חדשות קולנוע וסרטים

"אומץ זה הדבר הכי קולנועי שיש": ראיון עם העורך ניקולס צ'אודורג'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא הפך לעורך הקובע של סרטיה של אנדריאה ארנולד ("דרך אדומה", "מחוץ למים"), את הסרט שהקנה לג'וליאן מור אוסקר ("עדיין אליס") ושני פרקים בסדרה המוערכת "מראה שחורה" (בהם "סאן ג'ופיטרו"). לכבוד שיחת אונליין שיקיים בפסטיבל סרטי הסטודנטים, ראיין מתן יניב את העורך המצליח על עבודת העריכה ("מתנגד לקביעה שעורך משאיר חותם"), הסרט שהוא מצטער שהוא לא עשה וסרטה הבא של ארנולד אותו הוא עורך בימים אלו
"אכפת לי מהמשכיות, אכפת לי מהריאליזם במשחק, אכפת לי שהקהל ירגיש שהוא נמצא במציאות שחווה הדמות", כך חווה העורך ניקולס צ'אודורג', שיתארח השבוע לשיחת אונליין בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים של אוניבסריטת ת"א, את הליך עשיית סרטיו. רוב הסטודנטים לקולנוע צפו לפחות באחד מסרטיו המוקדמים של העורך. "כן, כולם מספרים לי ש'צרעה' נמצא בכל מוסד לימודי קולנוע", מספר על סרטו הקצר זוכה פרס האוסקר שהפגיש בינו לבין האגדה האירופאית- אנדריאה ארנולד. אבל מאז אותו סרט שנוצר ב-2003 פגש העולם את טביעת חותמו הריאליסטית של העורך והוא עבר קריירה ארוכת טווח שנעה בין סרטים אירופאיים דלי תקציב ועד סרטים הוליוודיים כמו "עדיין אליס".

"פגשתי את אנדריאה כשסיימתי את לימודי הקולנוע שלי ועשינו ביחד סרט קצר בשם 'Dog'. משם זה היה בעיקר לערוך סרטים קצרים, מכיוון שבאנגליה באותו זמן היה אפשר בעיקר להתפרנס מהם. אחר כך המשכתי בעיקר סביב אנדריאה והסרטים שלה כולל 'דרך אדומה', אבל רק אחרי שעשינו את 'מחוץ למים' (Fish Tank) יכולתי להגיע לנקודה שבה הכירו אותי בתור עורך".

[*]

כשחותמו הייחודי של צלם יכול להתבטא בוואן-שוטים ארוכים וחותמו הייחודי של תסריטאי יכול להתבטא בדיאלוגים מוזיקליים, כיצד עורך יכול להשאיר חותם? ובכן, לפי אחד העורכים המזוהים ביותר של ימינו - הוא לא. "אני מאוד מתנגד לזה, לדעתי יש משהו מאוד טכני בלהשאיר חותם, אבל אני מבין למה אנשים אומרים שבסרטים שלקחתי חלק רואים את חלקי", הוא אומר.

"אני מניח שזה מפני אני מונע מתוך ריאליזם", ממשיך צ'אודורג'. "קצב העריכה שלי מגיע מתוך הריאליזם בסצנה ומחיזוק פעולותיו של השחקן. לדוגמא ב'אליס', זה היה תענוג לעבוד עם שחקניות מוכשרת כמו ג'וליאן (מור, בתפקיד עליו זכתה בפרס האוסקר) ואנחנו רואים כל סצנה וכל רגע דרך עיניה של הדמות המרתקת הזו. ב'מחוץ למים' רציתי להראות איך מיה, שהיא ילדה צעירה ומרדנית, רואה את העולם ולכן אנחנו נמצאים הרבה עליה ועל נקודת המבט שלה. זה עבד מצוין בשבילה, אבל גם גרם לקהל לאהוב את השחקן שמשחק את הגבר אותו היא אוהבת". את השחקן מגלם לא אחר מאשר מייקל פסבנדר בתפקיד שנתן לו את החשיפה ההוליוודית שהובילה לליהוקו ב"ממזרים חסרי כבוד".

העורך הצרפתי-בריטי מתגלה כאדם צנוע בעודו מנהל איתי שיחת זום מביתו בלונדון. "אני נוסע הרבה הלוך ושוב מערבה", אומר. "אבל את תקופת הקורונה אני מעדיף להעביר כאן בבית עם חברה שלי כאשר תוך כדי אני עובד על הסרט הבא והשאפתני של אנדריאה -'Cow'". "זהו תחום מאוד הפכפך בו לפעמים לוקחים לך עבודות ולפעמים אתה לוקח לאחרים עבודות, במיוחד בתקופה כזו שבה הקולנוע נמצא תחת סימן שאלה. אני התנסיתי בכל כך הרבה סוגים של עריכות, בין אם זה דוקומנטרי או סדרות, שאני לא מודאג למקום שלי אבל אני כן מודאג עבור התחום של הקולנוע".

בתור אחד שעבר קריירה מאוד מגוונת, לפי מה אתה בוחר את הסרטים שלך?

"לפי מה שמעניין אותי באותו זמן, שזה לאו דווקא טוב. עשיתי גם בחירות לא טובות כמו להגיד 'לא' לסרט האחרון של אנדריאה - 'אמריקן האני'. כולם די עשו לי חיים קשים ואמרו שהעריכה שלי הייתה דווקא נחוצה לאנדריאה. הייתה גם תקופה שרציתי לעשות קומדיות והבנתי שזה מאוד קשה לעשות קומדיות (צוחק), זה באמת לא תחום בשבילי".

מה בשבילך ההבדל בין סרטי אינדי דלי תקציב לבין פרויקטים גדולים יותר?

"תראה, 'עדיין אליס' היה אחד הסרטים הכי אינדיים שעבדתי עליהם כי לא היה בו כסף, זה ממש היה סרט של צדקה. אני באופן אישי מעדיף לעבוד על הסרטים האלו מאשר על סרטי אולפנים עם גיבורי על. יש הרבה גישות שונות לסרטי אינדי, יש את אנדריאה שיודעת לחסוך תקציב בצורה שאף פעם לא יחסר לך דבר אבל יש גם סרטים בהם הלו"ז הוא צפוף והלחץ מאוד דומה לפרויקט גדול יותר.

בשורה התחתונה, ההבדל די דל בין סרטי אינדי קטנים לבין סרטי אינדי גדולים. אבל בסרטים דלי התקציב תמיד יש את היצירתיות שיוצאת ממך. למשל ב'מחוץ למים', שהיה סרט צדקה", מסביר העורך ואני מבין שבאומרו 'צדקה' הוא מתכוון לסרט שנעשה בעיקר בעזרת טובות אישיות. "לאנדריאה מאוד חשובה המוזיקה בסרט והיא כותבת את התסריט בהתאם לסרט. אז ב'מחוץ למים' יש את הסצנה בה נשמע השיר "Hay Baby" ואנדריאה הייתה צריכה להשיג את הזכויות לשיר. אז היא ממש כתבה מכתב אהבה לדי ג'יי אוטזי בשביל להסביר לו את המשמעות של השיר בסרט".

ספר לי על הסרט הבא של אנדריאה.

"הדבר הכי חשוב לדעתי בקולנוע הוא נקודת מבט. אבל אתה לא יכול לעשות נקודת מבט של פרה בגלל שזו פרה. אתה יכול להראות את מה שהיא רואה, אבל אתה לא יכול ממש לביים אותה וזה משנה את כל העשייה של הסרט. אני חושב שזה סרט אמנותי, מאוד ניסיוני, הוא לא בשביל כל אחד. אתה לא יכול לעשות סרט על 2 פרות מבלי שהוא יהיה משעמם. אבל אני חושב שחלק מהקהל שינסה לנתח את הסרט יבין את האמנותיות שבסרט כזה".
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מחוץ למים (עמוד סרט)
חץ דרך אדומה (עמוד סרט)
חץ עדיין אליס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט