חדשות קולנוע וסרטים

סרטם החדש של פנלופה קרוז ואנטוניו בנדרס יפתח את פסטיבל הסרטים בערבה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עם סרטים חדשים של הבמאים המובילים בעולם - פדרו אלמודובר, פרנסואה אוזון וז'אק אודיאר, מחווה מיוחדת ל"דקאלוג" של קישלובסקי ואורחים בינלאומיים כבמאי המקסיקני מישל פרנקו ("סדר חדש") והבמאי האיסלנדי ואלדימר יוהנסון ("טלה") - פסטיבל הסרטים העשירי בערבה, שיתקיים בין ה-3-13 בנובמבר תחת כיפת השמיים בשמורת הטבע עשוש, יוצא לדרך
הסרט "התחרות הרשמית" בכיכובם של פנלופה קרוז ואנטוניו בנדרס, שהשתתף השנה בתחרות בפסטיבל ונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 10 בערבה שיתקיים בין ה-3-13 בנובמבר בלב המדבר תחת כיפת השמיים בשמורת הטבע עשוש. הסרט בבימויים של גאסטון דופארט ומריאנו כהן מציע מבט אירוני וחד על תעשיית הקולנוע, ועל הזוהר, היומרות וממדי האגו המוגזמים שמפעילים אותה.

את יום הולדתו העשירי בחר הפסטיבל לחגוג עם "דקאלוג" - הסדרה שהביאה לפני כשלושה עשורים את פרשנותו הדרמטית הייחודית של הבמאי הפולני המנוח קז'ישטוף קישלובסקי לעשרת הדברות שניתנו לעולם במעמד הר סיני, מנקודת המבט של ימינו. עשרת פרקי הסדרה הזאת, הנחשבת על ידי רבים לפסגת היצירה הטלוויזיונית, ישולבו לאורך כל עשרת הימים של הפסטיבל - עשרה פרקים, עשרה ימים, עשר הקרנות. לכבוד הצגה זו, יארח הפסטיבל את מחבר התסריט והוגה הסדרה, קז'ישטוף פיאסביץ' (אשר כתב עם קישלובסקי את התסריטים לסרטיו הגדולים "חייה הכפולים של ורוניק" וסדרת "שלושת הצבעים" – אדום, לבן, כחול) ואת מנהלת החברה שהפיקה את הסדרה, אירנה שאלקובסקה, ואילו רגעי השיא שמאחורי צילומי הסדרה יונצחו בתערוכה מיוחדת שתוצג ב"גלריית עשוש" החדשה בצוקים, הנמצאת ליד אתר הפסטיבל. התערוכה תיפתח ותלווה בנוכחותו של צלם הסטילס פיוטר ג'קסה, רעו של קישלובסקי לספסל הלימודים, שצילם על סטים של כמה מסרטיו הגדולים .

[*]

(תמונה מתוך סרט הפתיחה "התחרות הרשמית")

הפסטיבל יארח מספר אורחים בינלאומיים נוספים השנה בהם הבמאי והמפיק המקסיקני מישל פרנקו ("סדר חדש"), אשר יגיע לפסטיבל עם סרטו החדש "שקיעת החמה" (Sundown) בכיכובם של טים רות ושרלוט גינסבורג ועם סרט נוסף שהפיק השנה "התיבה" (La Caja). סרטים אלו, אשר השתתפו בתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים בוונציה השנה ויוקרנו בפסטיבל בבכורה ישראלית, מציעים מבט מפוכח וחסר אשליות על המציאות העגומה והמתפוררת של החברה העכשווית במקסיקו. אורח נוסף הוא הבמאי הצרפתי לורן קאנטה, שגיבור סרטו החדש "ארתור ראמבו" הוא סופר צעיר ועטור תהילה ממוצא צפון אפריקאי, שעברו מתנכל לו. כהשלמה להיכרות עם היצירה של קאנטה, התכנית תכלול גם את סרטו המפורסם ביותר "בין הקירות", זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.

אורחים נוסף שבדרך לערבה הם הבמאי ואלדימר יוהנסון האיסלנדי, שיצר סרט שהוא ספק אגדה ספק משל, "טלה", שנחשף גם הוא לראשונה בפסטיבל קאן השנה, שם זכה בפרס על מקוריותו, ומאז הפך ללהיט פסטיבלים בכל רחבי העולם. בסוף השבוע השני של הפסטיבל יגיע להתארח גם ראדו מונטיאן, במאי רומני שסרטו "אינטרגאלדה" שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון, עוקב באירוניה אחרי המפגש בין שלישיית בני עיר, המתיימרים להיות חומלים ומיטיבים, עם כפריים חסרי כל, ואחר תוצאותיו החושפות מציאות מורכבת קצת יותר. התכנית האמנותית של הפסטיבל תכלול את הסרט "הכל עבר בשלום" - דרמה קומית של הבמאי הצרפתי הנודע פרנסואה אוזון ("קיץ 85"), שהוקרנה במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2021. העלילה מתארת את התעקשותו של אספן אומנות בעל שם עולמי, שעבר אירוע מוחי לסיים את חייו ואת הניסיון של בנותיו לשכנע אותו להישאר בחיים למענן. בנוסף, יוקרן סרטו החדש של ז'אק אודיאר "פריז, הרובע ה-13" שהשתתף אף הוא במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2021 ומאפשר מבט על משברי החיים האינטימיים של בני עשרים פלוס בבירה הצרפתית היום.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "ארתור ראמבו")

עוד בתכנית: "תא מספר 6" של הבמאי הפיני יוהו קואוסמאנן. הסרט כבש את פסטיבל קאן בקיץ האחרון וזכה לפרס הגדול של צוות השופטים. קואוסמאנן אמור גם הוא להיות אחד מהאורחים ששבים השנה לפקוד את הפסטיבל; "הנהגת של מר יוסוקה", סרטו של הוסוקה האמאגוצ'י, הבמאי הבולט בדור הצעיר של הקולנוע היפני, אשר זכה השנה בפרס התסריט בפסטיבל קאן, והמתאר את מערכת היחסים יוצאת הדופן שבין במאי מהולל שהתאלמן לבין הנהגת שנכפתה עליו, שעה שהוא מביים מחזה של צ'כוב לפסטיבל תיאטרון בעיר הירושימה; "חלוקי נחל" - סרט הביכורים של הבמאי ההודי הצעיר פ.ס. וינוטראז' ו"מוליכי הזאבים" יצירת האנימציה החדשה של טום מור ורוס סטיוארט.

מעריציו של הבמאי התאילנדי אפיצ'טפונג ויראסתקול, יוכלו לצפות בערבה בסרטו החדש ביותר, "ממוריה" שהוקרן בתחרות בפסטיבל קאן 2021, זוהי היצירה הראשונה שצילם מחוץ למולדתו, בקולומביה הרחוקה, עם אחת הכוכבות המעניינות ביותר של זמננו, טילדה סווינטון. לכבודה של סווינטון, יוצג גם העיבוד הקולנועי של פדרו אלמודובר למונודרמה של ז'אן קוקטו "הקול האנושי". סרט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "קדימה קדימה" של הבמאי מייק מילס בכיכובו של חואקין פיניקס - סיפור על שדר רדיו שמתבקש בהפתעה לשמור על אחיינו הצעיר. השניים יוצאים למסע משותף שישנה את חייהם לנצח. נושא דומה, אבל בשינוי מקום – לעיר שדה באנגליה,, מביא "דברים אמיתיים" סרטה של הבמאית הבריטית העולה הארי ווטליף, בכיכובם של רות ווילסון וטום ברק. את מהדורת העשור תחתום הקרנה חגיגית במעמד היוצרים של זוכה פרס אופיר הטרי - "ויהי בוקר" של ערן קולירין.

מידע כללי, מכירת כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה, באתר האינטרנט של הפסטיבל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט