חדשות קולנוע וסרטים

"ראיתי את עצמי ברומן גארי": ראיון עם כוכב "הבטחה עם שחר"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אמו היא הבמאית עמנואל ברקו, אביו צלם בכיר שצילם בין היתר את זוכה האוסקר "הארטיסט" וסבתו מחלוצות הגל החדש הצרפתי. כעת נמו שיפמן בן ה-19 מקווה גם הוא לפרוץ דרך בעולם הקולנוע והשבוע יצא בישראל הסרט "הבטחה עם שחר" בו הוא מגלם את בן דמותו של הסופר רומן גארי בצעירותו. בשיחה עם הכתב נמרוד שובל הוא מספר על התפקיד המאתגר, על המשחק לצד שרלוט גינסבורג, על ילדותו בצל הקולנוע, על הקשר עם הוריו ועוד
בסוף השבוע יצא לאקרנים הסרט "הבטחה עם שחר" בבימוי אריק ברבייה, המציג את חייו יוצאי הדופן של הסופר הצרפתי רומן גארי (המוכר גם בשם העט אמיל אז'אר איתו כתב בין היתר את "כל החיים לפניו"). הסרט, המבוסס על ספר באותו שם אותו כתב גארי, מתאר את ילדותו בה עבר בין ארצות, את השתתפותו במלחמת העולם השנייה, שכללה קורס טיס ומסע לאפריקה, את הנשים איתן בילה ובעיקר את הקשר המיוחד בינו לבין אמו נינה (שרלוט גינסבורג). מרוב אהבתה המטורפת אליו, היא דחפה אותו לעשות דברים גדולים ומשוגעים במהלך חייו. זו הגרסה הקולנועית השנייה לספר. הראשונה הופקה בשנת 1970, בוימה על ידי הבמאי היהודי ז'ול דאסן ובה כיכבו רעייתו השחקנית מלינה מרקורי ואסי דיין.

את גארי המתבגר, שנהנה מהחיים שאמו עיצבה עבורו, ובו בעת מלא בכעס על ההתערבות הגסה שלה בהם, מגלם השחקן הצרפתי המבטיח נמו שיפמן. שיפמן הצעיר הופיע עד כה בארבעה סרטים, כששני הראשונים בבימוי אמו. בקרוב ייצא בצרפת סרט נוסף, "הקיסר של פריז", בו הוא משתתף. בנוסף לכל זה הוא גם מוזיקאי מצליח.

האם הכרת את סיפורו של רומן גארי לפני הצילומים?

"ידעתי רק מי הוא, אך מעולם לא קראתי ספר שלו. כשהבנתי שאני עומד לשחק את גארי, החלטתי לקרוא כמה רומנים שלו. היה לי חשוב להזדהות עם מילותיו, דרך כתיבתו ומחשבותיו. אך לא קראתי מיד את 'הבטחה עם שחר'. העדפתי לגלות את הסיפור הזה באמצעות התסריט שעמדנו לשחק. ברגע שהגעתי למערכה באיטליה - שקעתי בספר. מצאתי שזה אפילו יותר מעניין לגלות את הספר במהלך הצילומים. אהבתי אותו מאוד, הוא הפך לאחד הרומנים האהובים עליי".

[*]

(נמו שיפמן ושרלוט גינסבורג מתוך "הבטחה עם שחר". התמונה באדיבות עדן סינמה)

איך הייתה העבודה עם שרלוט גינסבורג?

"זה היה באמת מדהים ומעורר השראה. כבר אהבתי אותה כשחקנית, ואהבתי לגלות אותה גם כאדם. כמעט ולא ראיתי שחקנית שהופכת להיות כל כך הדמות שלה. אף פעם לא הרגשתי שאני מצטלם על הסט עם גינסבורג, אלא כאילו אני עם האם נינה וזה מאוד חיזק את הקשר שלי עם גארי. היא בוודאי אחד מהשותפים לסט הכי מדהימים שהיו ויהיו לי אי פעם".

איך ניסית להתאים את עצמך לשני השחקנים הנוספים ששיחקו את אותה הדמות לפניך ואחריך?

"הייתי מעט לחוץ מהרעיון שאנחנו שלושה שחקנים שונים שמשחקים את אותו התפקיד. הצופה היה צריך למצוא את האופי של אותה הדמות בכל אחד מאיתנו. אבל אני חושב שהקאסט היה מעוצב על מנת לעשות את המעבר טבעי ככל האפשר, הבמאי אריק ברבייה ביסס אותו על הדמיון, הן הפיזי והן הרגשי, בין שלושת השחקנים. על הסט, מעולם לא הרגשתי שאני צריך לשחק באותו האופן כמו השחקנים האחרים. אני חושב שבהדרכת המשחק שניתנה לי על ידי ברבייה, הוא חשב על הדמיון בין שלושתנו, ובהדרגה גרם לנו להביע את האופי של אותה הדמות". איך האופי של גארי דומה לאופי שלך?

"ראיתי את עצמי ברומן, במוטיבציה שלו כדי שאמו תהיה גאה. אני קרוב מאוד לאימא שלי, בכל מה שאני עושה תמיד יש את המחשבה של לגרום לה לגאווה".

מה היה האתגר הגדול ביותר בתפקיד?

"האתגר הגדול ביותר עבורי היה לגלם את התפקיד של הסופר הגדול בנאמנות ככל האפשר. כמו כן, רציתי שהמעבר ביני לשחקנים האחרים ייראה אמיתי. אבל מעל לכל, המטרה העיקרית הייתה לעשות צדק עם הספר ולהציג אותו בדרך הטובה ביותר על המסך הגדול".

[*]

שיפמן הוא בן לאצולת הקולנוע הצרפתית: סבתו, סוזן שיפמן, הייתה במאית ותסריטאית מהקולות הנשיים החשובים בתקופת הגל החדש הצרפתי. אביו, גיום שיפמן, הוא אחד הצלמים הבולטים בתעשיית הקולנוע הצרפתית העכשווית. גיום צילם בין היתר את "הארטיסט" של מישל הזנוויציוס. אמו, עמנואל ברקו, היא במאית ושחקנית זוכת פרסים, בין השאר היא ביימה את "בראש מורם" ושיחקה ב"מלך שלי".

איך לגדול בבית של יוצרי סרטים השפיע עליך כשחקן?

"זה חישל אותי ולימד אותי בגיל צעיר מאוד את הרעיון של העבודה כשחקן, ואת כללי ההתנהגות על סט. בעקבות הוריי, ביליתי את כל ילדותי על סטים של סרטים. זה גרם לי לקלילות מסוימת, כשאני על סט אני מרגיש טוב, שאני במקום שלי, כמעט כמו בבית. גם ניצלתי את ההזדמנות לצפות בהוריי עובדים וללמוד מניסיונם. מעל הכל, אני אסיר תודה על כך שהוריי תומכים בי, נותנים אמון בקריירה שלי וכל הזמן דוחפים אותי קדימה".

האם אתה מרגיש שהיו ממך ציפיות והכוונה לעתיד ספציפי, כפי שהיו מגארי?

"להבדיל מרומן, הצבתי את המטרות והציפיות שלי בעצמי. ההורים שלי היו מאוד שמחים בשבילי אם פתאום הייתי רוצה להיות סוכן נדל"ן. הם רק רוצים שאגשים את עצמי ואשמח ממה שאני עושה. מצדי, יש לי מטרות שהצבתי לעצמי להשיג, ואני יודע שאני לא יכול להתרחק מהן".
איך משלבים קריירה כזמר וקריירה כשחקן?

"תמיד אהבתי לעשות את שתיהן, אלו הן שתי תשוקותיי. תמיד הצלחתי להתארגן על כך שאוכל לתרגל אותן מבלי שאחת תפריע לשנייה. לבחור באחת התשוקות זה משהו שיהיה בלתי אפשרי מבחינתי לביצוע, אז אין פיתרון אחר אלא לגרום לזה לעבוד".



איזה סוג של תפקידים אתה שואף לשחק בעתיד?

"אני מקווה לשחק דמויות שמעוררות השראה בי ובאנשים. אין לי ממש תפקידים מסוימים אליהם אני שואף, אבל אני מקווה לשחק דמויות שהן שונות מאוד זו מזו לאורך הקריירה שלי. יש לי גם כמה רצונות ספציפיים: לדוגמה, אשמח לשחק בסרט מלחמה או מוזיקלי".

מי השחקן האהוב עליך, ולמה?

"לא יכול לבחור שחקן אחד מועדף, יש כל כך הרבה מהם. יש לי הערצה רבה לאנדרו גארפילד, טום הנקס, לאונרדו דיקפריו, ויגו מורטנסן, סטיב קארל, ועוד הרבה".

היית רוצה להגיע עם הסרט לישראל?

"אני יכול להגיד לך שישראל היא אחת המדינות שאני הכי חולם לבקר ואני מקווה שתהיה לי הזדמנות להגיע בקרוב".
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש מרץ
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט