חדשות קולנוע וסרטים

"אנשים תמיד ירצו לצפות בקולנוע": ראיון עם נשיא אולפן האנימציה של דיסני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קלארק ספנסר משמש בתפקיד הבכיר של נשיא אולפני האנימציה של וולט דיסני וכמפיק שישה מסרטי האולפנים, כולל "זוטרופוליס" עליו זכה באוסקר וסרטם החדש וה-60 במספר, "אנקאנטו". בראיון מיוחד ל-Seret הוא מספר על בית הקולנוע שהיה בבעלות סביו שגרם לו לבחור בתחום, על העתיד של דיסני בקולנוע ובסטרימינג ועל הבחירה להפיק סרט שעוסק בתרבות הלטינית
מי מאתנו לא גדל על סרטי האנימציה של דיסני? מ"שלגייה", "פינוקיו" ו"במבי" שנוצרו לפני 80 שנה, דרך להיטי שנות ה-90 כמו "מלך האריות" ו"היפה והחיה" ועד היום עם סרטים כמו "לשבור את הקרח" ו"זוטרופוליס" – הסרטים של אולפן הענק גידלו דורות על דורות של ילדים והפכו בדרך את דיסני לתאגיד התרבות השני בגודלו בעולם. מי שנושא היום בתפקיד המכובד של נשיא אולפני האנימציה של דיסני הוא קלארק ספנסר.

ספנסר הצטרף לדיסני לפני 30 שנה והתקדם לאורך השנים במעלה התפקידים, תוך שהפיק חמישה מסרטי האולפנים –"בולט", "לילו וסטיץ'", שני סרטי "ראלף ההורס" ו"זוטרופוליס", עבורו קיבל פרס אוסקר בשנת 2016. כעת משמש ספנסר כמפיק הסרט העלילתי ה-60 של האולפנים – "אנקאנטו", שיוצא היום (חמישי) לאקרנים בישראל וברחבי העולם. לכבוד יציאת הסרט, הוא התראיין לעורך האתר בראיון זום ממשרדי דיסני בקליפורניה.

מה משך אותך לתחום הקולנוע?

"לסבים שלי היה אולם קולנוע. כשהייתי קטן, יושב על הברכיים של סבתי וצופה בסרטים על המסך הגדול ואהבתי את זה. זו החוויה שעם השנים גרמה לי להיות חלק מדיסני. זה גם הרצון שלי כיום כמפיק - ליצור סרט שמישהו יראה יום אחד על המסך הגדול ויגרום לו יום אחד לרצות להיות חלק מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה כשיגדל כפי שהחווייה הזו הייתה עבורי".

התייחסת לחוויית הצפייה על מסך גדול. איך אתה רואה את העתיד של דיסני – בקולנוע או בשירות הסטרימינג שלכם 'דיסני פלוס'?

"אני חושב שאנשים תמיד ימצאו את המקום הנכון בשבילם לראות סרט, אבל עבורי קולנוע זו חוויה משותפת. זה המקום אליו אנשים באים יחד. כשצופים עם אנשים אחרים, אז הסרט מצחיק יותר ומרגש יותר ודרמטי יותר כי אתה מרגיש את הרגשות של האנשים סביבך. תמיד אהבתי את העובדה שבצפייה בקולנוע אתה לא רק זוכה לראות סרט על המסך, אלא גם מרגיש את הרגשות של אחרים באולם וזה מגדיל באופן אקספוננציאלי את החוויה. בעבר אמרו שטלוויזיה או וידאו יהיו הסוף של הסרטים ואני לא חושב זה נכון. אנשים תמיד ירצו לראות סרטים בקולנוע. זה לא אומר שהם לא ירצו לראות גם דברים בסטרימינג בנוסף. בסופו של דבר זה אומר שיותר אנשים יוכלו לראות מה שיצרת וזה דבר נהדר".

[*]

(קלארק ספנסר. צילום: 2021 Getty Images)

הסרט החדש של דיסני "אנקאנטו" (קסם בספרדית) מתרחש בקולומביה ועוסק במשפחת מדריגל שמתגוררת בבית קסום בעיירה מופלאה. כל ילד במשפחת מדריגל בורך במתנה יוצאת דופן - מכוח על אנושי ועד כוחות ריפוי - פרט לילדה אחת, מיראבל (סטפני ביאטריז, "ברוקלין 99"), אשר מרגישה פחות מוצלחת מבני משפחתה המופלאים. אולם כאשר היא מגלה שהקסם שעוטף את העיירה נמצא בסכנה, מיראבל מגלה שדווקא היא עשויה להיות התקווה האחרונה של משפחתה. עד כמה חשוב עבורכם בדיסני ליצור סרט כמו "אנקאנטו" שעוסק במשפחה לטינית ולהראות מגוון של תרבויות?

"ייצוג הוא מאוד משמעותי. זה חשוב שנשקף בסרטינו את הצופים שמגיעים אליהם. מה שריגש אותי מלכתחילה הוא כשהבמאים ולין מנואל מירנדה אמרו לנו שהם רוצים למקם את הסיפור באמריקה הלטינית ולהפוך אותו למיוזיקל, כי לא עשינו את זה בדיסני לפני כן. מה שהיינו צריכים זה להבין על מה הסיפור יהיה. לבסוף הבנו שהוא צריך להיות על משפחה, שזה מתאים במיוחד לסיפור שממוקם באמריקה הלטינית ואז החלטנו למקם אותו בקולומביה. זה השפיע על המוזיקה, הכוריאוגרפיה, הריקודים, הגיאוגרפיה - של מה שאנחנו יוצרים על המסך. לשמחתנו היה לנו צוות קולומביאני נהדר שעזר לנו, כך אני מקווה, ליצור סרט אותנטי למקום בו הוא מתרחש".



לקרוא לסרט של דיסני בשם ספרדי כמו "אנקאנטו" הוא החלטה לא שגרתית. היה לכם חשש מכך שצופים לא יכירו את המילה?

"כשאנחנו חושבים על שם לסרט, אנחנו תמיד חושבים על משהו אוניברסלי ולפעמים זה אומר מילה שאין לה משמעות לאנשים. זה בסדר שזו תהיה מילה שאנשים בסופו של דבר ישייכו לסרט. כשחשבנו על המילה אנקאנטו, שמשמעותה בספרדית קסם, זה הרגיש נכון עבורנו. כשהיינו במסע המחקר שלנו בקולומביה לקחו אותנו למקומות שנקראים 'אנקאנטו', מקומות מלאים בקסם ופלא, בהם אנשים אומרים שהרוחניות קיימת. הם פזורים בכל רחבי אמריקה הלטינית והרבה מהם נמצאים בקולומביה. הדברים האלו באו לנו ביחד - זו מילה בספרדית, היא קיימת בקולומביה והיא גם יכולה להיות פשוט קסומה כמילה לקהל שלא מכיר אותה. תמיד אהבתי את האספקט ששם לא חייב להיות מילולי. אתה יכול פשוט לקרוא לסרט בשם מסוים ולתת לאנשים לגלות מה המשמעות שלו בשפת המקור".

זכית באוסקר על "זוטרופוליס". האם יש לך ציפיות לאוסקר על הסרט הזה?

"זה היה כבוד ענק לזכות בפרס. כל חיי צפיתי בטקס האוסקר אז עצם העובדה שזכיתי בפסלון הייתה חלום שהתגשם. אני לעולם לא מתחיל בעבודה על סרט במטרה לזכות באוסקר, אני יוצא למסע כי יש סיפור שאני רוצה להיות חלק ביצירה שלו. זה מה שגרם לי לרצות להיות חלק מהסרט הזה. במיוחד העובדה שזה מיוזיקל, אני בדיסני 30 שנה והפקתי 5 סרטים אבל אף פעם לא מיוזיקל ועשיתי זאת בסרט השישי שלי. אני תמיד מקווה שהעולם יתאהב בדמויות ובסיפור שיצרנו ואם אנחנו נזכה במשהו נוסף זה הדובדבן שבקצפת".

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אנקאנטו (עמוד סרט)
חץ זוטרופוליס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט