חדשות קולנוע וסרטים

Seret אימה - סרטי האימה של ספטמבר

מדור Seret אימה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
את מהדורת ספטמבר של המדור נפתח עם "מכון אטיקוס" שדובר עליו לא מעט, נמשיך עם "Unfriended" שזוכה לביקורות חיוביות ומעורר עניין רב ונסיים בפינת הסרטים הקלאסיים עם "סרט סרבי" שנחשב לאחד המזעזעים ביותר בתולדות הז'אנר. את כל הסרטים ניתן למצוא בספריית "האוזן השלישית" בתל אביב ובאתר האינטרנט של "האוזן השלישית"



מכון אטיקוס

הגעתי לסרט בלי לדעת הרבה עליו מלבד הסינופסיס שלו. הסרט, שביים כריס ספארלינג (שאחראי על הכתיבה של "קבור" המצוין), מספר על מכון לחקר תופעות על טבעיות שפעל בשנות ה-70 בארה"ב.

הסרט מתחיל כאשר צעירה בשם ג'ודית (ריה קילסטדט, "פגיעה קטלנית") מגיעה למכון כדי להשתתף בניסוי וד"ר ווסט (וויליאם מאפות'ר, "הטינה"), מנהל המכון, מבין כי לג'ודית יש כוחות על טבעיים חריגים שהמכון אינו יכול לשלוט בהם. במטרה להפוך את ג'ודית לנשק האולטימטיבי, משתלט הצבא על המכון.

הסרט כולו מצולם בסגנון כמו דוקומנטרי וכולל ראיונות של אנשים שעבדו במכון שמספרים את מה שהתרחש כארבעים שנה לפני. בהתחלה זה עובד מצוין: השילוב של העדויות של אנשים שהיו שם ותמונות הארכיון מעניקים לסרט גוון ייחודי, אך מהר מאוד אנחנו מקבלים יותר ויותר צילומים בסגנון "פעילות על טבעית" והסרט מאבד את הכיוון שלו. בעיניי הסרט יכול היה להיות הרבה יותר מוצלח במידה והיה מצולם כסרט עלילתי ובצורה רגילה. למרות זאת, הסרט עדיין אפקטיבי ברמה מסוימת ואפשר למצוא בו לא מעט קטעים מעניינים.

Unfriended

למרות שהרבה אנשים הרימו גבה לגבי האפשרות לעשות סרט מוצלח שמתעסק ברוחות שפועלות דרך הפייסבוק, אני הייתי די אופטימי וחשבתי שאפשר לקחת את זה למקומות מעניינים. לשמחתי הרבה צדקתי.

בלייר (שלי הנינג, "אותיות שטניות") וחבריה משוחחים בסקייפ ביום השנה להתאבדותה של חברתם לכיתה, לורה, שהתאבדה בעקבות פרסום של וידאו משפיל שלה ברשת. החברים שמים לב שבאותה שיחה שהם מנהלים יש עוד אדם לא מזוהה שמזדהה כלורה. לאחר שהם מבינים שהם לא יכולים להיפטר ממנו ושאם יסגרו את השיחה הם ימותו, הם נגררים למשחק אכזרי במיוחד שחושף סודות אפלים. הסרט כולו מתרחש מאחורי מסך המחשב של בלייר- פייסבוק, צ'טים, סקייפ, אייטונס וכל מה שכולנו מבלים הרבה יותר מדי שעות מולו ביום יום, משמש כלוקיישן שבו הסרט מתרחש וזה עובד מעולה.

הבמאי לוואן גבריאזדה מצליח ליצור בהצלחה את המתח בסרט באמצעים פשוטים כשיחת סקייפ שנתקעת וקבצים שנשלחים ואנחנו מחכים שיגיעו וייפתחו. התזמון בין שלל החלונות מצוין וגם רגעי האימה שאנחנו רואים דרך הסקייפ אפקטיביים. הדינמיקה הקבוצתית בין החמישה בהחלט מעניינת והנינג עושה עבודה מצוינת, יחד עם שאר השחקנים. הנקודה היחידה שלא עבדה לי בסרט היא הטוויסט הקטן בסיום, שלא היה יכול להיות צפוי יותר.

סך הכל " Unfriended" הוא סרט מצוין ולא מן הנמנע שהוא יהיה הסרט הראשון בתת-ז'אנר שיעסוק באימה דרך המחשב. עד כה מדובר בסרט האימה הטוב של השנה ובכללי באחד הסרטים היותר מהנים של 2015.



סרט סרבי

הסרט, שזכה כבר למעמד כמעט מיתולוגי בעקבות הקיצוניות שלו, עוקב אחר מילוש (סרגי טריפונוביץ') שחקן פורנו שעבר את שנותיו היפות, שעושה מאמצי על לפרנס את משפחתו. את הבעיות הכלכליות שלו מציע לפתור קולנוען ופסיכולוג, שמציע לו להשתתף בסרט פורנוגרפי "אמנותי". בהתחלה העניינים נראים קינקיים למדי אך לא מזיקים, אבל לא עובר זמן רב לפני שהקינק הופך לסנאף מהסוג הגרוע ביותר.

קשה לי להמליץ על הסרט אך גם קשה להמליץ לאנשים לוותר עליו. מתחת לכל הזוועות מסתתר מסר חשוב על החברה שלנו ועל פי סרבאן ספאסוג'ביץ', במאי הסרט, גם על הממשל הסרבי ועל העובדה שבסרביה אין צנזורה וכל אחד יכול לראות ולהראות כל סרט שהוא רוצה בקולנוע.

מי שחובב אימה קיצונית ימצא את מבוקשו בסרט, שמלא בסצנות מזעזעות כולל שתי סצנות שיישארו איתכם הרבה מאוד זמן וזאת בלי להזכיר את הסיום המבריק שיותיר אתכם ללא מילים. הקצב של "סרט סרבי" הוא איטי אך זה מה שהופך את רגעי האימה שלו לכל כך אפקטיביים. מי שחושב שהוא יכול לעמוד בזוועות שהסרט מציג יוכל למצוא מתחת להן יצירה מעניינת ושונה.

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט