חדשות קולנוע וסרטים

המלכה קייט בת 50: התפקידים הגדולים של קייט בלאנשט

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היא גילמה את דמויותיהם של המלכה אליזבת, בוב דילן וקתרין הפבורן, אך תמיד הביאה את האיכויות יוצאות הדופן שלה לכל תפקיד. לכבוד יום הולדתה ה-50 של קייט בלאנשט שחל היום מבקר האתר ערן איצקוביץ בחר את חמשת התפקידים הגדולים שלה
כשעוברים על הפילמוגרפיה של קייט בלאנשט, זה פשוט כיף לגלות עד כמה היא לא מפחדת לשחק בשלל סוגים של סרטים. דרמות וקומדיות ופנטזיות ואנימציה ואפילו אקשן – בלאנשט פשוט לא מפחדת להתנסות בתפקידים שיאתגרו אותה בכל פעם מחדש. זה אפילו השתלם לה, כי היא השתתפה בלא מעט סרטים שהפכו לשוברי קופות גדולים (סדרת סרטי "שר הטבעות" ו"ת'ור" השלישי הם דוגמאות מצוינות לכך) או שזכו בשלל פרסים (כמו "הטייס", "קרול" ו"יסמין הכחולה").

השילוב הזה, בין המסחרי לאיכותי, הפך אותה לאחת השחקניות המבוקשות בעולם, שעבדה עם כמה מהבמאים הגדולים ביותר, ממרטין סקורסזה, פיטר ג'קסון וטרנס מאליק ועד וודי אלן וטוד היינס. עם שני פרסי אוסקר בידה, היא הוכיחה כבר מזמן שהיא נמצאת בליגה משל עצמה ושהיא פשוט יכולה לעשות כל דבר, ולעשות אותו לא פחות ממעולה.

לרגל יום הולדתה ה-50, החלטנו לעשות את המשימה הקשה של דירוג חמש ההופעות הטובות ביותר בקריירה הארוכה שלה, כי כאלה אנחנו, אוהבים אתגרים. זה לא היה קל בכלל, אבל הכנת הדירוג בעיקר גרמה לנו לרצות לצפות מחדש בכמה סרטים שלה כדי ליהנות מהם פעם נוספת.

5. אליזבת

הסרט עוסק בעלייתה של אליזבת הראשונה לכס המלכות של אנגליה, והוא גם היה זה שהזניק את הקריירה של בלאנשט והפך אותה לכוכבת בינלאומית. השחקנית האוסטרלית לא חששה להיכנס לנעליה של המלכה הבריטית האגדית, והיא תפסה את התפקיד בידיה ועשתה ממנו מטעמים. היא הייתה עדינה וקשוחה, רצינית וקודרת בדיוק במידה הנכונה, והצליחה להעניק לאליזבת חום שלא ידענו שיש בה.



4. ת'ור: ראגנארוק

אין ספק כי הסרט השלישי בטרילוגיה המתמקדת באל הנורדי הוא הטוב ביותר שבהם. אחת הסיבות לכך היא, איך לא, בלאנשט, המגלמת את אלת המוות הלה, שהיא במקרה גם אחותו של ת'ור. מהרגע הראשון בו היא מופיעה על המסך, אין ספק שבלאנשט פשוט נהנית לגלם את תפקיד המרשעת, והיא הולכת איתה רחוק מאוד. היא לעולם לא הופכת את הדמות הזו לקריקטורה (למרות שזה בהחלט משהו שיכול היה לקרות על ידי שחקניות אחרות), ומצליחה להראות שהיא יכולה לעשות פחות או יותר כל דבר שתרצה, אפילו לשחק דמות מוקצנת בסרט מסחרי עתיר תקציב.

3. יסמין הכחולה

בסרטו הגדול האחרון של וודי אלן לפני התפוצצות תנועת Me Too, הציג הבמאי המהולל את דמותה של ג'נט "יסמין", שחיה חיים מושלמים בניו יורק. היא הייתה עשירה, בעלה היה איש עסקים מצליח – היא חיה את החיים הטובים, או לפחות כך היא חשבה. בהמשך, החיים מובילים אותה להצטופף בדירתה הקטנה של אחותה בסן פרנסיסקו, ואנו צופים כיצד המעבר החד מחיי עושר לחיי עוני מסתבך עם מסכת שקרים שמשבשים את דעתה של יסמין.

בלאנשט, שזכתה באוסקר מוצדק במיוחד על משחקה בתפקיד, מגלמת את יסמין בצורה אמינה שגורמת לצופה לנוע בין תחושת שמחה לאיד לבין רחמים על מי שנפלה בגדול. ההתפרקות הזו מוציאה את המיטב מבלאנשט, והיא מופיעה פה באחת מפסגות המשחק שלה בסרט שמהווה את אחד מהשיאים הקולנועיים של וודי אלן בעשור חלש למדי.



2. הטייס

לגלם דמות המבוססת על אדם אמיתי זה דבר מרתיע. איך צריך לגשת לדמות הזו – האם לשחק את האדם האמיתי כמעין חיקוי, או לקחת את ההופעה לכיוון אחר לגמרי, שייתן משהו מרענן? בסרט הזה, בו בלאנשט גילמה את השחקנית האגדית קת'רין הפבורן, היא החליטה לעשות מעין שילוב של השניים, ובעיקר להביא המון מעצמה לדמותה של השחקנית שזכתה בארבעה פרסי אוסקר, יותר מכל שחקן או שחקנית אחרים.

וזה עובד, הו, כמה שזה עובד. מרטין סקורסזה מביים את בלאנשט בצורה שנותנת לה יד בוטחת בגילומה של הפבורן, והיא נוגעת ללב, אלגנטית, מקסימה ואינטליגנטית ובעיקר כובשת את המסך בכל רגע בו היא מופיעה. זו הופעה נהדרת במיוחד, דרכה בלאנשט מעלה את עצמה רמה אחת מעל כל מה שידענו שהיא הייתה יכולה לעשות עד אותו רגע.

1. אני לא שם

גם כאן בלאנשט גילמה דמות המבוססת על אדם אמיתי, ובמקרה הזה של אגדה נוספת, מוזיקלית – בוב דילן. הסרט עוקב אחר שש דמויות שמהוות גרסה מסוימת של המוזיקאי האגדי, כשלצדה של בלאנשט מככבים גם כריסטיאן בייל, הית' לדג'ר וריצ'רד גיר. אבל לאף אחד אין ספק שמהרגע הראשון, השחקנית האוסטרלית היא זו שתופסת את מרבית תשומת הלב, בצדק רב.

היא לא רק תופסת את הדקויות והמניירות של דילן מאמצע שנות ה-60, היא לא רק דומה לו באופן מטריד, היא הופכת להיות הוא. אתם לא רואים על המסך את קייט בלאנשט משחקת בצורה פנומנלית, אתם רואים דמות שלמה, מלאה, חד פעמית. זו כנראה אחת ההופעות הטובות ביותר של שחקן כלשהו במילניום הנוכחי, כזו שצריך לצפות בה במו עיניכם כדי להאמין את הטרנספורמציה המושלמת שבלאנשט עשתה כדי "להיכנס לדמות".

ב"אני לא שם", קייט בלאנשט מוכיחה שוב, בפעם המי יודע כמה, שהיא אחת השחקניות הגדולות ביותר בדורה. היא רק בת 50, אבל מאחוריה יש מבחר סרטים מגוון ומרשים, שניתן לראות בו שהיא לא פוחדת לקחת סיכונים, אלא להיפך – היא אוהבת אותם, והיא מכורה אליהם. וזו אחת הסיבות לכך שהיא שחקנית כל כך מוכשרת: היא יודעת לבחור תפקידים לא קלים שיאתגרו אותה, ובתמורה אנחנו, הצופים, יכולים רק להיות נדהמים בכל פעם מחדש מהכישרון החד פעמי שלה.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט