חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: מקומות 26-30

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
משאל סיכום העשור בהשתתפות 46 במאים ומבקרים מובילים, לצד צוות האתר, ממשיך עם מקומות 26-30 במצעד המשוקלל וכניסות ל"כוח משיכה", "הזאב מוול סטריט", "היו זמנים בהוליווד" ועוד
30. הזאב מוול סטריט (23 נקודות)

שיתוף הפעולה החמישי בין הבמאי האגדי מרטין סקורסזה לליאונרדו דיקפריו, שהיה מועמד ל-5 פרסי אוסקר בהם הסרט הטוב ביותר. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של ג'ורדן בלפורט, ברוקר ניו יורקי שחי חיי הוללות, עלה לגדולה והסתבך עם רשויות החוק בשל הרצת מניות. בעיקר מהווה העלילה תירוץ לסקורסזה לעלילה רוויה בסקס, בסמים ובביקורת על תרבות העושר האמריקאית שנדמית עוד יותר רלוונטית כיום בעידן טראמפ.



29. כוח משיכה (23 נק')*

שני סרטים ביים קוארון בעשור הזה, שניהם נכנסו למצעד (את השני נפגוש בהמשך הדרך), מה שמוכיח עד כמה הבמאי המקסיקני היו אחד הנציגים הבולטים של שילוב בין איכות בלתי מתפשרת להצלחה מסחרית וביקורתית בעשור הנוכחי. "כוח משיכה" מביא שילוב זה למקסום בסרט מדע בדיוני עם אפקטים מרהיבים ושני כוכבים ענק – סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני - המגלמים שני אסטרונאוטים הניצלים ממעבורת חלל שנפגעה, ומנסים לעשות את דרכם בחזרה לכדור הארץ. בו זמנית הסרט הוא גם דרמת הישרדות אינטימית המתמודדת עם שאלות קיומיות עמוקות. הסרט זכה ב-7 פרסי אוסקר והכניס 716 מיליון דולר ברחבי העולם.

סרט העשור של עידו רוזן (חוקר קולנוע, אוניברסיטת קיימברידג' ): "סרט מקורי ומרהיב, מותח אך מאופק, שפועל על הצופה באופן כמעט פיזי. התחושה היא כאילו מישהו השליך מחללית מצלמת קולנוע – ואותנו יחד איתה".



28. לוויתן (23 נק')

סרטו המועמד לאוסקר הזר של אנדריי זוויאגינצב מציג תמונת מראה לא מחמיאה לרוסיה בת ימינו. קוליה הוא מכונאי רכב, שחי חיים שלווים בכפר קטן ברוסיה עם אשתו ובנו. ראש העיר המושחת מעוניין באדמתו של קוליה על מנת לבנות עליה כנסייה חדשה. קוליה נאלץ להילחם על ביתו ומשפחתו בעודו נמחץ תחת כובד השחיתות והביורוקרטיה הממסדית.

27. מנועים קדושים (25 נק')

מעטים הסרטים המקוריים, המאתגרים, הביזאריים והמהפנטים שהופצו בעשור הנוכחי בישראל כמו סרטו של הבמאי הצרפתי ליאו קאראקס. הסרט יוצא למסע מהשקיעה ועד לזריחה בחייו של אוסקר, ישות מסתורית אשר מחליפה זהויות במהלך לילה אחד: אוסקר הוא מנהל תעשייתי, מתנקש, מקבצת נדבות, מפלצת, איש משפחה. טריפ קולנועי מרענן עם פסקול וצילום מופלאים.

מקום שני בסרטי העשור של יאיר הוכנר (עורך מדור הביקורות באתר): "יצירת מופת קולנועית מרגשת וסוחפת. קראקאס הצליח ליצור יצירה חד פעמית, נדירה בעוצמתה ויופייה. דני לוואן בהופעה בלתי נשכחת שאפשר להגדירה כהתפרצות של כשרון בלתי נדלה שנשפך על המסך במסע שאסור להפסיד".



26. היו זמנים בהוליווד (28 נק')

במאי שהפך לחצי ישראלי השנה וחזר עם סרטו התשיעי הוא קוונטין טרנטינו, שאיחד לראשונה את ליאונרדו דיקפריו ובראד פיט לסרט משותף שמספר מחדש את סיפורה של שרון טייט שנרצחה ע"י הכת של צ'רלס מנסון בסוף שנות ה-60 דרך סיפורם של שני שחקנים שמחפשים את דרכם בתעשייה שאינם מזהים עוד. אחד האירועים הקולנועיים הגדולים של השנה בסרט מתוחכם שמגעו של טרנטינו ניכר בו בכל סצנה, אך הינו בעל טון מלנכולי וקצב איטי יותר מהסגנון המזוהה עם הבמאי.



לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן
* במקרה של שוויון נקודות הסרט שזכה למספר רב יותר של דירוגים דורג ראשון. במקרה של שוויון בגם כמות המדרגים, הסרט שזכה למספר רב יותר של מיקומים גבוהים דורג ראשון.

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך פרויקט סיכום העשור), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (גלי צה"ל), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע בקיימברידג')
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש דצמבר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט