חדשות קולנוע וסרטים

חדשות קולנוע: פסטיבל לונדון בת"א וסרטים ישראליים בפסטיבלי בוסאן וטורונטו

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חדשות רבות בעולם הסרטים: התכנית הקולנועית בפסטיבל לונדון בתל אביב נחשפת, "טרילוגיה על אהבה" של ירון שני תוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל בוסאן, דליה רבין על השטיח האדום בפסטיבל טורונטו בבכורת "ימים נוראים" וחברת ההפקה הישראלית גרין פרודקשנס מקימה זרוע בינלאומית להפקת סרטים וסדרות
התכנית הקולנועית בפסטיבל לונדון בתל אביב

לפני שנתיים התקיים בלונדון פסטיבל גדול בשם 'תל אביב בלונדון'. הלונדונים הוזמנו לטעום מריחותיה, טעמיה וצלילה של העיר תל אביב, ומעל ל- 15 אלף איש הגיעו ליהנות מתרבות ישראלית על כל גווניה ובעיקר תרבות המייצגת את תל אביב. שנתיים בדיוק אחר כך מארגנים יוזמי האירוע בלונדון מרק וורת' וטלי צמח, אירוע דומה שיביא לתל אביב את ניחוחותיה של לונדון ושל התרבות הבריטית בין התאריכים 27-30 בנובמבר.

רחבת בית האופרה בתל אביב תלבש את צבעי היוניון ג'ק, ובאולמות בית האופרה, התיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב, ואף בתדר/בית רומנו, יוכל הקהל הרב לטעום תרבות בריטית בסגנונות שונים. בהם מופעי מחול, הצגות, רסיטלים תערוכות וכמובן סרטים.

באולם הקולנוע של מוזיאון תל אביב, יוצגו במשך יומיים שישה סרטים בריטיים המציגים את פניה השונים של התרבות והחברה הבריטית. מהמחזה השייקספירי "קוריאולנוס", דרך לתיעוד של לונדון העליזה של שנות ה-60 בסרט הדוקומנטרי שגיבוריו הם השחקן מייקל קיין ובני דורו, סרט על בית המלוכה הבריטי בשם "אליזבת הצעירה" על המלכה המנסה לבלות בתוך המסגרת הנוקשה של חייה, סרט על סיפורה העגום של הנסיכה דיאנה, וכלה בסרט "אשת הברזל", סיפורה של מרגרט ת'אצר.

"טרילוגיה על אהבה" תוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל בוסאן

פסטיבל בוסאן, פסטיבל הסרטים החשוב ביותר באסיה, שייערך השנה בין 3-12 באוקטובר 2019, יקרין בבכורה עולמית את "טרילוגיה על אהבה", הכוללת את שלושת סרטי האפוס הקולנועי של ירון שני:" עירום", "עיניים שלי" ו"לידה". דיווחים יומיים מהפסטיבל אותו יסקר מבקר האתר רון פוגל תוכלו לקרוא רק אצלנו באתר.

הסרט הראשון בטרילוגיה, "עירום", הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה 2018 , הסרט השני בטרילוגיה, "עיניים שלי", הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין 2019, והסרט השלישי החותם את הטרילוגיה "לידה" יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל בוסאן 2019. הבכורה הישראלית של הקרנת הטרילוגיה במלואה, תיערך בפסטיבל חיפה באוקטובר 2019 ובהמשך בפסטיבלים בינלאומיים בכל רחבי העולם. "לידה", הסרט השלישי בטרילוגיה, ישתתף בתחרות העלילתית הישראלית השנה בפסטיבל הסרטים בחיפה.

[*] "ימים נוראים" הוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו

"ימים נוראים", סרטו של ירון זילברמן ("כלים שלובים" בכיכובם של פיליפ סימור הופמן וכריסטופר ווקן, "הכוח לשחות") הוקרן בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו. על השטיח האדום צעדו השחקנים הראשיים בסרט יחד עם אורחי המשלחת דליה רבין ובנה יונתן בן ארצי.

הסרט, המועמד לעשרה פרסי "אופיר", בהם פרס הסרט הטוב ביותר, נכתב במשותף על ידי רון לשם וירון זילברמן. לשם חתום על היצירות ״אופוריה" ו״יפים כמו שהיינו". זהו מותחן פסיכולוגי העוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, מנקודת מבטו של הרוצח. הסרט חושף לראשונה את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי.

[*]

(רון לשם, ירון זילברמן, דליה רבין ויהודה נהרי הלוי בפסטיבל טורונטו. צילום: רונן קדם)

חברת ההפקה הישראלית גרין פרודקשנס מקימה זרוע בינלאומית להפקת סרטים וסדרות

חברת ההפקה הישראלית גרין פרודקשנס, בבעלות גל גרינשפן ורועי קורלנד, שהפיקה בין השאר את הסרטים זוכי הפרסים כגון "פיגומים", "אנשים כתומים" ו"הנוער", ופרסומות למיטב החברות הגדולות במשק הישראלי, חתמה השבוע עם חברת ההפקות Sweetshop על הקמת חברה משותפת להפקת סרטים וסדרות לשוק העולמי בשם "Sweetshop & Green"

Sweetshop & Green תעבוד בשיתוף פעולה מלא עם החברה בישראל במטרה למצוא סיפורים ויוצרים מקומיים ולקדם אותם לשוק העולמי. בימים אלה גרין פרודקשנס נמצאת בצילומים של סרט חדש בכיכובם של חברי "מה קשור" (ציון ברוך, אסי ישראלוף ושלום מיכאלשווילי), ובחודש הבא מוציאה לקולנוע את הסרט "המחשמלים" בכיכובו של צביקה נתן ובבימוי בועז ארמוני ("מסווג חריג"). כמו כן בחודשים הקרובים תסיים את צילומי הסרט החדש של תום שובל ("הנוער") בכיכובה של השחקנית הצרפתיה ברניס בז'ו ותצא לצילומי הסדרה "אחד על אחד" בבימוי מתן יאיר ("פיגומים") שמופקת עבור התאגיד.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ימים נוראים (עמוד סרט)
חץ עיניים שלי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט