדולים? רביעייה שכוללת שלושה מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-92 שהתקיים בפברואר ("1917", "נשים קטנות" ו"ג'וג'ו ראביט") וסרט נוסף שזכה בפרס השחקנית הטובה ביותר באוסקר (רנה זלווגר עבוד "ג'ודי מעבר לקשת"). הנוכחות של נטפליקס בחיינו בלטה עם שיא חדש במצעד של לא פחות מ-8 סרטים ב-20 הגדולים. שירותי הסטרימינג הנוספים של 'אמזון פריים וידאו' ("בוראט 2") ו'הולו' ("פאלם ספרינגס" שהיה זמין חוקית בישראל בפסטיבלי הקולנוע המקוונים) הסתפקו במועמדות אחת כל אחד.

במסגרת סרטי ז'אנר זכינו לשני סרטי אימה ("המגדלור" ו"בלתי נראה"), סרט אנימציה אחד של פיקסאר כמובן ("קדימה"), סרט פשע ("הג'נטלמנים"), קומדיה רומנטית ("פאלם ספרינגס"), סרט מלחמה ("1917") ושני סרטים דוקומנטריים ("מורתי התמנונית" ו"מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית"). שני סרטים שלא בשפה האנגלית העפילו ל-20 הגדולים – "ג'ירפה" (רוסיה) ו"נס בתא מספר 7" (טורקיה) וגם שני סרטים בשחור לבן ("המגדלור" ו"מאנק").

[*]

בשל העובדה שהמבקרים היו יכולים לבחור סרטים שהיו זמינים לצפייה חוקית בפלטפורמות השונות, הבחירות השנה היו מגוונות מתמיד ורבים מהמקומות הראשונים של המבקרים כלל לא נכנסו ל-20 הגדולים, הנה כמה נבחרים מהם והנימוקים לבחירה.

אלעד שלו (סרט) – "ברלין, אלכסנדרפלאץ" – "עיבוד מבריק ורלוונטי שמערב בין סרט פשע, ביקורת חברתית נוקבת, טרגדיה ידועה מראש וגיבור שנופל בכל המלכודות האפשריות אך אתה לא יכול שלא לרצות בטובתו".

חנה בראון (ג'רוזלם פוסט) – "יוצאים מן הכלל" – "יש לי קשר אישי עם הנושא, אך גם ללא קשר לכך זהו סרט מאוד מיוחד ומרגש".

מתי לנג (סרט) – "אמה" – "עיבוד מרשים ויזואלית לספרה הקלאסי של ג'יין אוסטן. ההומור החד, הקאסט המצוין, והצבעוניות המוגזמת מצליחים לשחזר את החוויה הכה ייחודית של קריאה בספרה של אוסטן: מחד, אהבת אדם כנה וסיפור מרגש, ומאידך ביקורתיות וציניות משעשעת שאף דמות אינה מוגנת מפניה". עופר ליברגל (סריטה) – "עוזרת אישית" – "סרט אשר מספר היטב יותר מסיפור אחד בלי להראות דבר: יש את הסיפור של הגיבורה החווה סביבת עבודה עוינת וחוששת האם להתלונן על הסיפור הגדול יותר: נשים אשר עוברת ניצול מיני והסיפור שלהן מועבר רק ברמזים, בשולי מה שנראה כמו שגרה. הבמאית קיטי גרין מדגימה עד כמה חזק קולנוע מינימליסטי יכול להיות, בייחוד כאשר הוא מסתיר בתוכו עולם עשיר, סבוך ומלא פגמים שרבים פשוט מעדיפים להתעלם מהם".



יאיר הוכנר (סרט) – "טיים" – "סרטה התיעודי הראשון של הבמאית הצעירה והמוכשרת גארט בראדלי הוא יצירה פיוטית בשחור-לבן העוקבת אחר מאמציה של רעיה לשחרר את בן זוגה שנשלח לכלא לתקופת זמן ארוכה ממה שהגיע לו. זה סרט המביא אל המסך סיפור אישי ומשפחתי ובאותה נשימה מעלה שאלות על גזענות בחברה האמריקאית. יש לו גיבורה מהפנטת בשם, פוקס ריץ', שתיעדה באופן אובססיבי את חייה במהלך עשרים שנה. אורכו של הסרט 81 דקות אבל הוא עובר במהירות דרך נקודות המבט השונות של הילדים שלנגד עינינו רק נולדו וכבר מסיימים תיכון. הגברת ריץ' הפכה לפעילה חברתית ידועה ומרצה מבוקשת בארה"ב במאבק נגד מערכת המשפט שמכניסה לכלא אנשים שחורים עם עונשים מוגזמים לעומת אנשים לבנים. 'טיים' מציג אותה ואת סיפורה על גווניו השונים ומשאיר חותם חזק זמן רב אחרי שהוא מסתיים".

יעל מאורר (סרט) – "הבמה של ראדה" – "סרטה הסמי-אוטוביוגרפי של ראדה בלנק על חייה של מחזאית שחורה בת 40 ומאבקה להכרה ואהבה. מצחיק ועצוב בלי להיות סנטימנטלי. הסרט הכי טוב שראיתי השנה".

לירון אברהם (סרט) - "קולקטיב" - "אי אפשר להתעלם מהסרט המעולה של השנה, חושף השערורייה המשוגעת בבתי החולים הרומניים. דילול חומרי החיטוי עד לכדי הגדלה משמעותית של הנדבקים בזיהומים וחיי אדם שנגבים בצרורות תמורת ממון לבעלי הון. שערורייה אחת, כל-כך גדולה ומנופחת שנשמעת קונספירטיבית כמעט, וסיפורו של אנדרדוג שלא מוותר למרות הכל, ומתעלה על כולם. והלוואי שיהיו בקרוב עוד כאלו".

למקומות 11-20 >> לחצו כאן, למקומות 6-10 >> לחצו כאן , למקומות 1-5>> לחצו כאן

עכשיו תורכם לבחור ולהצביע – מה מבין סרטי השנה של אתר סרט הוא סרט השנה שלכם?

מה סרט השנה שלכם לשנת 2020? 1917 נשים קטנות ג'וג'ו ראביט ג'ודי מעבר לקשת יהלום לא מלוטש הג'נטלמנים אף פעם לעיתים רחוקות לפעמים תמיד
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ יוצאים מן הכלל (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט