חדשות קולנוע וסרטים

עקפו את השאר בסיבוב: סרטי מרוצי המכוניות הטובים ביותר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטי מרוצי מכוניות יכולים ללבוש צורות שונות: חלקם בדיוניים וחלקם מציאותיים, יש חמודים ומרגשים ויש מטורפים ורצחניים. לקראת צאת הסרט "פורד נגד פרארי" בכיכובם של מאט דיימון וכריסטיאן בייל, בחר הכתב נמרוד שובל להתמקד בעשרת סרטי מרוצי המכוניות הטובים ביותר משנות ה-2000 ועד היום. אם אתם חובבי מהירות, זה הזמן להישען לאחור, כי יוצאים לדרך
מהיר ועצבני

הסרט המקורי בבימוי רוב כהן שבעקבותיו עלו לאקרנים שמונה סרטי מרוצי מכוניות נהדרים. בסרט הראשון בסדרה, שוטר סמוי (פול ווקר) מסתנן לחבורת חובבי מרוצי רחוב. המפקדים שלו בטוחים שמנהיג החבורה (וין דיזל) מעורב בשוד של ציוד ממשאיות, משום שבשוד היו מעורבות מכוניות מרוץ. ככל שהשניים מתקרבים, השוטר מתלבט באיזה צד לבחור. זה סיפור שמשלב מכוניות מהירות, שהן הכוכבות המרכזיות בסרט, ואת האנשים שנוהגים בהן. מעבר למתח, הריגוש והאקשן. בצילום רוב הסצנות, השתמשו במשאית מיוחדת שנסעה במהירות גבוהה, אליה הייתה מחוברת מאחור מכונית דמה שישב בה השחקן שכביכול נוהג בה, ובסצנות מסוימות השחקנים ביצעו בעצמם את הפעלולים. הדיאלוגים בסרט אמנם לא מתוחכמים, אבל הסרט מהנה ומלא באדרנלין, והוביל לאחת מסדרות הסרטים המצליחות בהיסטוריה שגם גילתה לעולם את גל גדות שלנו.



Rush

הבמאי רון הווארד מציג את הסיפור האמיתי על יריבותם הספורטיבית של נהגי המרוצים ג'יימס האנט הנהנתן (כריס המסוורת') וניקי לאודה המחושב (דניאל ברוהל). הוא מציג את שני הנהגים כהפוכים זה מזה ועם אובססיה לתחרות. לצד התפתחות היריבות ביניהם, ואיתה גם ההערכה הנסתרת (בעולם אחר הם היו יכולים להיות החברים הכי טובים), הסרט מדגיש לנו רגעים משוגעים ומטורפים שממחישים את הסכנה והפיתוי שבמרוצים. אנחנו בתגובה, מתכווצים מכאב ומצפים לעוד. אחד הדברים המהנים, שנדיר בסרטי מרוצים, הוא שהוא לא מנסה להכריח אותנו לבחור בצד מסוים ומעודד אותו, אלא משאיר לנו את ההתחבטות במי לבחור. סרט עם שחקנים נהדרים שעובד בצורה מצוינת על מסך ענק בקולנוע, במיוחד כשהכיסאות מטלטלים והקהל שואג.



לילות טלדגה: הבלדה על ריקי בובי

ויל פרל במיטבו, מתפוצץ מרוב גאווה גברית באופן הכי הזוי ופסיכוטי שקיים, והוא עושה זאת עם חיוך. אחד התסריטים הטובים ביותר של פרל – עלייתו ונפילתו ועלייתו ושוב נפילתו של נהג מרוצים, תוך שהוא נאבק בבעיות משפחתיות ובמתחרה הצרפתי היהיר שלו, אותו מגלם סשה ברון כהן. קומדיה פרועה ומלאה בקלישאות מכוונות, שלמרות העלילה הצפויה בה, מצליחה לרתק את הצופים למסך ובעיקר להצחיק.

הצורך במהירות

סרט בכיכובם של אהרון פול ("שובר שורות") ודומיניק קופר ("הדוכסית") המבוסס על סדרת משחקי המחשב בעלת אותו השם, שהמרכיב העיקרי בו וגם נקודת החוזקה הם מרוצי המכוניות, שיש מהם הרבה יותר אפילו מאשר בסרטי "מהיר ועצבני". העלילה היא אמנם מרכיב משני בו, אך בכל זאת: הסרט מספר על שני נהגי מרוצים, שאחד מהם, שרצח מישהו בטעות, מפליל את השני ברצח. כשזה שהופלל יוצא מהכלא, הוא מתכוון להחזיר לעצמו את הכבוד במרוץ. מעדן לחובבי מרוצים.



מכוניות

סרט אנימציה לכל המשפחה מבית אולפני פיקסאר ודיסני. הסרט מגולל את סיפורן של מכוניות מואנשות ועוד שלל רכבים שמתעוררים לחיים עם קולותיהם המוכרים של כוכבים כמו אוון וילסון והשחקן ונהג המרוצים פול ניומן, שהיה זה סרטו הרווחי ביותר. הסיפור המקורי היה אמור להיות בסגנון "הברווזון המכוער", בו מכונית חשמלית בת שלושה גלגלים נדחית על ידי רוב המכוניות בגלל השוני שלה. ההפקה החליטה שהסיפור לא חזק מספיק בכדי להחזיק סרט שלם, וכך נוצר הסיפור החדש על מסע התבגרותו של נער-מכונית-המרוץ ספידי מקווין. אם אתם חובבי מכוניות ומאמינים שלכל מכונית יש אישיות משלה, זה סרט שאתם חייבים לראות. ואם אין לכם שום ידע במכוניות, זה סרט שעלול לגרום לכם להתאהב בהן.



מרוץ המוות

מותחן מדע בדיוני אמריקאי בבימויו של פול וו.ס אנדרסון ("סיוט בקצה האופק") ובכיכובו של ג'ייסון סטיית'האם, שהוכיח את עצמו כשחקן פעולה אדיר המקפיד לבצע בעצמו את כל הפעלולים. למי שמכירים את הסרט "מרוץ המוות 2000", זה עשוי להיראות כמו חידוש של אותו הסרט, אך על פי הבמאי מדובר בפריקוול, סרט המקנה רקע נוסף לסיפור המקורי. פושע לשעבר, מוצא את עצמו בבית כלא שבו המנהלת מארגנת מרוצי מכוניות אכזריים שבהם מתקיים קרב בין מתמודדים שמוכרחים לנצח עד כדי רצח המתחרים שלהם. המכוניות שמשתתפות במרוצים מצוידות בכלי נשק ובאפקטים מרשימים. הסרט מהווה חיבור מושלם בין מכוניות מהירות לסטיית'האם והוא תענוג לחובבי השניים.

מסלול מסוכן

סרטו של הבמאי הפיני רני הארלין בכיכובו של סילבסטר סטאלון. דרמת אקשן על נהג מכוניות מרוץ צעיר שמנסה לזכות באליפות. סטאלון התייחס לסרט ברצינות ולפני יצירת הסרט הוא ביקש לאסוף את כל המידע שיכול היה על מרוצי פורמולה 1. הוא אפילו הגיע למספר מרוצים והשתדל לא להתבלט על מנת לשמור על יצירתו הסודית כשהייתה בשלבי פיתוח. ההתרסקויות וסצנות המרוץ מרגשות ומרהיבות, אפקטים של ראיית מנהרה מראים את נקודת המבט של הנהג במהירות גבוהה, וההילוך האיטי ממחיש את החלטות הרגע השבריריות הנחוצות כדי למנוע התנגשויות.

Senna

סרט דוקומנטרי על מי שנחשב לאחד מנהגי המרוצים הטובים ביותר שנהגו אי פעם. הסרט מפרט את המרוצים שלו, כמו גם את חייו האישיים של איירטון סנה, הברזילאי שביקש לקטוף תואר ספורטיבי, בעולם שהיה בעיקר אירופי. הוא היה נהג מחונן שהגיע לסצנת המרוצים בפורמולה 1 בשנות השמונים עם הברקות משלו והשפעה ברורה על הספורט. סנה נלחם מהיום הראשון בקרב מייגע. הסרט מעניק לצופים מבט אמיתי אל מאחורי הקלעים של ספורט מרוצי פורמולה 1, מניח הכל על השולחן ומוכיח שיש בספורט הזה הרבה יותר מאשר נהיגה במכונית.



ספיד רייסר

מופע מרוצים צבעוני שכל מעריץ אנימה יכול להעריך. הוא מבוסס באופן רופף על סדרת המנגה והאנימה "Speed Racer" ובוים על ידי האחיות וצ'אוסקי ("מטריקס"). בסרט מככבים שחקנים מוכרים כמו ג'ון גודמן ואמיל הירש. הסיפור מתמקד בחייו של נהג מרוצים בן 18 שעוקב אחר הקריירה של אחיו המנוח בסרט קאמפי שלא מציעה רק כמה סצנות מרוץ מוצלחות, אלא גם סיפור שלמרות שהוא כבר נטחן בהרבה סרטים, מצליח בכל זאת לעבוד. בהחלט מתאים לצעירים ברוחם שאוהבים אנימציה, עריכה קופצנית ואווירה אנטי ממסדית.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט