חדשות קולנוע וסרטים

מה לראות בפסטיבל הקולנוע בירושלים? - חלק שני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

הנה עוד מספר המלצות על סרטים שיוקרנו במהלך פסטיבל הקולנוע בירושלים שנפתח היום (חמישי, ה- 10 ביולי).

[*]

הסרט הדוקומנטרי המרתק "מבצע קולנוען" מתחיל כסיפור של חלום אמריקאי. סטודנט עירקי לקולנוע, מספר לרשת MTV כמה קשה לחיות בעיראק, הוא מבכה את הריסת בית הספר לקולנוע שבו למד ומספר עד כמה הוא אוהב קולנוע אמריקני. לייב שרייבר, השחקן שבאותה תקופה ביים סרט מקסים בשם "הכל מואר", ראה במקרה את הכתבה ומייד הזמין את הבחור הצעיר לעבוד באתר הצילומים שלו. זו ההתחלה האופטימית, ההמשך הוא מסע ארוך ומייגע של יוצרת הסרט הדוקומנטרי שאט אט ובשטתיות מוצאת את עצמה מעורבת ריגשית בחייו של הסטודנט, מנסה לארגן לו ויזות שהייה במקומות שונים, עוקבת אחריו ברחבי העולם ובסופו של דבר זוכה לבוז. פשוט יופי של סרט.

[*]

ועם עסקנו בקולנוע, במהלך הפסטיבל יוקרנו לא מעט סרטים שמתעסקים ביוצרים או בתקופות. מייקל הנרי וילסון, היסטוריון ותיאורטיקן של אומנות הקולנוע, נפגש עם קלינט איסטווד באתר הצילומים של סרטי המלחמה "גיבורי הדגל"/ "מכתבים מאיווה ג'ימה" ומדבר איתו על שישים שנות קריירה. "סינים בהוליווד", סרט המספר את הגעתם של שחקנים סינים לקולנוע ההוליוודי מאי שם בשנות החמישים והשישים ועד היום. הסרט אומנם די סטנדרטי ולא ממש מחדש, אבל ישנם שם כמה רגעים יפים שהופכים אותו לכדאי. עוד סרט דוקומנטרי סטנדרטי הוא הסרט "שיער: תנו לשמש יד", המספר את סיפורם של היוצרים של אחת ממחזות הזמר המשמעותיים של העשורים האחרונים. הסרט עצמו, שלא מחדש לנו הרבה, נותן לנו הצצה נדירה אל היוצרים ואל השחקנים הראשונים שעלו על הבמה ונתנו לשמש לזרוח.

[*]

סרט מקסים נוסף שעוסק בחווית העשייה קולנועית הוא "שנות הנעורים - אריק ניטשה חלק א'", סרט דני מצחיק ומטורף המשלב את זאנר סרטי הקולג' האמריקאים (כולל בדיחות קקה פיפי ושוט אחד שלא תשכחו בחיים בו הגיבור משלשל על עדשת המצלמה) וסרטיו הקשים של לארס פון טריר, שכתב את התסריט תחת שם העט, אריק ניטשה ובסוף הסרט עושה מחווה עצמית קטנה לסרטו "דוגוויל". אריק ניטשה הוא בחור צעיר שמאוד אוהב אומנות אבל לא מוכשר בשום דבר ובטעות מתקבל לבית ספר לקולנוע. חייו שם, לצד המורים המטורפים, התלמידים ההזויים והשיעורים מלאי הפילוסופיה בגרוש, יוצרים תמונה משעשעת וצינית על עולמם של סטודנטים לקולנוע.

[*]

במסגרת מחווה למייקל וינטרבוטום, שמקבל פרס מפעל חיים יוקרנו שלושה מסרטיו, "בכוח הלב" בכיכובה של אנג'לינה ג'ולי. הסרט, הטוב בשלושה, מספר את סיפור אשתו של העיתונאי החטוף דניאל פרל, וניסיונותיה ליצור קשר עם בעלה ולשחררו, עד הסוף הטראגי. "טריסטם שנדי: פתפותי ביצים" שהוקרן בפסטיבל הקולנוע בחיפה לראשונה, הוא פרסה מצחיקה על עולם הקולנוע, יצירות מופת ועל בני האדם בכלל. מצחיק, אבל לא אחיד. הסרט

[*]

מה שכן, מסקרן יהיה לראות את סרטו הראשון של צ'ארלי קאופמן כבמאי. קאופמן מוכר בעיקר כתסריטאי של סרטים הזויים כמו "אדפטיישן" ו"להיות ג'ון מלקוביץ'" (שגם יוקרן במהלך הפסטיבל בנוכחות השחקן ג'ון מלקוביץ'). קאופמן איגד סביבו את מיטב השחקנים כמו פיליפ סימור הופמן, קתרין קינר, אמילי ווטסון ודיאן וויסט ומספר סיפור הזוי במיוחד על במאי תאטרון שחייו מתפרקים כמו חייו של גיבור המחזה שהוא מביים, "מותו של סוכן".

[*]

אם יש סרט שיגרום לכם להרגשה טובה, אם יש סרט שאותו כדאי לכם לראות פעמיים, הוא הסרט הדוקומנטרי "קפה דה לוס מאסטרוס". סרט על מקורות הטנגו המשופע בדמויות צבעוניות, מוסיקה נהדרת ובעיקר מסע ריגשי עמוק עם הזמרים המקוריים של מוסיקת הטנגו על מה שהיה, על מה שקיים (שזה הרבה פחות) ועל מה שיהיה (אולי כלום). כל מי שקצת אוהב את סגנון המוסיקה ימצא את עצמו נע על הכסא וביציאה רץ לקופה לקנות כרטיס להקרנה הבאה.

עוד סרטים שיש לקחת בחשבון – "אישה אלמונית", דרמה של ג'וזפה טורנטורה (סינמה פרדיסו), סרטו של אדזיי ויידה, "קאטין" שהיה מועמד לאוסקר. הסרט הזה עוסק בטבח הנוראי שהתרש במרץ 1940 ביער קאטין שבפולין בו נרצחו למעלה מ- 15.000 איש.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט