חדשות קולנוע וסרטים

איך סרטי "צעצוע של סיפור" שינו את עולם האנימציה?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאז שיצא לפני כמעט רבע מאה והיה לסרט הראשון באנימציה דיגיטלית, שינה "צעצוע של סיפור" את עולם האנימציה, והפך לאחת מסדרות הסרטים האהובות והמצליחות בהיסטוריה. לכבוד צאת הסרט הרביעי בסדרה חוזרת הכתבת אורטל אדיב לסרטים הקודמים ובודקת מה גרם להם להפוך לכל כך אהובים ופורצי דרך?
לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה שצפיתי ב"צעצוע של סיפור". זו הייתה חוויה קסומה ומופלאה, ובכל פעם שאני צופה בו שוב אני פשוט מתרגשת מחדש. "צעצוע של סיפור" הצליח לחבר את הצופה לכל דמות בסרט באופן מיוחד. לכל צעצוע בסרט יש סיפור ואופי אחר, והוא מעל הכל אוהב את הבעלים שלו ונהנה לשחק איתו. לי אישית, הסרט גרם להתייחס בצורה אחרת לצעצועים ולהתנהג אליהם כאילו הם ממש חיים. הדבר שגרם לסרט להיות כה מוצלח הוא לא רק העלילה המעולה, אלא גם ובעיקר האנימציה הממוחשבת המופלאה שהסרט הראשון היה לפיצ'ר הראשון שיצא לאקרנים תוך שימוש בה, ושהפכה לתו תקן כמעט בכל סרט אנימציה מאז.

ז'אנר סרטי האנימציה חווה שינוי משמעותי במשך מאה השנים האחרונות והיווה מהפכה מופלאה לטובת יוצרי הסרטים ולטובתנו, הקהל. בשנת 1937 חברת וולט דיסני שחררה את הסרט "שלגיה ושבעת הגמדים", סרט האנימציה המלא הראשון שנוצר באנימציית Cel. הסרט היה הצלחה אדירה וגרף שבחים והכנסות רבות. על מנת ליצור את הסרטים הללו באותה תקופה, האנימטורים ציירו ידנית כל פריים. כדי שהתנועה תהייה חלקה, הם העבירו תמונות במהירות של כ-24 תמונות לשנייה. כדי ליצור דקה של סרט אנימציה צריך 1440 תמונות שונות וכדי ליצור סרט באורך מלא – 130,000 תמונות שונות! דבר שגרם לבזבוז זמן יקר וכסף רב. אולם, באמצע שנת 1990, שחקן חדש בעולם האנימציה נכנס לזירה, הלא הוא פיקסאר.

[*]

אולפן פיקסאר בתחילת דרכו נקרא "לוקאספילם" ויצר בעיקר סרטונים קצרים. הוא נקנה ע"י סטיב ג'ובס והוציא את הסרט "צעצוע של סיפור" בשיתוף פעולה עם דיסני, שהפך לאחד הסרטים המשמעותיים והאהובים בכל הזמנים. "צעצוע של סיפור" גרף מעל 361 מיליון דולר ברחבי העולם וזכה לביקורות ושבחים רבים, אך היופי והאמנות האמיתית מאחורי זה חבויים באדם שהגה את הרעיון. ג'ון לאסיטר, אנימטור צעיר וחדשני, שהבין כי אנימציה יכולה להתפתח לרמה חדשה לגמרי, אם היא תשולב ותפותח באמצעות מחשבים. אין ספק שהחיבור עם סטיב ג'ובס תרם לא מעט להתקדמות הנושא. "צעצוע של סיפור" הביא לקיצו של עידן אנימציית Cel, עד כדי כך שדיסני הפסיקו את השימוש בו. טכנולוגיית ההנפשה הממוחשבת הגדילה את היכולות ביצירת הסרטים והעניקה יופי וצבע לדמויות.

מ"צעצוע של סיפור" ל-"צעצוע של סיפור 4", ההנפשה הממחושבת בפיקסאר התפתחה בצורה משמעותית. כל סרט דרש טכניקה שונה ובכל סרט הטכנולוגיה והיצירתיות התפתחו יותר ויותר. באמצעות "באג לייף" הם הצליחו ליצור הנפשה חלקה לדמויות, דבר אשר תרם רבות לדמויות האנושיות ב"צעצוע של סיפור 2". באמצעות "מפלצות בע"מ" הם יצרו הנפשה מופלאה לפרווה, שבאה לידי ביטוי ב"צעצוע של סיפור 3". בחלוף השנים פיקסאר הפיקו סרטים נוספים שקידמו אותם ליצור תמונות עשירות וריאליסטיות יותר כמו בסרט "רטטוי", שם יצרו פרווה רטובה, וב"מוצאים את דורי" בו יצרו תמנון מונפש. ב"צעצוע של סיפור 4" פיקסאר עדכנו את הדמות של בו ויצרו את החתול הכי מציאותי שאפשר באמצעות אנימציה. אין ספק שאנחנו רק בהתחלה.

עם כל זאת, אי אפשר להתעלם מהעלילה למופת של "צעצוע של סיפור". הסרט שבוים והופק ע"י ג'ון לאסיטר, נגע בכל קצוות הגיל מקטן ועד גדול והעלה על פנינו חיוכים ולחלקנו אף דמעות. העלילה מגוללת את סיפורו של צעצוע בשם וודי (המדובב ע"י טום הנקס), הצעצוע החביב ביותר של אנדי ומנהיג הצעצועים האחרים. ביום הולדתו של אנדי, הגיע צעצוע חדש "באז שנות אור", שמאמין שהוא באמת סייר בחלל והוא מיד כובש את מקומו של וודי. אנדי והצעצועים האחרים העריצו אותו כל כך והתלהבו ממנו עד אין סוף ומעבר לו. וודי נאלץ להתמודד יחד עם באז במכשולים רבים בדרכם ואף לגרום לו להאמין שהוא אכן צעצוע.

בעקבות הצלחתו יצא סרט המשך "צעצוע של סיפור 2". העלילה המשיכה את סיפורם של הצעצועים של אנדי והפעם וודי מתמודד עם דבר קשה עוד יותר, זרועו נקרעת והוא נחטף ע"י אספן צעצועים כפייתי. באז שנות-אור וחבריו נחלצים לעזרתו ויחד הם מוצאים את עצמם בסביבה לא מוכרת ועוינת. 11 שנים לאחר מכן, יצא סרט נוסף "צעצוע של סיפור 3", שלדעתי היה הטוב מביניהם. הפעם אנדי כבר גדול וכמו שקורה לכולנו, אנחנו מזניחים את הצעצועים שלנו ולא משחקים איתם יותר.



וודי, באז וחבריהם נואשים ומלאי תשוקה לשחק ולשמח את הילד שלהם, אך אנדי כבר מבוגר ומתכונן לקולג'. הוא מפנה צעצועים רבים לעליית הגג וביניהם הצעצועים החביבים שלנו, אולם נעשית טעות מרה והשקית נשלחת לזבל. הצעצועים נחלצים מצרה זו ונתקלים בצרה נוספת כאשר מגיעים לגן הילדים סאניסייד. הם מנסים בכל כוחותיהם לחזור לאנדי ולשחק איתו שוב ונאבקים יחד בתחושות של אובדן, אכזבה ומבינים שרק יחד הם יוכלו לעבור כל משוכה. כעת הסרט הרביעי בסדרה שובר קופות עם הכנסות של מעל חצי מיליארד דולר ונותר רק לחכות ולראות האם הוא באמת יחתום את הפרנצ'ייז המצליח.
אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט