חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 10 שנים ל"הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק שני"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא היה לסרט המצליח ביותר בסדרת הסרטים המצליחה אי פעם (עד שמארוול הגיעו), סיים את העלילות אחריהן עקבו במשך שנים מאות מיליונים ברחבי העולם והעניק חותמת אפלה, בוגרת ואיכותית לעולם של הארי פוטר וחבריו. בן קבסה חוזר ל"הארי פוטר ואוצרות המוות" השני שיצא בדיוק היום לפני עשור ובודק מה הפך אותו לכל כך מוצלח ומצליח ומה קרה לכוכביו לאחר סיום סדרת הסרטים
14 שנה לאחר צאת הספר הראשון בסדרה ועשור לאחר צאת הסרט הראשון, "הארי פוטר ואוצרות המוות – חלק שני", הסרט שחתם את סדרת הספרים המצליחה בהיסטוריה עליה גדלו מאות מיליוני ילדים ברחבי העולם, יצא לאקרנים היום לפני עשור בדיוק. שלא במפתיע גם סדרת הסרטים הפכה להצלחת ענק והייתה אף היא לפרנצ'ייז המצליח בהיסטוריה של הקולנוע (הכנסות של 7 מיליארד דולר), שיא שנשבר ב-2015 עם היקום הקולנועי של מארוול וצאת סרטי מלחמת הכוכבים החדשים. וככל שהזמן חולף, הגעגועים להארי וחבריו רק גדלים.

הסרט האחרון בסדרת סרטי הארי פוטר של אולפן האחים וורנר ושל המפיק הראשי דייוויד היימן, לא יכול היה להוות סיום טוב יותר לסדרת סרטים כה אהובה ומפורסמת, והוא מהודק, מסחרר ומשאיר טעם לעוד. הסרט סוגר היטב את הסדרה שהתמקדה בקשיי ההתבגרות של הארי וחבריו בעולם של אי ודאות וקשיים, ובמלחמה בין טוב לרע - בין הארי למי שאסור לומר את שמו – הלורד וולדמורט שרצח את הוריו של הארי והעניק לו את הצלקת המפורסמת.



לקראת צאת הסרט היו חששות, בין היתר סביב האפילוג של הספר, הזכור היטב לאלו שקראו אותו, שעורר חילוקי דעות בשעת יציאתו, וסביב הסרט היה רעש תקשורתי, כאשר ג'יימי ויילט שמגלם את הדמות של וינסנט קראב לא הופיע בו בעקבות מעצרו על השתתפותו במהומות בממלכה המאוחדת ב-2011, החזקת סמים ופשעים נוספים, מה שהביא לשינוי בתסריט. אך החששות התבדו כשעם צאתו הוא הפך לסרט הרווחי ביותר מכל הסרטים בסדרה שהכניס לבדו למעלה ממיליארד דולר. זהו גם הסרט האפל והבוגר מכולם, שהרי עם השנים העלילה, כמו הגיבורים, הפכה לאמיצה, קודרת, בוטה וכואבת יותר. לראיה, בעוד כל הסרטים הראשונים בסדרה דובבו בישראל גם לעברית, שני האחרונים הופצו באנגלית בלבד מתוך הבנה שקהל היעד התבגר יחד עם הסרטים וכי העלילה הפכה לאלימה ואפלה יותר. הסרט גם זכה בקרב מבקרים לתואר הטוב ביותר בסדרה לצד הסרט השלישי ("האסיר מאזקבאן") שביים אלפונסו קוארון.

העלילה בסרט, שהוא למעשה החלק שני של אותו הספר, מתרחשת ברובה באותו יום גורלי וממשיכה בדיוק מהרגע שעזבנו את הארי עם סיום החלק הראשון שיצא לאקרנים שנה קודם לכן. רון והרמיוני יוצאים למסע חיפוש והשמדת ההורוקרוקסים שמעניקים לוולדמורט כוחות נצח וזאת תוך כדי קרב שמתקיים בבית ספר הוגוורטס שבו חלק מהגיבורים המפורסמים מתים באכזריות. המרדף אחרי ההורוקרוקסים בונה את העלילה עד למפגש המיוחל בין הארי לוולדמורט ובונה מתח והדרגתיות בסרט. [*]

הקרב בהוגוורטס אינו מאפיין סרט לילדים ואפילו לא סרט נוער, ודרכו בולט כמה סרט התבגר עם השנים, בדיוק כמו הדמויות והשחקנים שבו. סצנת המלחמה מביאה לידי ביטוי את שלל הקסמים שלמדו ושיננו הצופים משך שנים ארוכות, והפעם ללא מורא ועידון, אלא במלחמה כמו במלחמה כשכל האמצעים והפעלולים כשרים. אחד הרגעים הגדולים ביותר בסרט הוא העימות בין הארי לוולדמורט שמגיע לנקודת ההכרעה אחרי שנמשך לאורך כל הסרטים, ובו רואים את כוח הטוב מתנגש עם כוח הרע בתקווה לגלות מי ינצח ומי יעמוד אחרון.

"אוצרות המוות חלק ב'" היה הסרט הראשון שצולם כולו בתלת ממד, והוא סיפק חוויה חדשה ויוצאת דופן לאלה שרצו והתרגשו לחוות את בית הספר לקוסמים הוגוורטס והדמויות האהובות מקרוב, אם כי המבקרים קבעו שהתלת ממד לא היה מחייב ונראה שזה היה ברוח התקופה והרצון לעמוד בסטנדרטים החדשים של עולם הקולנוע. לעומת זאת, הסרט האחרון היה זה שהכי קרוב לספר מבחינת האיכות והרגש.

בסרט אנו יכולים למצוא פתרונות לכל הרמזים והדמויות שבנתה הסופרת ג'יי קיי רולינג לאורך כל סדרת הספרים. את פירות דמיונה של רולינג מתסרטים סטיבן קלובס והבמאי דיוויד ייטס בצורה מושלמת שסיפקה חוויה קולנועית מהפנטת ומרגשת, בעיקר עבור אלו שליוו את כל הסדרה מתחילתה והתבגרו יחד איתה. התסריט אלגנטי, מלא בהומור אך יחד עם זאת בדרמה ורגעים אפלים. ייטס, שהגיע לסדרת הסרטים לאחר קריירה טלוויזיונית עשירה אך ללא ניסיון של ממש בבימוי סרטים רחבי יריעה, הוכיח את עצמו בארבעת הסרטים האחרונים שביים בפרנצ'ייז הארי פוטר כבמאי שיודע לעשות קולנוע - ולא רק טלוויזיה, ויוצר סרט מפואר וגדול מהחיים כיאה לסיומה של סדרת סרטים אגדית. לאור הצלחת הסרטים הוא גיוס גם לבימוי סרטי "חיות הפלא" בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ'.

החלק המרגש והמורכב ביותר בסרט האחרון, בו התעקשו היוצרים להשתמש בשחקנים עצמם ולא במחליפים תוך שילוב כלי עריכה רבים, הוא כאשר 19 שנים מאוחר יותר לאחר העלילה, הארי נשוי לג'יני ויזלי והם מלווים את ילדיהם ברציף תשע ושלושה רבעים לרכבת ופוגשים שם את רון והרמיוני שהתחתנו ואת מאלפוי, וצופים כיצד הרכבת מתרחקת בנסיעתה עם ילדיהם בדרך להוגוורטס. סצנה סוגרת זו היא סצנה של גלגל מסתובב, של סגירת מעגל, ושל התחלות חדשות ונסתרות בעולם טוב יותר בו כולם התאהבו. היא גם חותמת את הגולל בכך שהיא קופצת לעתיד ומגלה את שיקרה ומונעת אפשרות להתעסקות בסרטי המשך בכיכובם של השחקנים המקוריים.

כל צופה וכל ילד שגדל יחד עם ספרי סרטי הארי פוטר, רואה איך הארי (דניאל רדקליף), הרמיוני (אמה ווטסון) ורון (רופרט גרינט) גדלו לנגד עינינו, ואנחנו גדלנו יחד איתם. אמנם השחקנים הצעירים עשו דרך מאז אותה סדרת סרטים, אך למרות הניסיונות הרבים, ולמרות שהפכו לאייקונים, נראה שלנצח תהיה חרוטה עליהם הדמות מסדרת הסרטים הנצחית. להצלחה הגדולה ביותר זכתה ווטסון עם הופעות בסרטים איכותיים כמו "כמה טוב להיות פרח קיר" ו"נשים קטנות" לצד שוברי קופות כמו "היפה והחיה" ו"המבול". יחד עם זאת ב-2021 הסוכן שלה הצהיר כי היא מבצעת כעת הפסקה מקריירת המשחק שלה. דניאל רדקליף ניסה בכל יכולתו להתנער מתדמיתו של הילד-קוסם טוב הלב עם הופעות בסרטי אינדי וסרטי אימה דוגמת "קרניים", "האישה בשחור", "הרוג את יקיריך" ואפילו בדמותו של יוסי גינסברג הישראלי בסרט "בחזרה מטואיצ'י". רופרט גרינט לא הצליח לשחזר את הצלחת הסרטים ודי נעלם מאז כשלאחרונה הוא נצפה בסדרה "המשרת" של אפל TV.

תרצו או לא, מי שעקבו אחר הסרטים בזמן אמת, יזכרו בעצמם ומה היה המצב בחייהם כשראו את סרט הארי פוטר החדש שיצא. למעשה, סדרת סרטי הארי פוטר כל כך הצליחה והשאירה טעם לעוד, שאחרי הסרט האחרון פורסמו חמישה סרטי ספין אוף שחלקם יצאו וחלקם עתידים לצאת – ביניהם "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" שיצא בשלושה סרטים, לראשונה בשנת 2016. אבל אף אחד מהם לא ישתווה לחוויה המקורית של הסדרה, חוויה שהגיעה לשיאה בסרט האחרון והנהדר ושעולם הקולנוע המסחרי התקשה לשחזר מאז ועד היום.
בן קבסה - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יולי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט