חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: חזרה לסרטי "גברים בשחור"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
22 שנה לאחר שוויל סמית' וטומי לי ג'ונס הצילו את העולם ושברו את הקופות עם הסרט הראשון בסדרת "גברים בשחור", הפרנצ'ייז חוזר בסרט רביעי עם סוכן וסוכנת חדשים בסרט "גברים בשחור: אינטרנשיונל". הכתב יבגני גרינברג חזר לסרטים הקודמים בסדרה ובדק מה מהם עובד עד היום ואיזה מהם לא עמד באיכות של סרט המקור
מעל 22 שנה עברו מאז שיצא "גברים בשחור" הראשון. בתקופה הזו ראו אור שלושה סרטים בלבד בסדרה וסרט נוסף שיוצא השבוע - קצב איטי להחריד במושגים של היום. מצד שני, אולי זו הסיבה שיש לגביהם זכרונות נעימים ופחות מעיקים יחסית, למרות שהסדרה ידעה ירידות ועליות, ואולי זו בכלל נוסטלגיה לסרטי אקשן ומד"ב של פעם ושחקנים אהובים כשעוד היו בשיאם. לא כולם יודעים שהסרטים מבוססים על ספרי קומיקס שהזכויות עליהם נמצאות כעת בידי מארוול. סדרת הסרטים בבימויו של בארי זוננפלד ("משפחת אדאמס") התאפיינה לכל אורכה בהומור שנון ומפתיע, אקשן מעולה ויצירת עולם נסתר ועשיר המתקיים במקביל לשלנו.

"גברים בשחור" היא סוכנות סודית המפקחת על פעילות של חייזרים בכדור הארץ והסתרתה מבני אדם רגילים, גם במחיר של מחיקת זכרונותיהם באמצעות מכשיר מיוחד. הסוכנים נדרשים לוותר על זהותם וחייהם האישיים לכל אורך ביצוע התפקיד. החייזרים חיים בינינו ועוסקים בכל תחום אפשרי, כולל הקולנוע. הטרילוגיה "חושפת" מפורסמים רבים כחייזרים, ביניהם סילבסטר סטאלון, ליידי גאגא, ג'ורג' לוקאס, סטיבן שפילברג (שגם הפיק את הסרטים), ג'סטין ביבר, טים ברטון והדלאי לאמה. תודו שזה נשמע הגיוני.

[*]

הסרט הראשון בסדרה יצא בשנת 1997. שני הכוכבים, ויל סמית' וזוכה האוסקר טומי לי ג'ונס, שבטח רצה להימנע ממבוכה נוספת אחרי "באטמן לנצח", הסכימו להשתתף בסרט רק לאחר פגישה עם המפיק סטיבן שפילברג והבטחה לשיפור משמעותי בתסריט המקורי. בסרט הסוכן קיי המזדקן (ג'ונס) מסמן לעצמו מחליף בדמות שוטר צעיר והיפראקטיבי (סמית) ומגייס אותו לשורות "גברים בשחור". במהלך החניכה של הסוכן החדש, ג'יי, עליו לסייע בהצלת העולם ממתקפה מצד ג'וק אינטר-גלקטי בגילומו של הרשע האולטימטיבי הסדרתי, וינסנט ד'אונופריו ("מטאל ג'קט", "דרדוויל"). הג'וק לובש על עצמו את המעטפת האנושית של חוואי בשם אדגר ויוצא למסע רצח בעקבות מקור אנרגיה בשם "הגלקסיה". הסרט נהנה מכימיה מצוינת בין סמית' לג'ונס ומציג בצורה משעשעת את פערי הדורות בין קיי המבוגר והאדיש לג'יי הצעיר והנלהב שמגלה את העולם מחדש, תרתי משמע.

הסרט יצא בתקופה שבה ראינו את סמית' הופך לכוכב ההוליוודי הגדול בעולם. שנה לפני כן "הנסיך המדליק מבל אייר" ירדה סופית מהאוויר ו"היום השלישי" הפך לשובר הקופות הגדול של השנה, כשבדרך הוא שובר את שיאי ההכנסות של "פארק היורה". כך יצא שהשחקן הצעיר הציל את העולם בסרטיו שנתיים ברציפות, הישג שעוד ישוויץ בו לא פעם בשיריו. קריירת הסולו המוזיקלית שלו הושקה עם שיר הנושא של הסרט, שזכה בגראמי. הקליפ לשיר בוים ברוח הסרט ובסופו הסוכן ג'יי מוחק לצופה את הזיכרון, אולי זו הסיבה שאי אפשר היה להפסיק לצפות בו שוב ושוב.

הסרט השני יצא אחרי חמש שנים, ב-2002. בתקופה זו סמית' ספג את המפלה הראשונה שלו עם "פרוע על המערב", גם הוא בבימויו של זוננפלד, ואולי היא הייתה כואבת פחות אילולא היה מוותר בשבילה על התפקיד של ניאו ב"מטריקס". בסרט ג'יי מחזיר מהפרישה את קיי כדי להילחם בחייזרית המרושעת סרלינה (לארה פלין בויל, "טווין פיקס"). ההמשך לא הרשים ולא חידש הרבה, כשהחלק המשעשע ביותר בו היה הופעת האורח של מייקל ג'קסון, שסירב "להזדהות" כחייזר בסרט הראשון, והפעם התחנן למנהל זד (ריפ תורן) להפוך אותו לסוכן. הבשורה הטובה ביותר שיצאה מהסרט היא הרעיון לסרט השלישי שסמית' הגה במהלך הצילומים, גם אם לקח עשר שנים להוציא אותו לפועל.



הסרט השלישי כלל מסע בזמן ואת ג'וש ברולין בתפקיד קיי הצעיר, לפני שסרטי מסע בזמן המבוססים על ספרי קומיקס של מארוול בכיכובו של ג'וש ברולין היו באופנה - עם "דדפול 2" ו"הנוקמים: סוף המשחק" הסוכן ג'יי חוזר אחורה בזמן לשנות ה-60 בעקבות החייזר הפושע בוריס החיה כדי למנוע ממנו לרצוח את קיי. טומי לי ג'ונס זוכה לפחות זמן מסך וברולין ממלא את מקומו מצוין. המסע בזמן מאפשר הצצה לרקע של קיי, כשעוד היה צעיר ונלהב. הסרט היה משמעותית יותר טוב מקודמו והיווה סגירת מעגל יפה עבור הדמויות והטרילוגיה כולה. זה הסרט הראשון בסדרה שלא לווה בשיר של וויל סמית', שהקריירה המוזיקלית שלו נכנסה להקפאה ב-2005 לאחר צאת אלבומו האחרון ועד היום, להוציא הפסקול של הסרט "אלאדין".



למרות שלאחר הסרט השלישי סמית' הודיע על פרישה בשיא מהפרנצ'ייז, סרטי קולומביה הודיעו מיד לאחר מכן על סרטים נוספים בסדרה. מאז היו שמועות על צירופו של ג'יידן סמית כמחליף לאבא וידוע על תסריט לסרט הרביעי שנכתב ב-2013 אבל לא יצא לפועל. אחד הפרויקטים היותר מסקרנים שמאוד הייתי רוצה לראות, היה התכנון לקרוסאובר בין "גברים בשחור" ל"ג'אמפ סטריט". לסרט הזה כבר היה במאי ועמוד משלו ב-IMDB, אבל בינואר 2019 התבשרנו על ביטולו.
בסופו של דבר, הסרט שיצא לפועל הוא "גברים בשחור: אינטרנשיונל" בבימויו של פ. גרי גריי ("היישר מקומפטון", "מהיר ועצבני 8"). לא מדובר באתחול של הסדרה, אלא בספין-אוף על סוכנים שפועלים מחוץ לתחומי ארה"ב, שמתקיים במקביל לסניף שאנחנו מכירים – זאת אולי במטרה לאחד בין הסדרות בעתיד, תלוי בהצלחת הסרט החדש. החוליה המקשרת היא הסוכנת או (אמה תומפסון) שתפסה את מקומו של זד בתור מנהלת הסוכנות ב"גברים בשחור 3" ותופיע גם כאן. העלילה מתמקדת בזוג סוכנים חדש, בגילומם של כריס המסוורת' ותסה תומפסון, שהתזמון הקומי והדינמיקה המעולה ביניהם מוכרת לנו מ"תור: רגנרוק" וכנראה לא נעלמה גם מעיני מפיקי הסרט. בצוות השחקנים ניתן למצוא גם את ליאם ניסן הנצחי ואת רבקה פרגוסון (סרטי "משימה בלתי אפשרית").

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט