חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה 2020: מקומות 1-5

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשנה בה מרבית התוצרת הקולנועית כלל לא נצפתה על גבי המסך הגדול, פרויקט סיכום השנה של כתבי ומבקרי האתר, לצד מבקרי ובמאי קולנוע מובילים, היה מאתגר מהרגיל וכלל רק סרטים שהיו זמינים לצפייה חוקית בישראל במהלך 2020. אנו מגיעים למקומות הראשונים במצעד. היכנסו לכתבה וגלו - מהם סרטי השנה של אתר סרט?
שנת 2020 הייתה שנה שונה מכל בחינה שהיא ותעשיית הקולנוע חוותה אף היא מכה קשה. בתי קולנוע ברחבי העולם נסגרו עם פרוץ המגפה, כאשר בישראל אנו סופרים כבר מעל לתשעה חודשים בלי אפשרות לראות סרט על המסך הגדול. לכן משאל המבקרים השנה היה שונה מהרגיל. כתבי ומבקרי האתר, לצד מבקרי ובמאי קולנוע מובילים, התבקשו לבחור את עשיריית השנה שלהם (10 נקודות למקום הראשון, 9 לשני וכן הלאה) מבין סרטים שהיו זמינים לצפייה חוקית בישראל ב-2020.

הרשימה השנה מגוונת ומורכבת מסרטי אוסקר שעוד הספיקו להיות מופצים בבתי הקולנוע בתחילת השנה, סרטים שהגיעו ישירות לצפייה ביתית בשירותי הסטרימינג השונים וסרטים שהוקרנו בפסטיבל הקולנוע המקוונים בישראל. שמות גדולים שלא הופצו באופן חוקי כמו "טנט", "וונדר וומן 1984", "נשמה", "מולאן", "Nomadland" ועוד רבים וטובים ייאלצו לחכות לשנה הבאה. אז מהו סרט השנה של אתר סרט?

5. יהלום לא מלוטש (38 נק')

קחו את אדם סנדלר בתפקידו הדרמטי הטוב ביותר, הוסיפו את מרטין סקורסזה כמפיק וכבמאים את צמד האחים, ג'וש ובני ספדי, שאחראים לסרטים עצמאיים מצוינים כמו "גוד טיים" ו"השד יודע מה", וקיבלתם מתכון ליהלום קולנועי אמיתי. הסרט עוקב באינטנסיביות שלא מניחה לצופה לרגע אחר סוחר יהלומים מכור להימורים שמנסה להחזיר חוב באמצעות מכירת יהלום נדיר מאפריקה, אך נופל פעם אחר פעם בשל אופיו המתמכר ותאב הבצע. (זמין לצפייה: נטפליקס)

יאיר הוכנר: "חוץ מזה שזה סרט הפשע היהודי הטוב ביותר בהיסטוריה, זה סרט על הגשמת החלום האמריקאי בדרך הכי קלוקלת שיכולה להיות והמחיר הכבד של הניסיון להגשים את החלום. חברי האקדמיה עשו עוול לסרט ולסנדלר שלא העניקו להם מועמדות לאוסקר, הגיע להם".



4. ג'ודי מעבר לקשת (40 נק')

הסרט שזיכה את רנה זלווגר באוסקר לשחקנית הטובה ביותר הוא תצוגת תכלית של יכולותיה בתפקיד בו היא נכנסת לנעליה הגדולות של ג'ודי גרלנד ("הקוסם מארץ עוץ") בשנת חייה האחרונה, לאחר שאולפני הקולנוע לא מוכנים לעבוד איתה בשל אופייה ההפכפך ונטיותיה האלכוהוליסטיות. זלווגר מצליחה לתפוס את המהות של גרלנד בשלמותה. נדמה שכל נים בפניה מביע את הרצון לחזור לקדמת הבמה אל מול הקשיים הפנימיים המלווים את חייה ומפילים אותה פעם אחר פעם. זוהי טרגדיה ידועה מראש, כשהמוות בגיל צעיר למדי של גרלנד ידוע ומרחף מעל העלילה. (זמין לצפייה: שירותי ה-VOD של החברות השונות).

3. ג'וג'ו ראביט (52 נק')

התסריטאי והבמאי הניו זילנדי טאיקה וואיטיטי ("תור: ראגנארוק") מספק לצופים דרמה-קומית סאטירית על פאשיזם דרך סיפורו של ג'וג'ו, ילד גרמני בן עשר בזמן מלחמת העולם השנייה, חבר בתנועת הנוער ההיטלראי, שמנהל שיחות עם חברו הדמיוני אדולף היטלר (המגולם ע"י וואיטיטי עצמו). זהו סרט שצוחק על השנאה העיוורת ליהודים, על המנהגים הפשיסטיים המגוחכים ועל הלאומניות שבגללה אנשים מוכנים להקריב את חייהם עבור מנהיג שלא אכפת לו מהאזרחים שלו. בו זמנית זו גם דרמה מרגשת על כוחה של ההיכרות האישית ושל האהבה לפרק לאט לאט את חומת האמונה העיוורת באמצעות מפגש של הילד הגרמני עם נערה יהודייה שאמו מחביאה בביתם. (זמין לצפייה: שירותי ה-VOD של החברות השונות).

סרט השנה של הלמינה גרופר: "זה לא קל לייצר קומדיה על מלחמת העולם השנייה והשואה מבלי להיות מואשם בחוסר רגישות אבל 'ג'וג'ו ראביט' מצליח בכך. הוא לא רק מצחיק אלא גם שובר את הלב ומחמם אותו בו בזמן. אחד הסרטים האנטי-מלחמתיים הטובים של השנים האחרונות".



2. נשים קטנות (62 נק')

אחרי הצלחת סרטה הראשון כבמאית "ליידי בירד", זכתה גרטה גרוויג להצלחה גדולה אף יותר (6 מועמדויות לאוסקר ו-206 מיליון דולר הכנסות) עם העיבוד הקולנועי השביעי לרב המכר הקלאסי של לואיזה מיי אלקוט משנת 1868. גרוויג לקחה הימור עצום שהשתלם על ידי שינוי מוחלט של מבנה הסיפור, כאשר במקום לעקוב אחר ציר זמן מסורתי היא חותכת ללא הרף מהעבר אל ההווה ומעניקה מבט לאחור של ג'ו מארץ', האלטר-אגו של הסופרת, על חייה הבדיוניים ועל הסיפור של האחיות מארץ' – ארבע נשים צעירות שכל אחת נחושה לחיות את חייה בתנאים שלה. (זמין לצפייה: שירותי ה-VOD של החברות השונות).

מתי לנג: "סרט מהנה ומרגש שמבסס את מעמדה של גרוויג כאחת הבמאיות המעניינות שפועלות בהוליווד כיום".



1. 1917 (99 נקודות)

בשנה בה את מרבית התוכן הקולנועי צרכנו במסך הקטן, לא פלא שסרט כמו "1917", שכל כולו תצוגת תכלית קולנועית יוצאת דופן שדורשת צפייה רציפה על מסך גדול ככל האפשר, זכה בפער גדול בתואר סרט השנה. זוהי בחירה שמסמלת געגוע לקולנוע במלוא עוצמתו הוויזואלית בסרט שמדמה שוט רציף אחד של משימה חסרת סיכוי המוטלת על שני חיילים בריטים צעירים במלחמת העולם הראשונה שמנסים להעביר מסר שביכולתו להציל את חייהם של מאות חיילים. (זמין לצפייה: שירותי ה-VOD של החברות השונות).
הבמאי סם מנדז ("אמריקן ביוטי") מגיש לצופים חוויה קולנועית מרהיבה, סוחפת מבחינה ויזואלית עם סצנות קרב מרהיבות המצולמות באופן שומט לסתות ע"י גדול הצלמים בני ימינו, רוג'ר דיקינס, שזכה באוסקר על צילום הסרט. עם הכנסות של מעל 384 מיליון דולר, זכייה בפרס גלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר, 10 מועמדויות לאוסקר ו-3 זכיות, "1917" בלט מעל כולם השנה ובמחשבה לאחור הוא מציף אותנו בגעגוע לרגע בו נוכל לצפות מחדש בסרטים מסוגו באולם הקולנוע.

סרט השנה של יבגני גרינברג: "מעבר להיותו יצירת מופת טכנית פוערת עיניים, בדיעבד מדובר גם בסמל של חוויה קולנועית טוטאלית שלא ניתנת לשחזור בצפייה ביתית וכל כך חסרה לנו היום".

סרט השנה של ליטן לשינר: "כשאני מנסה להיזכר בתחושה שבגללה אני כל כך אוהבת ומתגעגעת לסרטים בקולנוע - אני חושבת על '1917'. הוא מצולם בצורה מדהימה, יש לו פסקול פשוט מצמרר והמשחק נהדר".

סרט השנה של נמרוד שובל: "הרפתקה סוחפת ונדירה. סרט יוצא דופן ומעוצב בקפידה שמצליח לזעזע את הצופים כמו מלחמה אמיתית. מסרטי המלחמה הטובים של העשור".

סרט השנה של מיכל ליבר רונן: "סרט מרגש, מכונן ופורץ דרך מבחינה חזותית שנובעת מהצילום המיוחד, דמוי שוט רציף אחד, שגורם לצופה לחוש חלק ממסעם של שני החיילים בזירת הקרב".

סרט השנה של יונתן גת: "זהו הסרט העוצמתי ביותר של השנה משום תחושת השותפות שהוא מעניק לצופה, שמרגיש כאילו הוא נמצא יחד עם גיבורי הסרט בשוחות ומתפלש בבוץ חסר אונים. במובן זה, הצילום, העריכה והאפקטים משדרגים את הסיפור הסביר ומעניקים לו תחושה של קולנוע מרגש באמת".

סרט השנה של ערן איצקוביץ: "אחד הסרטים הייחודיים של השנה עם בימוי מצוין וצילום מפעים. מרגש, מותח וסוחף לכל אורכו – ועושה זאת בצורה הכי טובה שיש לקולנוע להציע".



למקומות 11-20 >> לחצו כאן, למקומות 6-10 >> לחצו כאן

צוות הבוחרים - כתבי האתר: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), מיכל ליבר רונן, ליטן לשינר, הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, נמרוד שובל, יבגני גרינברג, לירון אברהם, מישל צ'יקו, אורטל אדיב, מתי לנג, אביב עגיב, מעיין הררי, בן קבסה, יעל מאורר.

מבקרי ובמאי קולנוע: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), יונתן גת (כאן), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), עופר ליברגל (סריטה), בועז ארמוני (במאי, "המחשמלים"), אסף פולונסקי (במאי, "שבוע ויום").

מה מבין סרטי השנה של אתר סרט הוא סרט השנה שלכם?

מה סרט השנה שלכם לשנת 2020? 1917 נשים קטנות ג'וג'ו ראביט ג'ודי מעבר לקשת יהלום לא מלוטש הג'נטלמנים אף פעם לעיתים רחוקות לפעמים תמיד
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ 1917 (עמוד סרט)
חץ נשים קטנות (עמוד סרט)
חץ ג'וג'ו ראביט (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש ינואר
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט