חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2018: הסרטים הטובים שלא הופצו

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כמו בכל שנה כמה מהתוצרים הטובים ביותר שיצאו בעולם הקולנוע כלל לא יצאו בבתי הקולנוע בישראל ונאלצנו להסתפק בצפייה בהם בפסטיבלי הקולנוע השונים, בנטפליקס או בערוצי הקולנוע בטלוויזיה. משאל סיכום השנה עם הסרטים הטובים שבחר צוות האתר ומבקרי ויוצרי הקולנוע הבכירים שלא הופצו בישראל
מקום ראשון - הבלדה על באסטר סקראגס (4 הצבעות)

האחים כהן חזרו השנה עם הסרט ה-18 שלהם כשהם מוציאים אותו לראשונה ישירות לנטפליקס, מבלי שיוקרן באולמות הקולנוע ברחבי העולם. מה שתוכנן בתחילה כסדרה בת שישה פרקים, הפך בסופו של דבר לסרט המחלק לשישה סיפורים שונים המתרחשים במערב הפרוע. הסיפורים עוסקים באובססיה למוות, שבסופו של דבר מסתכמת בגסיסה כלשהי. זו פנטזיה שחוקרת את האכזריות של המערב הפרוע ומצביעה על רוע אנושי בסיסי הרלוונטי גם כיום.

הסרט לוקח מוטיבים של מערבונים ישנים ובודק אותם במסגרת של סיטואציות חדשות, שבמסגרתן משתחררים מגבולות הריאליזם. הסיפורים הצבעוניים משלימים זה את זה. הם מתארים דרכים בהן בני אדם שואפים כעיוורים למטרה מסוימת, אך התקוות שלהם מתמוטטות באופן חסר רחמים ואכזרי. האחים כהן לעומתם מצליחים לקלוע למטרה גם בפלטפורמה הנוכחית.

"פנטזיה שנונה ואכזרית של האחים כהן" (נמרוד שובל)

[*]

מקום שני – גבול (3 הצבעות)

הסרט "גבול", שזכה במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון, עוסק בפקידת מכס שבשל חוש הריח החריף שלה אמורה לגלות הברחות של סמים וחומרים אסורים אחרים. היא פוגשת זר מסתורי ובעקבות פגישה זו מתחילה לפקפק בכל עולמה, כשמתברר לה שהיא אולי לא אנושית בכלל. זהו סרטו השני של עלי עבאסי, יליד איראן שמתגורר בדנמרק. התסריט נכתב על ידי עבאסי בשיתוף עם ג'ון אייביד, שכתב את סרט הערפדים השבדי המצוין "תן לאדם הנכון להיכנס".עבאסי מגיש יצירה על גבולות ועל זרות ,האיפור לא ייאמן, האפקטים גם כן והכול חובר ליצירה אפלה ומרוכזת שאי אפשר להישאר אדישים אליה, מותחת ואף עצובה.

"סרט מרגש ומיוחד שפורץ גבולות ז'אנרים בדרך וצורה שלא ראיתי עד היום". (בועז ארמוני)

"אלגוריית אימה מבריקה ואמיצה" (רון פוגל)

"סיפור אהבה שהראש מבין שהוא בדיוני, אבל עבור הלב הוא כל כך אמיתי. קולנוע מהפנט וסוחף. סיקוונס פתיחה במסוף גבול מהטובים והמקוריים שראיתי מזה כמה שנים". (ארז ברנהולץ)

מקום שלישי – קיץ, ,תורשתי, הצד האחר של הרוח, נשים מתות מהלכות, הכנסייה החדשה (2 הצבעות כל אחד)

קיץ – "בשנה של הרבה סרטים על כוכבי מוזיקה, הסרט על זמרי הרוק בברית המועצות נמצא דרגה מעל כל היתר". (עופר ליברגל)

תורשתי – "סרט הביכורים של ארי אסטר, שהפך לסרט האימה המדובר של השנה, מוכיח כי הוא במאי בעל חזון יוצא דופן ושליטה מוחלטת במדיום ובוויזואליה הקולנועית." (אלעד שלו)



הצד האחר של הרוח – "הסרט האבוד של אורסון וולס שהושלם לראשונה השנה ויצא בנטפליקס הוא סרט השנה מבחינתי, תגלית מרעישה" (מרט פרחומובסקי)

נשים מתות מהלכות – "שום דבר לא הכין אותי לכאפה שקיבלתי מהבמאית הישראלית הגר בן אשר. בסרטה דובר האנגלית הראשון העוסק באסירות ברגעים שלפני ההוצאה להורג, היא מלמדת אותנו מחדש כיצד להעריך את החיים". (מתן יניב)

הכנסייה החדשה – "סרטו של פול שרדר על כומר במשבר אמונה הוא יצירה שהיא גם פוליטית מאוד, אבל גם מרגשת להפליא". (יוחאי גורלי)



בחירות נוספות:

כיתה ח' – "הופעה נהדרת של אלסי פישר בתור קיילה המנסה לשרוד את ימיה האחרונים כילדה מופנמת וביישנית בכיתה ח' ועל הדרך מעוררת פחדים וטראומות של גיל ההתבגרות שכל ילד חסר ביטחון עבר בחייו". (הלמינה גרופר)
Next Gen – "מבחינה רעיונית הוא יכול להזכיר את הסרט '6 גיבורים' של דיסני. הסרט מתאר קשר מאוד מיוחד הנרקם בין רובוט אכפתי לנערה שמתקשה להשתלב בחברה, אולם הוא מוצג בהומור ומעורר אצל הצופה סנטימנטליות רבה שהדמיון בינו לבין '6 גיבורים' כלל לא משנה". (מישל צ'יקו)

העולם שאחרי: הכחדה – "סרט מדע בדיוני פסיכי ופנומנלי שלא זכה להערכה הראויה לו". (ערן איצקוביץ)



22 ביולי –"מבוסס על מסע הרצח שהתרחש בנורבגיה ב-22 ביולי 2011. סרט מרגש ומצמרר". (אורטל אדיב)

קודאכרום - הסרט מתאר את הימים שבהם עידן צילום התמונות בטכנולוגיית "קודאכרום" מגיעים למיצוי. אב, בנו והעוזרת של אביו יוצאים לדרך במטרה להגיע לקנזס לפני שמעבדת התמונות האחרונה שנותרה תסגור את העסק לתמיד. סרט מרגש ודרמטי שמסמל סופה של תקופה. הסרט מדגים לנו כיצד אפשר לקחת תסריט ממוצע ולגרום לו להפוך לסרט מעולה באמצעות בימוי ומשחק מצוינים. (ליטן לשינר)

המלאך – "סרטם של נטפליקס על המרגל המצרי לטובת ישראל אשרף מרואן הוא סרט חובה לכל ישראלי באשר הוא, לאוהבי ה'מבוסס על סיפור אמיתי' ולסקרנים שבינינו". (לירון אברהם)

We the Animals - "סרט הביכורים של ג'רמיה זאגאר הוא מערבולת אימפרסיוניסטית על גבריות, על התעללות, על התעוררות מינית, חיי משפחה כאוטיים, ערבוב של פראיות, התגרות ונועזות. הוא לוקח את הצופים אל מקומות מפתיעים רבים ופורס לפנינו עולם מורכב ורב שכבתי. משולב בהנפשה החושפת את עולמו הפנימי של הגיבור. יצירה בוגרת עשויה בקפידה עם הילד המופלא אוון רוסאדו בתפקיד הראשי תובעני שמצליח לעורר הזדהות". (יאיר הוכנר)

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, רפאל תמנה, דין קליין, לירון אברהם, עומר חגי, יוחאי גורלי, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו

מבקרי קולנוע:: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), אורון שמיר (עכבר העיר), ארז דבורה (ynet), אור סיגולי (גלובס), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (אתר ערוץ 10), נטליה ירמין, עידו רוזן

במאי, שחקני ואנשי קולנוע: בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), נמרוד הוכנברג ("מקוללים"), נועה רגב (מנהלת פסטיבל ירושלים), מרט פרחומובסקי (מייסד 'מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי'), ארז ברנהולץ (במאי ומפיק)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש דצמבר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט