חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: מקומות 41-50

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
משאל סיכום העשור בהשתתפות 46 במאים ומבקרים מובילים, לצד צוות האתר, יוצא לדרך עם מקומות 41-50 במצעד המשוקלל וכניסות לשוברי קופות כמו "דנקרק", "הנוקמים: סוף המשחק", זוכי האוסקרים "צורת המים" ו"אידה" ועוד
50. דנקרק (13 נקודות)

סרט השנה לשנת 2017 של אתר סרט הגיע רק למקום ה-50 במצעד העשור. הציפייה לסרטו האחרון עד כה של כריסטופר נולאן הייתה גדולה לאור הגעתו לראשונה לז'אנר סרטי המלחמה. הבמאי המבריק לא אכזב ובנה מחדש כדרכו את אופן הסיפור הקולנועי בהציגו 3 זירות בים, באוויר וביבשה בפינוי הבזק של עיירת החוף הצרפתית דנקרק מ-300 אלף חיילים בריטים במלחמת העולם השנייה. מהסרטים שאופן עשייתם ישפיע עוד שנים רבות קדימה.



49. עותק נאמן למקור (14 נק')

עבאס קיארוסטמי, מגדולי יוצרי הקולנוע האיראניים, חזר בתחילת העשור עם סרט דובר צרפתית בכיכובה של ז'ולייט בינוש על קשר בין בחורה צרפתייה בשם אל המנהלת גלריה לאמנות בטוסקנה לבין חוקר אמנות בריטי . אַַל מזמינה אותו לביקור בגלריה שלה שממשיך ליום טיול בכפרים הציוריים ובבתי הקפה של טוסקנה. במהלך אותו יום, יחסיהם מתפתחים לכיוונים לא צפויים בעוד כל אחד מהם חי מחדש באמצעות השני את ההנאות, המצוקות, הרגשות, והתסכולים מחיי הזוגיות הקודמים שלהם ויוצרים עותק של אהבותיהם הקודמות, עותק הקרוב להיות נאמן למקור.

48. כוח עליון (14 נק')

הדרמה השבדית המצולמת להפליא ומבוימת באופן מדויק וקפדני על ידי הבמאי רובן אוסטלונד, שזכה בהמשך העשור בדקל הזהב על סרטו "הריבוע", בוחנת את התא המשפחתי ומעמדו של ראש המשפחה דרך מקרה מבחן מסקרן - משפחה שמבלה באתר סקי בהרי האלפים מוצאת את עצמה עדה למפולת שלגים. בריחתו של האב מהזירה גורמת לבני המשפחה, לחבריהם ולאב עצמו לבחון מחדש את הקשר ביניהם.



47. אידה (14 נק')

סרטו של פאבל פאבליקובסקי "אהבה בימים קרים" לא נכנס ל-50 הגדולים (מקום 51) ו"אידה" היא נציגותו היחידה של הבמאי הייחודי שפרץ לקדמת הבמה העולמית בעשור הנוכחי. זוכה האוסקר הזר לסרט הטוב ביותר מספר את סיפורה של צעירה בודדה שגדלה כל חייה בבית יתומים פולני הממוקם בתוך מנזר. רגע לפני שהיא נודרת את נדר הנזירות שלה, היא יוצאת למסע לפגוש קרובת משפחה מסתורית. המסע מוביל את אנה לגלות את קורות משפחתה היהודית לפני ותוך כדי המלחמה. סרט מסוגנן ומוקפד בשחור-לבן העורך חשבון נפש נוקב עם עברם של הפולנים במלחמת העולם השנייה, עבר שהמשטר הנוכחי בפולין מנסה להכחיש ולהדחיק. 46. אנשים ומקומות (15 נק')

סרטם הדוקומנטרי של אחת מגדולות הבמאיות בכל הזמנים אנייס ורדה הפך ללהיט מפתיע בישראל ובעולם, ובצדק. ורדה, מתנועת הגל החדש הצרפתי, יוצאת עם JR , אמן צרפתי צעיר, לאזורים המבודדים והכפריים של צרפת כדי לתעד את המקומיים וחייהם ולהנציח אותם. המפגש של הבמאים עם טיפוסים שונים מחמם את הלב ומוכיח את כוחה של האמנות לחבר בין בני אדם. זהו סרטה הלפני אחרון של ורדה שהלכה לעולמה השנה והסרט הדוקומנטרי על חייה בבימויה "ורדה על אנייס" מוקרן בימים אלו בבתי הקולנוע.



45. הנוקמים: סוף המשחק (16 נק')

שובר הקופות הגדול בכל הזמנים, שעבר את "טיטאניק" עם הכנסות של מעל 2 מיליארד דולר, והסרט ה-22 ביקום הקולנועי של מארוול מסיים את עלילות הנוקמים בקרב הסופי מול תאנוס לאחר שמחק באופן רנדומלי חצי מאוכלוסיית היקום. זהו הסרט השני ביקום של מארוול שנכנס ל-50 הגדולים במצעד העשור. את הבא נפגוש בהמשך הדירוג.

סרט העשור של כתבת האתר ליטן לשינר: "סגירת המעגל המושלמת, רכבת הרים של רגשות. מרגש, מצחיק וכואב בכל רגע ולגמרי מצדיק את הטייטל שקיבל בתור האירוע הקולנועי הגדול של העשור".



44. קרא לי בשמך (16 נק')

בעשור בו הקולנוע הלהט"בי תפס מקום של כבוד, זה היה הסרט שסימן את דרכו למרכז הבמה, הצמיח כוכב על כטימותי שאלאמה, הזניק את הקריירה הבינ"ל של הבמאי לוקה גוואדנינו, שרטט בעדינות אין קץ אהבת נעורים ראשונה הנרקמת בין נער לסטודנט המבוגר ממנו והותיר סצנות בלתי נשכחות כסצנת האפרסק וסצנת הסיום שוברת הלב.



43. צורת המים (16 נק')

זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-70, הצליח להגיע רק למקום ה-43 במשאל העשור. סרטו של הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו מתאר סיפור אהבה בין בחורה אילמת היוצרת ליצור תת מימי הנרדף ע"י השלטונות. סרט שרק במאי בעל חזון ויזואלי ייחודי כדל טורו יכול היה לעשות.

42. כחול הוא הצבע החם ביותר (17 נק')

נציגות נוספת לקולנוע הלהט"בי בזוכה פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאן בשנת 2013. לצד השבחים לסרטו של עבד-אללטיף קשיש על התיאור העדין של קשר שמתפתח בין צעירה צרפתייה בשם אדל לסטודנטית לאמנות בעלת שיער כחול בשם אמה, הוא גם זכה לביקורת מצד הכוכבות שטענו לניצול בזמן הצילומים בסצנות המין הנועזות.



41. אמריקן האני (16 נק')

מגמה נוספת שצמחה בעשור הנוכחי היא מתן מקום גדול יותר בתעשייה לבמאיות קולנוע שהיוו מיעוט מבוטל מהיוצרים, במיוחד בקולנוע האמריקאי. סרטה של אנדראה ארנולד, אשר הגיע למקום ה-44 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים שבוימו ע"י נשים במשאל של BBC וזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, מהווה דוגמה מוצלחת למגמה זו. הסרט עוקב אחר צעירה שבאה מרקע של מצוקה, שמצטרפת לחבורה של צעירים שנפלטו מהחברה האמריקאית שנוסעים ברחבי ארה"ב ומוכרים מנויים למגזינים. זהו מסע אפיזודיאלי, המציג פיסות קטנות של חיים. סרט מלא באהבת אדם שמצריך אורך רוח אך מתגמל בגדול.



לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך פרויקט סיכום העשור), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (גלי צה"ל), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע בקיימברידג')
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש דצמבר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט