חדשות קולנוע וסרטים

"אני לא מתגעגע למשחק": ראיון עם ז'יל ללוש, במאי "לשחות או לא להיות"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ז'יל ללוש הוא אחד השחקנים העסוקים בצרפת ולפסטיבל קאן הגיע עם סרטו הראשון כבמאי באורך מלא, הקומדיה "לשחות או לא להיות" שהספיקה מאז להפוך ללהיט ותפתח הערב (14.3) את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטק ת"א. רון פוגל פגש את הבמאי בקאן לשיחה על הסרט, על המעבר ממשחק מול המצלמה לאחורי הקלעים, העבודה עם הכוכבים הגדולים בצרפת ועל הייצוג הגברי השונה שהוא מראה בסרטו
נפגשתי ביום קיצי חמים עם השחקן הצרפתי ז'יל ללוש ("שקרים לבנים קטנים", "הצרפתי") בפסטיבל קאן אליו הגיע בשנה שעברה, והפעם כבמאי. סרטו הראשון אותו ביים לבדו ולא לצד במאים אחרים "לשחות או לא להיות" הוקרן מחוץ לתחרות ומשך תשומת לב רבה. הסרט, שעוסק בקבוצה של גברים שנפגשים בשחייה צורנית, הוא קומדיה מרירה-מתוקה שמלוהקים אליה כמה וכמה מטובי שחקני צרפת ובלגיה בימינו. ללוש שנראה מצוין ,שמח וטוב לב נהנה לראשונה מתשומת הלב כמישהו שעומד מאחורי המצלמה ולא מלפניה.

איך בעצם נולד הרעיון לסרט?

"אני כבר הרבה זמן מסתובב בתחושה שהייצוג הגברי בקולנוע לוקה בחסר, רציתי לעשות סרט שיראה את 'הצד הנשי' שבגבר. ראיתי סרט תיעודי על גברים לא צעירים שעוסקים בשחייה והדבר משך אותי וכך מפה לשם הגענו לסרט שאני מאוד גאה בו. אנחנו חברה שמקדשת באובססיביות את רעיון טיפוח ושימור הגוף וכשאתה מראה קבוצה של גברים לא אתלטיים בבגדי ים אז פתאום אתה מתמקד בבעיות הפנימיות שלהם ולא בחיצוניות שלהם שהיא לא משהו להתפאר בו".

בקאסט נמצאים ענקים של ממש בקולנוע הצרפתי: גיום קאנה, מתיו אמלריק ועוד. לא חששת לעבוד עם כזו כמות של אגו על הסט?

"אני מכיר את חלקם כשחקנים ואף שיחקתי עם חלקם. כולם נענו בשמחה להזמנה לשחק בסרט, הייתה הרגשה של משפחה גדולה על הסט. העובדה שכולם הסתובבו לא מעט זמן רק בספידו צמוד, שברה את כל המחיצות והאגו נשאר בחדר ההלבשה. חוץ משלי כמובן (צוחק), אבל אני הבמאי אז זה בסדר. החבר'ה התאמנו לקראת צילומי המים במשך כמה חודשים והתאמנו קשה. זה עוד דבר שקירב אותם אחד לשני ושבר כל מחיצה אפשרית".

[*]

המוזיקה בסרט היא בעיקר להיטי שנות השמונים, תוכל לפרט על הבחירה?

"אני בן 46 וזו מוזיקה ששמעתי כילד ואני עד היום מחבב. גיבורי הסרט הם גברים בני חמישים פלוס מינוס ,אז רציתי שהמוזיקה גם תהיה קצת 'ותיקה' .כל הסרט עוסק ברטרו. במה שהיית בעבר והשאלה מה מצפה לך בעתיד. המוסיקה מזכירה לגיבורי הסרט את התקופה שהם היו בלי דאגות ולפני שעשו בחירות כאלו ואחרות ואני אומר - גם היום הם יכולים לעשות בחירות, וגם היום הם לא חייבים לחשוב כמו אנשים שתהילתם מאחוריהם". איך ההרגשה לביים ולא לשחק?

"אני חייב לציין שאני לא מתגעגע למשחק ולכן גם מראש היה לי ברור שלא אככב בסרט. כשחקן מה שמעניין אותך זה התפקיד שלך ותו לו. כבמאי למדתי שאתה אחראי על מיליון וחצי דברים ואתה חייב לפעול ולהגיב מהר הרבה יותר. אני ממשיך לשחק אבל העמידה מאחורי המצלמה לימדה אותי שהסרט ממש לא מסתיים בביצוע הסצנה על ידי השחקן, יש עוד המון דברים לעשות והמון בעיות לפתור".



ידוע לך שיש סרט אנגלי שעושה באותו נושא שיצא לאחרונה?

"בזמנו כשראיתי את סרט הדוקו השבדי, פניתי למפיקים כדי להתעניין לגבי הפקת סרט עלילתי, הקשר די נותק. אח"כ הבנתי שכבר התחילו בהפקת סרט צרפתי על הסיפור ההוא של שחיינים שבדיים שעסקו בשחייה צורנית בשביל הכיף ואפילו אריק קנטונה היה אמור לככב. בסופו הפרויקט ההוא לא יצא לפועל ואז המשכתי בהפקת הסרט במלוא המרץ. במהלך ההפקה שמעתי שמופק סרט בריטי די דומה ואמרתי לעצמי 'זה לא יכול להיות' אבל המשכתי והאמנתי בפרויקט שלי והנה אנחנו כאן בקאן ואני מקווה מאוד שהסרט יתקבל באהבה ואנשים יבואו לצפות בו".

סרטו של ללוש הפך מאז הוצג בקאן ללהיט ענק וכעת הוא מגיע אלינו לפתיחת שבוע הקולנוע הצרפתי ולהקרנות מתחילת חודש אפריל
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט