חדשות קולנוע וסרטים

די כבר: סדרות הסרטים שהיו צריכות להסתיים מזמן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בהתחלה הן היו מלהיבות, אחר כך המשכנו ליהנות במידה קצת פחותה מסרטי ההמשך ובסוף סדרות הסרטים האלו כבר חלבו את המותג ומיצו את עצמן לחלוטין. לכבוד עליית "מהיר ועצבני 9" יבגני גרינברג חזר לפרנצ'ייזים הקולנועיים שנמשכו הרבה מעבר לתאריך התפוגה שלהם
מהיר ועצבני

כל הודעה על סרט "מהיר ועצבני" נוסף מעוררת אצלי גלגול עיניים אינסטינקטיבי. הסדרה המאוסה שמזמן היתה אמורה להפסיק, ממשיכה לייצר סרטים מופרכים מדי כמה שנים וכבר הגיעה לתשעה, כולל הנוכחי שיוצא בסוף השבוע הקרוב, כאשר עוד ארבעה נמצאים בשלבי הפקה שונים. אחרי 20 שנים של קיומה, "מהיר ועצבני" הפכה למפלצת אקשן שעברו בה כוכבי ענק כמו דה רוק, ג'ייסון סטיית'ם, שרליז ת'רון, גל גדות, קורט ראסל, הלן מירן וג'ון סינה. כל סרט המשך בנוי על עקרון של "חייבים שיהיה בומבסטי יותר", עד כדי אובדן מוחלט של קשר עם המציאות. חוקי פיזיקה והגיון בסיסי כבר לא קיימים, רק אקשן בצילום מלוטש שמכסה על נוסחתיות ומחסור בתוכן.

וין דיזל, כוכב האקשן בעל הבעת פנים אחת, נשבע אחרי הסרט הראשון שיש לו עיקרון לא לעשות סרטי המשך. התוצאה לפנינו. מאז הסרט הרביעי דיזל נוכח דרך קבע בתפקיד הראשי ומנהל את העניינים על המסך ומחוצה לו. כך, למשל, דה רוק הוגלה לסדרת סרטים נפרדת, "הובס ושואו" (שלטעמי טובה יותר מ"מהיר ועצבני"), אחרי שנקלע למלחמות אגו וזמן מסך עם דיזל וטייריס גיבסון. אפילו מותו של הכוכב הראשי פול ווקר בתאונה שכאילו לקוחה מאחד הסרטים לא הצליח לדומם את המנועים של דיזל והחבורה.



רובוטריקים

מייקל ביי הוא אחד הבמאים נטולי חוש המידה בהוליווד. סרטיו מוגזמים בכל היבט, בין אם זה באקשן, צילום, עריכה, הומור ילדותי או רמות קיטש. במשך עשור שלם ביי התלבש על סדרת סרטי הרובוטריקים ולא ידע לשחרר. ארבעה סרטים בתוך 8 שנים בלבד, כל אחד מהם יותר מוגזם, עמוס בכוכבים ופחות הגיוני מהקודם. שחקנים ראשיים פוטרו, עזבו והתחלפו, אבל אותם החייזרים המתכתיים המשיכו להילחם זה בזה ובדרך להשמיד כל דבר על כדור הארץ, בגיבוב לא ברור של אפקטים מיוחדים. גם אחרי הסטירה הקופתית שחטף עם "האביר האחרון", ביי לא שחרר מהרובוטריקים וממשיך לשמש כמפיק של סרטי צד לסדרה. אחד מהם, "באמבלבי", דווקא זכה לביקורות לא רעות בכלל. פרויקט נוסף צפוי להגיע ב-2022, ואם יזכה להצלחה – ביי צפוי לאבד שליטה שוב.

שליחות קטלנית

לא פוסקים הניסיונות לייצר המשכים לצמד הקלאסיקות של ג'יימס קמרון מהמאה הקודמת. ב-2003 "עלייתן של המכונות" היווה יריית פתיחה חלולה למדי למרוץ אחר סרט ההמשך האולטימטיבי ל"שליחות קטלנית 2: יום הדין", שנחשב על ידי רבים לסרט האקשן הטוב ביותר בכל הזמנים. מאז ועד היום נעשו שלושה נסיונות להשיק טרילוגיות חדשות בסדרה: "התעוררות" ב-2009 עם כריסטיאן בייל בתפקיד ג'ון קונור, "בראשית" ב-2015 ו"גורל אפל" ב-2019. אף אחת מהן לא המשיכה מעבר לסרט אחד בגלל כשלונות קופתיים. עם כל האהבה והנוסטלגיה לדמויות ולעולם המאוים על ידי סקיינט, הגיע הזמן להניח להם ולשחרר.

המכנה המשותף של כל הסרטים עד כה, למעט סדרת הטלוויזיה "יומני שרה קונור", הוא ארנולד שוורצנגר משחק בתפקיד חייו שפשוט תפור עליו. רק ב"התעוררות", כשהיה מושל קליפורניה ופרש זמנית ממשחק, הוא הופיע לכמה דקות בלבד כדמות ממוחשבת. מעבר זה, המחויבות שלו לדמות בכל סרט, גרוע ככל שיהיה, היא מעוררת הערצה ואף סרט "שליחות קטלנית" עתידי לא יכול להתקיים בלעדיו.

ב"גורל אפל", ג'יימס קמרון חזר סוף סוף להתעסק שוב בעולם שיצר, בתור מפיק שותף, ומיד הכריז ש"אנחנו מעדיפים להעמיד פנים שכל הסרטים האחרים שנעשו עד כה לא קיימים". אפילו לינדה המילטון המבוגרת חזרה לתפקיד שרה קונור לראשונה מאז שנות ה-90. ואכן, הסרט התעלם לחלוטין מקיומם של שלושת הסרטים האחרונים, אבל כבר בדקות הראשונות שלו חיסל את המורשת של "שליחות קטלנית 2" ולא הצליח לייצר משהו חדש.



סרטי סלאשרים

סרטי אימה אהובים במיוחד על הקהל האמריקאי והמוצלחים בהם תמיד זוכים לכמות לא הגיונית של סרטי המשך. בפרט, ז'אנר סרטי הסלאשר שנולד בשלהי שנות ה-70 והוליד שלושה רוצחים אייקוניים שהמשיכו מאז לרדוף אחר בני נוער טיפשים וחרמנים בכמה עשרות סרטים. ב-1978 יצא לאקרנים "האלווין" שהיה להצלחה קופתית גדולה והפך עם הזמן לסרט פולחן. זו היתה ההופעה הקולנועית הראשונה של ג'יימי לי קרטיס, שממשיכה עד היום להופיע בתפקיד לורי סטרוד הנלחמת באחיה הרצחני מייקל מאיירס. שנתיים לאחר מכן בהשראת ההצלחה הקופתית של "האלווין", רוצח במסכת הוקי בשם ג'ייסון וורהיס טבח לראשונה בבני נוער במחנה קיץ ב"יום שישי ה-13". עוד 4 שנים עוברות ואשף אימה ווס קרייבן משיק את "סיוט ברחוב אלם" ומכיר לעולם את ג'וני דפ בתפקידו הקולנועי הראשון ואת הרוצח פרדי קרוגר שחודר לחלומותיהם של ילדים ובני נוער ורוצח אותם.
שלוש הסדרות מונות יחד 32 סרטים, רובם המוחץ בעלי עלילות סותרות ולא הגיוניות. אי אפשר לצפות ליותר כאשר הסרטים האלה יוצאים בתדירות של אחד לשנה. אחד מהם אפילו מפגיש בין ג'ייסון לפרדי לקרב על הזכות להרוג את בני הנוער המסכנים, ממש כמו שהסרטים שלהם נלחמו ביניהם בקופות על הכיסים שלהם. לא משנה כמה פעמים השלושה האלה יחוסלו בצורות שונות ומשונות, הם תמיד מועלים מהאוב לעוד ועוד סרטים. בעוד פרדי וג'ייסון שרויים כעת בתרדמת קולנועית של עשר שנים, מייקל מאיירס מתוכנן להופיע בשני סרטי "האלווין" חדשים בשנה וחצי הקרובות. השם של האחרון בהם, "האלווין נגמר", מעלה גיחוך לאור ניסיון העבר.



מלחמת הכוכבים

כנראה הרחבת הפרנצ'ייז הגדולה ביותר של השנים האחרונות בהוליווד. אחרי שסיים לחלוב בעצמו את המותג, ג'ורג' לוקאס מכר ב-2012 את הזכויות על הבייבי והפרה החולבת שלו לדיסני תמורת 4 מיליארד דולר. בעקבות המכירה, המפיקה קתלין קנדי מונתה לנשיאה של 'לוקאספילם' והתחילה לירות לכל הכיוונים. כך קיבלנו את הטרילוגיה השלישית של "מלחמת הכוכבים" והמון פרויקטים נלווים, כמו "רוג 1", "סולו" והרחבה ניכרת של היקום בסדרות טלויזיה מצוירות ולייב אקשן, משחקי מחשב, קומיקסים, בובות, פארקי שעשועים ועוד.

הטרילוגיה החדשה הכתה גלים במעריצי הגלקסיה הרחוקה והעבירה אותם על דעתם על הספקטרום בין שמחה לכעס. "הכוח מתעורר" הנחיל תקווה חדשה למרות שהיה העתק מושלם של "תקווה חדשה", אבל "הג'דיי האחרון" ו"עלייתו של סקייווקר" הלכו לכיוונים לא צפויים והמעריצים לא הסתירו את זעמם. פרויקט הטרילוגיה של "סולו" נגנז עקב כשלון מהדהד בקופות, למרות שלא היה סרט רע. מצד שני, סדרת הטלוויזיה "המנדלוריאן" מחזירה את הכבוד ליקום. בשנים הקרובות יצטרפו אליה בדיסני+ סדרות על בובה פט, אובי ואן קנובי (יואן מקרגור חוזר לתפקיד המאסטר ג'דיי), לנדו קלריסיאן ורבות אחרות. היקום של "מלחמת הכוכבים" לא הולך לשום מקום ורק יתרחב עוד ועוד, בין אם אנחנו רוצים או לא.

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט