חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2017: כל הניחושים של מבקרי האתר

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת טקס האוסקר שיתקיים הלילה ויועבר בלייב בלוג באתר, התכנסו מבקרי ועורך האתר לנחש מי יהיו הזוכים הגדולים בקטגוריות הסרט, הבמאי, השחקן, שחקנית, סרט זר וסרט אנימציה. היכנסו ותוכלו גם אתם לנחש ולזכות בפרסים
הסרט הטוב ביותר

אלעד שלו: "לה לה לנד" ככל הנראה ייקח את הפרס הגדול מאחר והוליווד אוהבת סרטים שעוסקים בה ומתרפקים על העבר, וצריכה קצת בריחה למציאות תמימה ונעימה יותר מזו שארה"ב נמצאת בה כיום.

מור קומפני: אין לי ספק ש"לה לה לנד" יזכה, אף שאני באופן אישי התלהבתי יותר מהמבע מאשר התוכן שלו. המחזמר של דמיאן שאזל הקוסם הצעיר מרשים היטב ויזואלית אבל בסופו של דבר, הוא די שטחי ותפל.

דין קליין: אמנם "לה לה לנד" שכנראה יזכה יהיה אחד מהזוכים הראויים ביותר בשנים האחרונות אך הוא עדיין לא מתקרב לקרסוליים של המלודרמה של קנת' לונרגן "מנצ'סטר ליד הים". אם "לה לה לנד" הוא למען החולמים אז "מנצ'סטר ליד הים" הוא למען אלו שכבר אינם מרשים לעצמם או בכלל מסוגלים לחלום - אך מתוך החומרים הקודרים מאוד איתם הוא עובד לונרגן עדיין מוצא את הרגעים האנושיים הקטנים שהם אולי הדבר היחידי בו ניתן להיאחז.

רון פוגל: הזוכה הגדול בטקס יהיה ללא ספק "לה לה לנד". אני חצוי בהתייחסותי אליו, מצד אחד אני אוהד מושבע של מיוזיקלס ומצד שני אני לא מת על סרטים שעוסקים בחצר האחורית של הוליווד אבל בסופו של דבר מדובר ביצירה שהיא קולנוע טהור במיטבו ובניצחון הרגש על השכל ובשמרנות של האוסקרים. גם זה משהו.

יאיר הוכנר: הזוכה יהיה "אור ירח". אחרי השערורייה של שנה שעברה כאשר לא היו מועמדים אפרו-אמריקאים לפרס, ואחרי הפיכתו של טראמפ לנשיא ארה"ב, הוליווד הליברלית ככל הנראה תעניק לראשונה בהיסטוריה פרס לסרט גייז אפרו-אמריקאי, "אור ירח". תמיד יש סיכוי שאנשי תעשיית הקולנוע יהיו מרוכזים יותר מדי בעצמם ויעניקו את הפרס ל "לה לה לנד".

ערן איצקוביץ: "לה לה לנד" יזכה. בואו נודה באמת, יש אופציה ריאלית אחרת? אבל לדעתי "המפגש" היה הסרט הטוב ביותר של 2016. הוא חכם, מרגש, מקורי, מותח, מפתיע משוחק היטב ומבוים לעילא.



הבמאי הטוב ביותר:

מור קומפני: משערת שאם שאזל יקבל על בימוי, "לה לה לנד" לא ייקח את פרס הסרט הטוב ביותר וההפך. נדמה לי שכאן האקדמיה תלך על קנת' לונרגן, שביים בכנות ורגישות את "מנצ'סטר ליד הים" וטכניקת העבודה שלו עם שחקנים מעוררת השראה.

דין קליין: דמיאן שאזל - קשה לי להפריד את הבמאי שראוי לזכייה מהסרט שלדעתי הוא ראוי לזכייה, אך שאזל שכנראה יהיה הבמאי הצעיר ביותר שזכה באוסקר בהחלט הוכיח את עצמו. למרות הסיקוונסים המרהיבים של הסרט אני חושב ששאזל מוכיח את כוחו כבמאי דווקא כשהוא זונח את הספקטקל.

יאיר הוכנר: דמיאן שאזל - הבמאי של "לה לה לנד" סיפק את אחד השיאים הקולנועיים של השנה, זכייה בפרס הבימוי תהיה פיצוי על ההפסד בפרס הסרט. ערן איצקוביץ: דמיאן שאזל. רק בחודש שעבר הילד הזה חגג 32, והוא הולך להפוך לבמאי הצעיר ביותר שזכה בקטגוריה הזו.

אלעד שלו: אחרי שסרטו הקודם "וויפלאש" זכה לשבחי המבקרים ולהצלחה מפתיעה, שאזל יצליח עם "לה לה לנד" לזכות בקופה הגדולה ובפסלון הנכסף.

[*]

(במאי "לה לה לנד" דמיאן שאזל. צילום: רויטרס)

השחקן הטוב ביותר:

יאיר הוכנר: דנזל וושינגטון - יש סיכוי שוושינגטון שמככב בדרמה "גדרות" יזכה בפרס משתי סיבות: גם בגלל הסיטואציה החברתית והפוליטית וגם בגלל קייסי אפלק המואשם בהטרדות מיניות - אבל מי יודע אולי הוליווד תמחל לאפלק, בסך הכל הוא היה מעולה ב"מנצ'סטר לי הים".

מור קומפני: ההופעה של אפלק מבריקה ב"מנצ'סטר ליד הים" ואני משערת שהאקדמיה תלך איתו, אבל לאנשים שהטרידו מינית לא מגיעים בעיניי פרסים. לכן, המועדף שלי הוא ויגו מורטנסן שהוא שחקן נפלא לא פחות והיתרון הכי גדול ב"קפטן פנטסטיק".

רון פוגל: סוף סוף מכירה גם הוליווד בכשרונו של "האח של". קייסי אפלק בעוד הופעה ג'יימס דינית רגישה שכובשת את לב הצופה.

אלעד שלו: קייסי אפלק סוחב את "מנצ'סטר ליד הים" עליו ומגלם דמות שלא פשוט להזדהות איתה באיפוק שמסתיר כאב, עצב וזעם עמוק שאגור בתוכו.

דין קליין: אם נתעלם מהררי הסטטיסטיקה והניתוחים שמפלחים את הצבעת חברי האקדמיה כאילו מדובר בבחירות לנשיאות, אני עדיין מאמין שתצוגת המשחק שומטת הלסתות שאפלק הציג ב"מנצ'סטר ליד הים" היא גם הראויה וגם זאת שתזכה ואף אחד לא יצליח לשכנע אותי אחרת.

ערן איצקוביץ: לעזאזל איתך אפלק. לא רק שאתה האח המוכשר מבין השניים (לפחות מבחינת המשחק, כי אחיך הוא במאי מעולה), גם נתת את הופעת השנה הטובה ביותר.



השחקנית הטובה ביותר:

יאיר הוכנר: קשה שלא להתאהב באמה סטון ב"לה לה לנד., השחקנית הצעירה מרשימה מאוד בסרט המוזיקלי אבל הבחירה שלי היא איזבל הופר בסרט "היא". השחקנית הצרפתייה בת ה-62 נותנת כאן הופעה שאף אחת בגילה, כולל מריל סטריפ, לא הייתה מסוגלת לבצע.

מור קומפני: אמה סטון. כי כמה פרסים עוד אפשר לחלק למריל סטריפ?

רון פוגל: רוקדת, שרה ובעיקר משחקת בטבעיות. אמה סטון כבר מזמן כוכבת והאוסקר רשום על שמה.

דין קליין: אמה סטון בהחלט מחזיקה את "לה לה לנד" עם עיניה הגדולות והחן הבלתי נגמר שלה אבל נו באמת, איך אפשר להשוות את ההופעה המחשמלת והלא מתפשרת של הופר ב"היא"? אי אפשר לדמיין אפילו שחקנית אחרת שהייתה יכולה לגלם את התפקיד הזה בכזאת עוצמה.

ערן איצקוביץ: אמה סטון מציגה מנעד מגוון מאוד של רגשות והיא עושה את זה כל כך טוב ובצורה כל כך כנה שאי אפשר שלא להיכבש על ידה. הופעה של פעם בחיים.
אלעד שלו: לאיזבל הופר מגיע על הופעתה החד פעמית ב"היא" אבל אמה סטון תגרוף ככל הנראה את הפרס.

[*]

הסרט הזר:

רון פוגל: "טוני ארדמן". יצירה מונומנטלית ונועזת שיורה לכל הכיוונים וברוב המקים פוגעת. במסווה של סרט על יחסי אב ובתו מסתתר מניפסט עוצמתי על קפיטליזם חזירי ועל יחסי מנצלים-מנוצלים. מלא עצב וגם שמחה, כעס וגם חמלה.

אלעד שלו: "טוני ארדמן" אקסצנטרי מדי בשביל האקדמיה. בעידן טראמפ, "הסוכן" יזכה ולו בשל הפן הפוליטי.

מור קומפני: "טוני ארדמן" מגיע כפייבוריט מוחלט אך לעניות דעתי, "הסוכן" יקטוף את הפרס מטעמים פוליטיים.

יאיר הוכנר: "הסוכן". אי אפשר להכניס את הבמאי האיראני לארה"ב, אז נעניק לו את הפרס כאות מחאה. הבמאית הגרמנייה של "טוני ארדמן" כבר זכתה בפרס משלה, ג'ק ניקולסון הולך לככב באדפטציה האמריקאית לסרט שלה.

ערן איצקוביץ: "ארץ המוקשים", דנמרק. נכון שכולם מהמרים על "טוני ארדמן" הגרמני, אבל אני חושב שדרמת המתח הזו, שאפשר לראות בה אלגוריה לשונה ולאחר בעולם של היום, תצא כמנצחת.



סרט אנימציה:

מור קומפני: ל"מואנה" התפתחות פמיניסטית מעניינת בתמה של דיסני אבל הוא בחלט לא אחד הסרטים המרשימים שלהם. "קובו: אגדה של סמוראי" כובש מהפריים הראשון בתוכן ובצורה.

אלעד שלו: "זוטרופוליס" הוא אחד הסרטים הטובים של השנה ולא רק סרט האנימציה הטוב השנה. אי של שפיות וקבלת השונה שמצביע על האופן בו חברה טובה יותר צריכה להיות.

רון פוגל: "זוטרופוליס"- אלגוריה יפהפייה. חוות החיות באנימציה של המאה ה-21. הצלחה אדירה ובצדק.

ערן איצקוביץ: "זוטרופוליס". הרבה לפני בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב, הגיעו "דיסני" ושחררו את הסרט המצוין הזה שמציג את הגזענות שקיימת בחברה המודרנית שלנו, וגם את אי היכולת שלנו לקבל את כל מה ששונה מאיתנו, בטח ובטח אם המשהו הזה "נולד" לתוך תבנית מסוימת.

יאיר הוכנר: "זוטרופוליס" - אין לו מתחרים.



רוצים גם אתם להמר על הזוכים ולזכות בפרסים? היכנסו למתחם האוסקר המיוחד של האתר עם כל המועמדויות, נחשו מהם הזוכים בכל קטגוריה והגיבו בתחתית המתחם בשדה תגובות הפייסבוק. הזוכה שינחש את מספר הניחושים הגדול ביותר יזכה בשלושה כרטיסים זוגיים לסרטים לבחירתו מבין המבצעים באתר. המקום השני יזכה בכרטיס זוגי לסרט לבחירתו מבין המבצעים באתר והמקום השלישי יזכה בהזמנה זוגית לאחת מההקרנות המיוחדות של Seret לבחירתו. אז למה אתם מחכים? היכנסו, בחרו והחזיקו אצבעות למועמדים שלכם בטקס האוסקר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט