חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט יום העצמאות: השחקנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יום העצמאות, כתבי האתר בוחרים את השחקנים והשחקניות הישראליים האהובים עליהם אי פעם ואת ההופעה הטובה ביותר שלהם. בחלק השני של הכתבה - השחקנים הישראליים הגדולים - משייקה אופיר, חיים טופול וששון גבאי ועד זאב רווח, אורי גבריאל, שלמה בראבא ועוד
ששון גבאי

מהו סוד קסמו של השחקן הוורסטילי והשובה לב הזה? נראה לי שזה טמון בדרך בה גבאי מתייחס לתפקידים שאותם הוא מגלם: ברצינות רבה אבל עם זאת תמיד נדמה שיש דוק של הומור מאחורי ההופעה. הופעה אהובה: "ביקור התזמורת" - גבאי משחק את תאופיק, מנצח התזמורת מאלכסנדריה, בסרט נפלא על ישראליות אחרת, לא כזו שבדרך כלל רואים בסרטים. הסצנות בינו לבין רונית אלקבץ הן מן היפות שנראו בקולנוע הישראלי. (הבחירה של יעל מאורר)

שחקן בכל רמ"ח עצמותיו בעל נוכחות כריזמטית, אנרגיות בלתי נדלות שמצליחות לרגש ולהותיר חותם. גבאי בעל רקורד של קרוב לחמישים שנה על מסכי הקולנוע והטלוויזיה ועל במות התאטרון. הוא מפתיע כל פעם מחדש בתפקידים המגוונים שהוא מגלם: הפוליטיקאי המדופלם בסדרה "פולישוק", נוחעם הדתי בסדרה "שטיסל", שמעון אמסלם הרהוט ב"גט – המשפט של ויויאן אמסלם" של רונית ושלומי אלקבץ ותאופיק האב השכול ב"ביקור התזמורת" של ערן קולירין. בכל תפקיד ותפקיד הוא מביא את הנוכחות הכובשת ומלאת החום שלו. הופעה אהובה: "ביקור התזמורת" - הופעה מרגשת עד דמעות עליה זכה בפרס אופיר. לא בכדי גם המלהקים בברודווי חשבו כך והביאו אותו לשחק בעיבוד הבימתי לסרט. (הבחירה של מיכל ליבר רונן)

[*]

שייקה אופיר - ענק בימתי שישראל הייתה קטנה על מידותיו. ייזכר לנצח בדמותו של השוטר - שהתחיל כאלמוני ב"תעלת בלאומליך" וב"ארבינקא" והפך לגיבור הסרט "השוטר אזולאי". לא במקרה פרס האוסקר הישראלי נקרא על שמו של רב אמן מוכשר בטירוף זה. הופעה אהובה: "השוטר אזולאי" - אחת הדמויות האייקוניות של הקולנוע הישראלי לדורותיו. (הבחירה של רון פוגל)

ההומור הדק, האנושיות הניכרת בכל תו בפניו, היכולת לרגש ולשעשע בו זמנית, ההזדהות המיידית שהוא יצר עם דמויותיו והנוכחות הקולנועית יוצאת הדופן שמילאה את המסך - שייקה אופיר היה האבטיפוס של כוכב הקולנוע הישראלי. כזה שלא היה כמותו עד אז, ולמען האמת, גם לא מאז לכתו. שיתף פעולה עם גדולי הבמאים הישראלים – משה מזרחי, אפרים קישון, מנחם גולן, אורי זוהר – ויצר כמה מהתפקידים האייקונים והבלתי נשכחים בתולדות הקולנוע המקומי. הופעה אהובה: "השוטר אזולאי". (הבחירה של אלעד שלו)



צחי גראד - בעל יכולת די נדירה לעבור בין קומדיה לדרמה בצורה קלילה. הוא מעניק לדמות הישראלי המחוספס הקלאסי, עומק של האדם שלא מן השורה. גראד לוקח דמויות שלפעמים נדמות כשקופות או בוטות ומדמה להן מאפיינים ומניעים עמוקים יותר, מה שיוצר דמות עגולה ושלמה. הופעה אהובה: "מישהו לרוץ איתו". (הבחירה של לירון אברהם) חיים טופול – בשבילי חיים טופול תמיד יהיה הפנים של טוביה החלבן, שם ששמעתי לפני כן רק מסבתא שלי שהייתה קוראת ספרים של שלום עליכם ונקרעת מצחוק. המחזמר מברודווי זכה לאינספור עיבודים, אבל טופול תמיד ייזכר בתור הטוביה הישראלי הראשון גם על במת ברודווי וגם בסרט, עליו זכה בגלובוס הזהב והיה מועמד לאוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר. וזה עוד בלי שדיברנו על תפקידו הקלאסי ב"סלאח שבתי". הופעה אהובה: "כנר על הגג". (הבחירה של יבגני גרינברג)



אסי דיין - האדם המבריק והחד-פעמי הזה אמנם הלך לעולמו לפני כמעט 7 שנים, אבל התרומה שלו לקולנוע ולטלוויזיה בישראל כשחקן, תסריטאי ובמאי יוצאת דופן באיכותה. כשחקן, הוא ידע לגשת לתפקידים בצורה מעוררת כבוד, ולהוציא את המיטב מהדמויות שגילם. הופעה אהובה: "מר באום" - לא אחת ההופעות הזכורות של דיין, אבל בהחלט הכי יוצאת דופן שבהן. (הבחירה של ערן איצקוביץ)

זאב רווח –אחד משחקני הנשמה הגדולים ביותר שידע הקולנוע הישראלי שהצליח להתפתח ולהשתבח עם השנים. זאביק ידע תמיד להביא את כל כולו לתוך הסרטים השונים, את אישיותו הקסומה, את הצחוק הייחודי, את שמחת החיים ורוח התעוזה. עבורי הצפייה בו, מאז ומתמיד, הייתה חוויה נדירה, קסומה, ייחודית ומהנה. הופעה אהובה: "חגיגה בסנוקר" - זאביק עם המשקפיים והעיניים הגדולות, לצד יהודה בארקן האגדי, בתפקיד קומי מושלם. (הבחירה של מתן נסטל)

[*]

אורי גבריאל - רוב האנשים בארץ יכנו אותו בתור "יגאל הנאצי", אך לא רק על תפקיד זה מ"הבורר" הוא אהוב. גבריאל הוא שחקן ותיק בעל קריירה מגוונת. משחקו מרגש, נוגע וממזרי. הוא שיחק בסרטים וסדרות מוכרות כמו "מתחת לאף", "עספור", "חולה אהבה משיכון ג'" ו"איזה מקום נפלא" עליו זכה בפרס אופיר לשחקן הטוב ביותר וגם הופיע בסרטים בחו"ל ביניהם "עלייתו של האביר האפל" ו"ביזנטיום". הופעה אהובה: "איזה מקום נפלא" (הבחירה של אורטל אדיב)

ערן זרחוביץ' – הקומיקאי הנהדר שהוא גם שחקן נפלא פרץ לראשונה כשחקן בסדרה "מסודרים" בתפקיד ארז קליינר, מתכנת חנון שמבצע אקזיט עם חבריו, קונה את קבוצת הכדורגל של ילדותו ומתקשה בחיזור אחר נשים. הוא חיקה דמויות רבות ב"ארץ נהדרת" בכישרון רב וברא דמויות משעשעות ובלתי נשכחות כמו מעשיהו לייבניץ, ראובן וסופר נני. זרחוביץ' אף כתב מספר מערכונים בתוכנית ומגיש מזה שנים תכנית רדיו קומית לצד שרון טייכר. הופעה אהובה: בסדרה "הפרלמנט" בה שיחק בין היתר את אמציה, נהג מונית פולני בחבורה של גברים בגיל העמידה. (הבחירה של נמרוד שובל)
יוסף שילוח - אחד השחקנים הגדולים, החשובים, והוורסטיליים שידעה מדינת ישראל. עם תפקידים מרגשים לצד דמויות קורעות מצחוק, כישרונו של שילוח נפרש על לא פחות מ-80 סרטי קולנוע ישראליים (וגם כמה בינלאומיים) כשכמה מהדמויות האהובות ביותר שיצא לו לגלם כמו סלבדור, פארוק וקרסו, הפכו ללא פחות מאייקונים של התרבות הישראלית שמצוטטים שוב ושוב- ותמיד מצליחים לחמם את הלב. הופעה אהובה: דמותו של פארוק בסרט "אלכס חולה אהבה" אף פעם לא תפסיק להצחיק. (הבחירה של מישל צ'יקו)

[*]

אושרי כהן – כהן העניק לצופה הישראלי שורה של תפקידים בלתי נשכחים בסרטים וסדרות משובחים בהם הפגין את יכולתו לרגש ולעורר הזדהות תוך הפגנת עומק רגשי ולזקק את האותנטיות של הגיבור הישראלי. הופעה אהובה: "הכוכבים של שלומי" - סיפור פשוט שנוגע בנושאים קשים ואמיתיים, עם תפקיד מוצלח במיוחד של כהן שנכנס ללב של כל צופה. (הבחירה של בן קבסה)

שלמה בראבא - הוליווד אוהבת את היפים, המוצלחים, אלה שאפשר לסמוך עליהם, ואנחנו אוהבים את המגושמים, הפגומים, אלה שצוחקים עליהם ואיתם בו בזמן. הטיפוס הזה זוקק לכדי שלמות על ידי שלמה בראבא. זה אולי מה שהופך אותו לשחקן כה ישראלי - כל דמות שבראבא נוגע בה היא דמות פגומה בצורה מרתקת. הופעה אהובה: "הערת שוליים" - דמותו של אליעזר שקולניק היא דמות כל-כך טרחנית ומייגעת, שהקהל כמעט מרחם עליה. כמעט – כי בראבא יודע להציל את הדמות בכל פעם ולנסוך בה כנות ואמפתיה מדהימים. זהו בעצם כוחו של כל אמן לגדול – לגרום לנו לחוש אמפתיה כלפי אנשים שמעולם לא דמיינו שנוכל להזדהות איתם. (הבחירה של מתי לנג).

לחלק הראשון של הכתבה - השחקניות הישראליות הגדולות בכל הזמנים >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט