חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים האהובים על מפורסמי ישראל - חלק שני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יום העצמאות ה-70 ביקשנו מעשרות מפורסמים מתחומים שונים לבחור את הסרט הישראלי האהוב עליהם ולנמק את הבחירה. בחלק השני בפרויקט – הסרטים האהובים על משה דץ, ירון ברלד, טל בורשטיין, מיכל זוארץ, מיטל דוהן, צופית גרנט, גילת אנקורי, שלומית אהרון, שרון חזיז, אופירה אסייג, תומר שרון ועוד
גט

משה דץ: "הסרטים שאני אוהב הם קטנים מבחינת הסיפור, אבל חזקים מבחינת הביצוע של השחקנים ועבודת הבימוי. התלבטתי בין 'שבעה' לבין 'גט' כי שניהם חזקים מבחינת מה שהם מעבירים לנו. זה מקומם שדברים כאלה קיימים והעולם שותק. יש שם משהו מאוד ישראלי בסיפורים ובדמויות".

זוהי סדום

ירון ברלד: "סרט ישראלי שאהבתי של חבריי ל'ארץ נהדרת'. האמת - פשוט מדהים".



גבעת חלפון אינה עונה

טל בורשטיין: "ארץ ישראל היפה. אהבתי את השחקנים: משלישיית הגשש החיוור דרך טוביה צפיר ועד חנה לסלאו ואושיק לוי.



אזימוט

מיטל דוהן: "בכיכובו של חברי הטוב יפתח קליין ובבימויו של מייק בורשטיין, אני חושבת שזהו סרט מרגש ויפהפה שמייצג את הקונפליקט הערבי-ישראלי בצורה בוגרת ואנושית אמיתית ועם זאת גם אופטימית".



הקיץ של אביה

מיכל זוארץ: "סרט מרגש ונוגע ללב עם הסצנה המפורסמת של ה'יומולדת' של אביה שמייצגת את פחדיו של כל הורה שמכין חגיגת יום הולדת לילדיו - הפחד הנורא שאף אחד לא יגיע לחגיגה. משחק משובח של כל השחקנים וכמובן העומדות בראשן - גילה אלמגור בדמות האם חולת הנפש והילדה המדהימה קאיפו כהן".

צופית גרנט: "סרט שאהבתי מאד וטלטל אותי באופן אמיתי. הייתי אולי בת 23, ילדת פנימיות שעושה את צעדיה הראשונים בארץ תל אביב. בדיוק סיימתי את לימודי המשחק. אני חושבת שהאותנטיות של גילה, כמי שמספרת את סיפורה ועומדת שם מבלי להסתיר את הכאב שבפרטים, והכי לא פוליטיקלי-קורקט, השפיעה עליי כאישה, שחקנית ויוצרת".

אל תשכחי אותי

שלומית אהרון: "סרט שראיתי בהקרנה מוקדמת. תסריט מרגש של ניתאי גבירץ ובימוי רגיש של רם נהרי. סיפור על מסע לילי של שני צעירים פגועי נפש, שהגורל מפגיש ביניהם, ויחד הם מנסים להסתדר במציאות הקשוחה ולהתנחם בקשר של חברות ואהבה ביניהם. סרט עדין, רגיש ומרתק. אהבתי מאד את גבירץ בתפקיד הראשי. שחקן מופלא בעיניי ואת מון שביט המרגשת. שניהם יצרו דמויות שאכפת לך מהן, ואתה מלווה אותן בהזדהות עד הסוף".

מיתה טובה

גילת אנקורי: "סרט של שרון מימון וטל גרניט שאהבתי במיוחד. רגיש ומתוק ועצוב ומשעשע. הכול ביחד. אהבתי לראות קאסט של שחקנים ותיקים שקיבלו כאן הזדמנות לתפקידים מרכזיים וחשובים, ואכן כולם מפליאים במשחק. במיוחד לבנה פינקלשטיין שריגשה אותי והדהימה אותי בתעוזה שלה להצטלם בעירום. הרגשתי גאווה גדולה על זה שעם כל השחקנים זכיתי לעבוד".



צ'ארלי וחצי

יוסי גיספן: התלבטתי בין 'השוטר אזולאי' לבין סרט זה בכיכובם של זאב רווח ויהודה ברקן ובחרתי בצ'ארלי וחצי. לעומת השוטר אזולאי, סרט מקסים, מרגש ושובה לב, המייצג את התמימות שחלפה מן העולם - צ'ארלי וחצי מייצג את הישראלי הערמומי בלי מסיכות ומצליח להצחיק בכל צפייה.



עטאש -צימאון

תומר שרון: "סרטו של תאופיק אבו ואיל הוא סוג של מיתולוגיה מודרנית שמתרחשת במקום מבודד, בלי זמן ומקום. זו עבודה מופתית של תאורה, בימוי, עריכה ומשחק וסיפור כמעט תנ"כי וזה סרט שקצת נשכח, קצת סרט נישה, אבל בעיני אחד הסרטים הגדולים שראיתי, לא רק ישראלי אלא בכלל. אב המשפחה הפלסטינית בסרט לא ביקר בקולנוע לפני שהוא שיחק בסרט, שזה דבר מדהים".

קזבלן

שרון חזיז: "משמעותי עבורי מאוד כוון שאבי ז״ל השתתף בו כאחד הרקדנים. ביליתי איתו ימים על הסט, הייתי אז בת ארבע. עוד סרט שמשמעותי עבורי מאוד הוא 'הלהקה'. בזכותו חלמתי להיות בלהקה צבאית, ולבסוף גם שירתי בלהקת הנח"ל".



סוף העולם שמאלה

אופירה אסייג: "מזכיר לי את הילדות בדימונה ואת השבתות במשחקי הקריקט".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד): "הסרט האהוב והזכור עליי ביותר. הסרט מדגיש את מרקם היחסים במדינת ישראל ואת שנות העלייה ופיתוח הנגב בראשיתו".

לחלק הראשון של הכתבה: לחצו כאן



השתתפו בסקר יום העצמאות: מהי קומדיית הקאלט הישראלית האהובה עליכם?

מהי קומדיית הקאלט הישראלית האהובה עליכם? גבעת חלפון אינה עונה הלהקה חגיגה בסנוקר צ'רלי וחצי מציצים סאלח שבתי אלכס חולה אהבה אסקימו לימון
שלח/י
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מיתה טובה (עמוד סרט)
חץ גט (עמוד סרט)
חץ סוף העולם שמאלה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט