חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבלי הקולנוע חוזרים בגדול: דוקאביב, פסטיבל איטלקי, שבוע גאה ועוד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עולם הקולנוע חזר ואיתו לא רק שוברי הקופות, אלא גם שורה של פסטיבלי קולנוע שמגיעים אלינו בחודשים הקרובים: פסטיבל דוקאביב לקולנוע דוקומנטרי מציג את התכנית הבינלאומית שלו, פסטיבל הקולנוע האיטלקי ייפתח היום ויציג קלאסיקות לצד סרטים חדשים, שבוע הקולנוע הגאה יכלול סרטים חדשים בכיכובם של ויגו מורטנסן, קייסי אפלק ולורה ליני ופסטיבל הרסטורציות בסינמטק ירושלים יקרין גרסאות מחודשות דיגיטלית של "שכחו אותי בבית" ו"עיניים עצומות לרווחה"
פסטיבל דוקאביב מציג את התכנית הבינלאומית

פסטיבל דוקאביב ה-23 יוצא לדרך עם 116 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, בכורות עולמיות, תכניות מחווה, מפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל ואירועי תעשייה, שיתקיימו ברחבי תל אביב-יפו : סינמטק תל אביב, מוזיאון תל אביב, חוף הילטון, אודיטוריום אניס ביפו, בית רומנו וכן אונליין באתר הפסטיבל. גם השנה הסרטים הזוכים בתחרות הבינלאומית, הישראלית ובתחרות הקצרים בדוקאביב יהיו זכאים באופן אוטומטי להגיש מועמדות לאוסקר האמריקאי.

סרטם של קובי פרג' ומוריס בן מיור "המלכה שושנה", סיפורה של שושנה דמארי, הדיווה הישראלית הראשונה, יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל. 31 סרטים יוקרנו בבכורה עולמית בפסטיבל, מתוכם 28 סרטים ישראלים ו-3 סרטים בינלאומיים. בתחרות הבינלאומית השנה יוקרנו בין היתר "עלייה", סרטה של ג'סיקה קינגדון אשר יגיע היישר מפסטיבל טרייבקה ויוקרן בבכורה בינלאומית בדוקאביב; "נשיא" זוכה הפרסים של קמילה נילסן, אשר חושף את השחיתות שמתלווה למערכת הבחירות לנשיאות בזימבבואה; "ילדים אבודים" בו שלושה צעירים מפינלנד יוצאים לטיול אפל ומסוכן בתאילנד וקמבודיה; "מישה והזאבים", סיפורה השערורייתי של מי שגרמה לכולם להאמין כי ניצלה מהנאצים בזכות להקת זאבים; "לביית את הגן", תיעוד מרהיב של עצים עתיקים שנעקרים בגאורגיה ומועברים לביתו של מיליארדר גחמני; "קול דומם" על פליט שנמלט מצ'צ'ניה בגלל אחיו שאיים על חייו כי יצא מהארון; "הגשם לא יפסיק" על משפחה שברחה מסוריה לאוקראינה, ממלחמה אחת לאחרת; "אחרון ההילבילים" על אחרוני המתיישבים ברכס האפלצ'ים, שאינם מפחדים מדימוי ה"הילביליז"; "חייה של איוואנה" על אם לחמישה ילדים שמתגוררים יחד בלב סיביר הקפואה.

בין הסרטים הבולטים של הפסטיבל השנה יוקרנו "גונדה" סרטו הנוגע ללב של הבמאי ויקטור קוסקובסקי, המלווה את גונדה החזירה וגוריה שאך נולדו כשהם מגלים את העולם; "גורבצ'וב, גן עדן" בו ויטלי מנסקי נפגש לשיחות אישיות עם שליט ברה"מ לשעבר מיכאיל גורבצ'וב; "סיטי הול" סרטו עטור השבחים של הבמאי הוותיק פרדריק וייזמן המתבונן בקרביה של עיריית בוסטון; "לדוג ניסים" תיעוד מותח של המשא ומתן בין משפחתו של מדען אמריקאי לבין חוטפיו הקולומביאנים; "המורדות" על הנזירות מלוס אנג'לס שהחליטו לשנות את הכללים, ולא נכנעו גם כשהכנסייה הקתולית הכריזה עליהן מלחמה.

"מרטין לותר קינג והאף.בי.איי" של הבמאי המוערך סם פולארד החושף את מלחמתה האפלה של אמריקה הלבנה במי שנתפש כמשיח של חברי הקהילה השחורה; "סיפור אהבה פסיכדלי" בו אהובתו ושותפתו של טימותי לירי, גורו ה-LSD, מספרת הכל לבמאי ארול מוריס; אומץ על תיאטרון עצמאי בבלרוס שלא מפחד להשתתף במחאה נגד משטרו של לוקשנקו; "חשבון סופי" בו אחרוני הנאצים מוסרים את הדין, טינה" על השנים הקשות והבנייה מחדש של כוכבת העל, טינה טרנר; ושמיים מעל חברון, סרט שמלווה את חמש שנות התבגרותם של שלושה ילדים פלסטינים בין גדרות ומחסומים.

[*]

(תמונה מתוך "אקג'י נשמת ההר". צילום: מלאני שאן) שבוע קולנוע גאה

השנה מתחילים בפסטיבל הגאה מסורת חדשה, שבוע גאה במקום הפסטיבל הגדול שעבר לחודש נובמבר. באירוע יוצגו מספר סרטים להט"בים גדולים והוא ייפתח ב-9 ביוני עם פרמיירה חגיגית לסרט "נפילה" שביים ומככבים בו השחקן המועמד לפרס האוסקר, ויגו מורטנסן ("הספר הירוק") ולורה ליני. באותו יום יוצג המערבון הלסבי הדרמטי, "העולם שיבוא" בכיכובה של ונסה קירבי (המועמדת לאוסקר על "קרעים של אישה") ולצידה קתרין ווטרסטון וקייסי אפלק ("מנצ'סטר ליד הים"). הסרט זכה בפרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה 2020 והשתתף בפסטיבל סאנדנס 2021 .

ב-10 ביוני יוקרן סיפור אהבה מרגש וחוצה גבולות ממקסיקו המבוסס על סיפור אמיתי, "אני נושא אותך עימי" שביימה היידי יואינג. לפני כן תוקרן הקומדיה היהודית הקנדית הפרועה "שבעה בייבי" שביימה אמה סליגמן והוקרנה בפסטיבל טורונטו ו- SXSW. השבוע יינעל ב-13 ביוני עם הסרט "שתינו", הנציג של צרפת לאוסקר 2021 והזוכה בפרס הסזאר לסרט הביכורים הטוב ביותר 2021. נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת חייהן, דבר שגורם לבתה של מדלן לחשוף לאט לאט את האמת אודותיהן.

לכרטיסים ומידע נוסף על הסרטים >>> לחצו כאן

צ'ינמה איטליה – פסטיבל הקולנוע האיטלקי

פסטיבל הקולנוע האיטלקי "צ'ינמה איטליה" ייפתח היום (3 ביוני) בסינמטק תל אביב ויתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ עד ה-12 ביוני עם מבחר סרטים איטלקיים חדשים וקלאסיים. הפסטיבל ייפתח עם הסרט הדרמטי "לא תשנא" בבימויו של מאורו מאנצ'יני (סרטו הארוך הראשון), העוקב אחר חיבוטי הנפש שעוברים על רופא מנתח מצליח לאחר שהפקיר אל מותו פצוע תאונת דרכים לאחר שגלה שחזהו מקועקע בצלב קרס.

את הרטרוספקטיבה המסורתית מקדיש השנה הפסטיבל לבמאי האיטלקי האהוב אטורה סקולה, שחתום על כמה מיצירות המופת של הקולנוע האיטלקי בשנות השבעים והשמונים. בין הסרטים שיוקרנו במסגרת הפסטיבל יהיו סרט האימה "תן לי ללכת" שנבחר לסגור את פסטיבל ונציה האחרון, "קשרים" – קומדיה איטלקית שפתחה את אותו פסטיבל ו"סיפורים רעים" שהשתתף בפסטיבל ברלין.

פסטיבל הרסטורציות בסינמטק ירושלים

סינמטק ירושלים - ארכיון ישראלי לסרטים, יקיים בין התאריכים 21-28 ביוני 2021 את פסטיבל הרסטורציות השני " "ReFilm. עולם הקולנוע עובר לפורמט הדיגיטלי החדש וכך נשלפים מארכיונים ברחבי העולם עותקי הנגטיב (המקור) בפילם, שבו נוצרו הסרטים. עותקים אלו נסרקים לפורמט הדיגיטלי, עוברים תיקון וניקוי, התאמת צבעים וסאונד, ונארזים מחדש בפורמט הקרנה דיגיטלי באיכות שטרם נצפתה.

בפסטיבל יוצגו 15 קלאסיקות קולנועיות בגרסה מחודשת בפורמט דיגיטלי ובאיכות שטרם נצפתה. בין הסרטים שיוקרנו: "שכחו אותי בבית", "הקבינט של ד"ר קליגרי", "עיניים עצומות לרווחה", "בושידו", "עשה את הדבר הנכון" ו"פעימות לב". בנוסף תתקיים הקרנת בכורה לרסטורציה ישראלית מאבני הדרך של הקולנוע הישראלי: "חמסין" (ישראל 1982 בימוי: דניאל וקסמן).

[*]

(תמונה מתוך הסרט "עשה את הדבר הנכון")
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט