חדשות קולנוע וסרטים

Seret קומיקס: מת סטיב דיטקו, מיוצרי ספיידרמן וד"ר סטריינג'

מדור Seret קומיקס
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הקומיקס: יוצר הקומיקס האגדי הלך לעולמו בגיל 90, ג'ארד לטו מצטרף לסרט קומיקס נוסף, מאט ריבס מעדכן על סרטו החדש, הגרסה המורחבת ל"נוקמים: מלחמת האינסוף" תכלול עוד מת'אנוס והאם הבמאים של אותו סרט יכולים לתקן את סרטי DC?
עולם הקומיקס מתאבל על מותו של אגדת הקומיקס סטיב דיטקו - היוצר השותף של ספיידרמן ודוקטור סטריינג'

האמן סטיב דיטקו, שיצר את דמויותיהם של ספיידרמן ודוקטור סטריינג' ביחד עם סטן לי, נמצא מת בדירתו, הוא היה בן 90 במותו. למרות כי הידיעה על מותו התקבלה רק בשישי האחרון, משטרת ניו יורק דיווחה כי דיטקו היה ללא רוח חיים בדירתו כבר ב-29 ביוני. הסיבה למוות איננה ידועה עוד.

בשנת 1961 דיטקו ולי יצרו את אחד מגיבורי העל האהובים של מארוול - ספיידרמן. לי, שהיה באותו זמן העורך של מארוול קומיקס, הגה את הרעיון ורצה לתת אותו לשותפו הוותיק ג'ק קירבי. אך לי לא היה מרוצה מרעיונותיו של קירבי ונתן את המשימה לדיטקו. מראהו של ספיידרמן, החליפה האדומה-כחולה, יורי הקורים - כולם הגיעו ממוחו של דיטקו. התוצאה הייתה הצלחה עצומה. ספיידי קיבל סדרה משלו בשם 'ספיידרמן המופלא'. דיטקו המשיך לכתוב את הסדרה ואף עזר ליצור את הנבלים האייקונים- דוקטור אוקטופוס, סנדמן, הלטאה והגובלין הירוק. דיטקו סיים עם איש העכביש אחרי שהסדרה הגיעה לחוברת ה-38 שלה.

בשנת 1963 הגה דיטקו רעיון לגיבור על משלו ופרסם אותה בחוברת "Stranger Tales No. 110" דמות שגם כן תקבל סדרה הנושאת את שמה - דוקטור סטריינג'. דיטקו היה בחור שלא הרבה לדבר או לקדם את עצמו. הוא סירב לדבר בראיונות וביקש להגיע להקרנות של סרטי ספיידרמן ודוקטור סטריינג' תחת שם בדוי.

[*]

"לא פנינו אליו, הוא מאוד פרטי ונשאר מחוץ לאור הזרקורים", סיפר סקוט דריקסון, במאי הסרט "דוקטור סטריינג'". "אני קיוויתי שהוא יראה את הסרט, איפה שהוא לא היה, בגלל שזה הומאז' לעבודתו". עמוד הפייסבוק של 'מארוול אנטרטיימנט' שחרר הודעה: "תודה לך סטיב. נוח בשלום". להודעה צורפה תמונה בו נראה טום הולנד (שמשחק את איש העכביש ביקום הקולנועי של מארוול) לבוש כספיידרמן ומרכין ראש מול מסך שחור.

הולנד עצמו פרסם גם כן הודעה לזכרו של דיטקו בעמוד הטוויטר שלו. "כולנו רוצים להשאיר חותם בעולם - הבחור הזה עשה את זה. הוא שימח כל כך הרבה אנשים ושינה חיים - במיוחד את שלי. תודה לך סטיב, החיים שלך ימשיכו הלאה בן אדם". "נוח בשלום על משכבך אגדת הקומיקס סטיב דיטקו" , כתב הבמאי אדגר רייט ("בייבי דרייבר"). "הוא מעולם לא באמת הרוויח תגמול על עבודתו שתישאר למשך עשורים. אבל עבודתו לעולם לא תישכח".

ג'ארד לטו חושף שיניים בספין-אוף לספיידרמן – "מורביוס, הערפד הנושם"

דניאל אספינוסה, שביים את "סימן חיים" ו"טעון הגנה" עם דנזל וושינגטון, נבחר לביים את סרטם של אולפני סוני בשיתוף עם מארוול. מאט סאזאמה ובורק שארפלס ("אבודים בחלל" של נטפליקס) יכתבו את התסריט אשר יתמקד בדמות האנטי גיבור האהוב- מורביוס. אבי ארד ומאט טולמץ' יהיו בעמדת ההפקה. מורביוס הוא האלטר-אגו של ד"ר מייקל מורביוס, מדען שסבל ממחלת דם נדירה. בניסיון נואש להציל את עצמו, מפתח מורביוס רעב לדם ביחד עם יכולות על טבעיות של ערפד. אחרי שנאבקה בספיידרמן מזה תקופה ארוכה, הדמות נהפכה לכה פופולרית שקיבלה סדרת חוברות קומיקס משלה.

את הדמות ישחק ג'ראד לטו. כזכור, השחקן עדיין חתום על תפקיד של נבל-העל הג'וקר וצפוי לשחקו (תנשמו עמוק) ב-"יחידת המתאבדים 2" (2019), בסרט ספין-אוף על מעללי הג'וקר והארלי קווין (תאריך לא ידוע) וגם ספין אוף על הג'וקר הבוגר (בניגוד לסרט על הג'וקר הצעיר שיופק ע"י מרטין סקורסזה).

[*]

סרט באטמן החדש יתמקד בבאטמן הצעיר

לפני כשנתיים לפני צאתו של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" לאקרנים, בן אפלק היה אחד השחקנים המבוקשים ביותר בהוליווד. עם פרס אוסקר על בימוי "ארגו" ועבודתו עם דיוויד פינצ'ר על הסרט הנהדר "נעלמת", נראה שהוא לא היה צריך להתאמץ כלל כדי לשכנע את וורנר ברוס לתת לו תקציב לטרילוגיית באטמן חדשה שאותה יכתוב, יביים וכמובן ישחק. וורנר כל כך סמכו על אפלק שהסכימו לא להדביק לסרט תאריך עד שהתסריט יהיה גמור.

אך אז יצא הסרט שאיחד את שני גיבורי העל במה שנהפך ל"באטמן ורובין" החדש. אפלק התפטר מתפקיד הבמאי בגלל שלפתע "זה קשה לביים ולשחק את באטמן בו זמנית". התגובה של האולפנים לא איחרה לבוא, התסריט של אפלק קיבל תסריטאי חדש ומאט ריבס ("קלוברפילד", "כוכב הקופים: השחר") נכנס לעניינים. ריבס שינה כמעט לחלוטין את התסריט של אפלק ועל פי השמועות גם שינה את התוכנית ללהק את ג'ו מנגניילו בתור נבל העל דת'סטרוק.

ריבס גם סיפר כי התסריט החדש עוקב אחרי באטמן בימים המוקדמים בהרבה מאשר ימי "ליגת הצדק". "בעיקרון, הם (וורנר ברוס) רצו לפתח סרט באטמן שהוא סוג של ריבוט, אבל אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרה על זה", אומר ריבס. "בעיקרון הסרט יתקיים בעבר ויעקוב אחרי באטמן צעיר יותר, מה שפותח את הדלת לסרטי באטמן נוספים".

שמועה ישנה-חדשה אף הציעה את השחקן ג'ייק ג'ילנהול בתור מחליף לבאטפלק. "וואו זו שאלה קשה, אבל התשובה לשאלה הזו היא לא", אמר ג'ילנהול כאשר נשאל אודות איש העטלף. לשם ההבהרה, השמועות כי אפלק עוזב את התפקיד נשארו עדיין שמועות. אם תשאלו את אפלק, נראה שבימים אלו כל מה שמעניין אותו הינו שיקום הקריירה שלו, אך בעיקר שיקום התדמית שנפגעה מפרשת ההטרדות המיניות בו הואשמו הוא וחברו מאט דיימון.

אורכה של הגרסה מורחבת ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף" הינו 3 שעות פלוס

בימינו, זה ידוע שהגרסאות המורחבות של הסרט מקבלות חיים ופרסום משל עצמם. גם גרסת ה-18+ של "באטמן נגד סופרמן" או הגרסה המורחבת של "אקס-מן: העתיד שהיה" שנתנה זמן מסך רב לרוג, אפילו "ספיידרמן המופלא 2" שכלל הופעת אורח של מארי ג'יין. אך גם כל זה לא משתווה מול הגרסה המורחבת לסרט הארוך ביותר של מארוול עד כה.

לפי יוצרו של ת'אנוס, ג'ים סטרלין, מארוול אוחזים בחצי שעה נוספת של חומרי גלם שמוקדשים ברובם לסיפור רקע של ת'אנוס. עוד חשף סטרלין כי הגרסה המורחבת נותנת זמן מסך נוסף לדמויות שמעט נדחקו הצידה כמו האלמנה השחורה, קפטן אמריקה והמשך דרכם לווקאנדה. הגרסה המורחבת של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" תצא ל-DVD ובלו-ריי ב-14 לאוגוסט. על פי השמועות, הגרסה הזו תחשוף סוף כל סוף את שמו של הסרט הרביעי בסדרת "הנוקמים".



איך מתקנים את סרטי DC? צמד הבמאים של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מציע הצעה

רוצים עוד קצת לכלוך על היקום הקולנועי של DC? קיבלתם. למרות היריבות בת שנים בין חברת מארוול לחברת DC, נראה כי מארוול דווקא נשארה שקטה יותר ביריבות זו. גם כשדיוויד אייר (במאי הסרט "יחידת המתאבדים") צעק "שתז***ן מארוול" וגם כשכריס פיין (מאהבה של גל גדות ב"וונדר וומן") אמר כי "סרטי מארוול מרגישים כמו סרטי ילדים", כל אנשי מארוול שמרה על זכות השתיקה. קווין פייג'י, נשיא החברה, אף שיבח את הצטרפותו של ג'וש ווידון לליגת הצדק באומרו כי "איננו יכול לחכות כדי לראות זאת". אך הפעם, נראה שהאחים רוסו לא שמרו על הפוליטיקה באירוע שאלות ותשובות שהתרחש לקידום סרטם החדש.

שאלה אחת שהופנתה אליהם הייתה האם הם היו שוקלים ללכת בדרכי הבמאי הקודם של "הנוקמים" ולעבור לחברת DC?. אנתוני רוסו השיב לשאלה ואמר כי הוא ואחיו תמיד העדיפו את חוברות הקומיקס של מארוול מאשר DC. תשובה דיפלומטית יחסית. אך בשאלה נוספת, הבמאים נשאלו מה הם היו משנים ביקום הקולנועי של DC. הפעם ג'ו ענה כי הוא מרגיש שקשה להתחבר לדמויות שלהם.

"כצופה, אני לא רוצה לראות דמויות שחזקות מדי אלא דמויות שנלחמות כנגד דמויות חזקות מדי", אמר הבמאי. "קשה לי להתחבר לסופרמן כי הוא מושלם מדי ועדיין ספיידרמן הוא תיכוניסט רגיל וצעיר שלא מצליח לסתום את הפה. אז מה הייתי משנה ביקום של DC? מוסיף את ספיידרמן". "זה עבד נהדר עבורנו", הוסיף בצחוק אנתוני רוסו.
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יולי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט