חדשות קולנוע וסרטים

הסרט הישראלי של שנת תשע"ט: מקומות 1-5

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בחלק השני של משאל כתבי ומבקרי האתר אנו חושפים את חמשת הסרטים הישראליים שיצאו במהלך השנה העברית החולפת שהגיעו למקומות הראשונים. מה הוא סרט השנה הישראלי שנבחר? אתם גם מוזמנים לבחור את הסרט האהוב עליכם בסקר המופיע בכתבה
5. מראות שבורות (13 נקודות)

סרטם של אמרי מטלון ואביעד גברון עוקב אחר גיורא, אב קשה וקפדן לאריאלה, שהתרגלה להיענש על כל יציאה מהקווים ולא מכירה חיים אחרים. יום אחד מובילה טעות שלה לאסון, אך גיורא מסרב להעניש אותה. אריאלה נדחפת לחפש לעצמה את העונש האולטימטיבי, שיקל על תחושת האשמה וישיב את היציבות לחייה, אך בדרכה מגלה גם את הדבר שלא נותן לאביה מנוחה.

"סרט אפל, אמיץ וכואב. משחק מדהים ומטלטל של שירה האס". (סרט השנה של אורטל אדיב)

4. קצפת ודובדבנים (13 נקודות)

הבמאי גור בנטביץ' ("משהו טוטאלי") חוזר במסע לילי סוריאליסטי, משעשע ומרגש בתל אביב של במאי שנמלא חרדות עם צאת סרטו החדש לאקרנים, כאשר הכרטיסים לא נמכרים ונדמה שהוא היחיד שאכפת לו מכך. בסרט משתתפים במאי קולנוע מוכרים כמו דובר קוסיאשווילי והדס בן ארויה בתפקידי משנה. הוא זכה למספר המועמדויות הגבוה ביותר בטקס אופיר – 11.



3. ימים נוראים (23 נקודות) - סרט השנה של רון פוגל, מיכל ליבר רונן ואלעד שלו

סרטו של הבמאי ירון זילברמן ("כלים שלובים") מגיע רבע מאה לאחר רצח רבין ומציב במרכז העלילה את רוצח ראש הממשלה – יגאל עמיר. הסרט חושף לראשונה את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. הסרט קיבל 10 מועמדויות לפרסי אופיר, מתוכן זכה בשתיים כולל פרס הסרט הטוב ביותר והוא זה שיישלח לייצג אותנו בקטגוריית הסרט הזר באוסקר.

"סוף סוף סרט שבאמת מתמודד בכבוד עם רצח רבין. בימוי מדויק, עריכה מעולה, ליהוק נפלא ובעיקר דמותו של יגאל עמיר לא כמפלצת הופכים את הסרט לאחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר שנעשו אי פעם". (רון פוגל)

"פוליטי ונוקב, סרט שהוא אגרוף לבטן הרכה של החברה הישראלית. חוויה שגורפת את הצופה לתוכה וחשוב שנעשתה בנקודת הזמן הקריטית הזו". (אלעד שלו) "סרט חזק ומטלטל. יהודה נהרי הלוי מצוין בתפקיד הראשי". (מיכל ליבר רונן)

2. מילים נרדפות (25 נקודות) - סרט השנה של יאיר הוכנר, מתי לנג, יבגני גרינברג, דין קליין

סרטו השלישי של נדב לפיד ("הגננת") היה לסרט הישראלי הראשון שזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר (דב הזהב) בפסטיבל הקולנוע הנחשב של ברלין. הדרמה הישראלית המתרחשת בצרפת עוקבת אחר יואב (טום מרסייה) צעיר ישראלי, שהשתחרר משירות בצה"ל ומהגר לפריז, מתוך תחושת מיאוס ממולדתו, בתקווה שצרפת והשפה הצרפתית יגאלו אותו מהטירוף בישראל. הסרט זכה בנוסף בבחירת המבקרים בפסטיבל ברלין, מועמד לפרס הסרט הטוב באקדמיה האירופית וזכה ל-5 מועמדויות בפרסי אופיר ובזכייה אחת.

"קולנוע אמנותי אישי וטוטאלי של אוטר יחיד ומיוחד בדורו. מבע קולנועי שמשלים באופן מבריק את האמירות הקולנועיות הנוקבות של יוצרו על המציאות שבה אנחנו חיים והכל מתוך פרספקטיבה אישית לחלוטין. אין עוד סרט כמו 'מילים נרדפות' ואין יוצר כמו נדב לפיד שהגיע לשיאו השנה". (יאיר הוכנר)

"בסגנון קולנועי תזזיתי, אמוציונלי ואגרסיבי, כמעט כמו גיבור הסרט יואב, לפיד מייצר פורטרט מורכב של גלות מודרנית מבלי לחוס על הקהל, לטוב ולרע, ואלו בדיוק החומרים המרכיבים סרט פוליטי ומעורר מחשבה". (דין קליין)

הברקה קולנועית אינטימית שמזכירה בשיאיה את גודאר המוקדם (מתי לנג)

"יצירה יוצאת דופן שמעבירה ביקורת על היוהרה הישראלית ומציבה צעיר ישראלי בפריז כמו דג מחוץ למים". (יבגני גרינברג)

1. אישה עובדת (29 נקודות) – סרט השנה של ערן איצקוביץ, בן קבסה, נמרוד שובל

סרטה של מיכל אביעד הגיע בזמן שאין מתאים ממנו עם מהפכת ה-#MeToo והפנה מבט נוקב לתופעת ההטרדות המיניות דרך סיפורה של אורנה (לירון בן שלוש) אם צעירה ושאפתנית, שמשתוקקת להצליח בעבודתה החדשה בחברת נדל"ן מובילה ונאלצת להתמודד עם הבוס (מנשה נוי) שאט אט מטריד אותה יותר ויותר. הסרט זכה ל-4 מועמדויות לפרסי אופיר כולל לפרס הסרט הטוב ובזכייה אחת לשחקנית הראשית ואף הוכתר ע"י לוס אנג'לס טיימס כאחד מעשרת הסרטים הטובים בעולם לשנת 2019.

"אני מודה למבקרי וכתבי "סרט" שבחרו ב'אישה עובדת' כסרט הישראלי של השנה. תודה מכולנו, כל יוצרי הסרט, לעשרות אלפי הצופים שראו את הסרט ורבים כתבו לנו על רגשותיהם ומחשבותיהם. אם הצלחנו ליצור סרט שמרתק בצפייה ומייצר דיון חברתי מעמיק אחריה, הגשמנו את משאלותינו", אמרה הבמאית מיכל אביעד לאתר בתגובה לזכייה.

"הקולנוע הישראלי בשיאו. לירון בן שלוש שמתאימה לתפקיד ככפפה ליד, שובה את לב הצופה". (בן קבסה)

"הבמאית מיכל אביעד מציגה סרט ייחודי ומטלטל ומצליחה להעביר מסר חשוב באמצעות צוות שחקנים מוכשר". (נמרוד שובל)

"'אישה עובדת', 'מילים נרדפות' ו'ימים נוראים' הם שלישיית סרטים חזקים העוסקים בישראל העכשווית. הם גם משקפים נאמנה את הרוח השורה בימים אלו על הקולנוע הבינלאומי ולכן לא פלא ששלושתם מככבים בפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם וזוכים בפרסים חשובים. מדובר בקולנוע ישראלי בועט, אמיץ ומלא בכנות המצביע בלי להתחנף על תחלואי החברה המקומית. אך מה שהופך את שלושת הסרטים לקולנוע מצוין ולא ליצירות דידקטיות משמימות הוא ששלושתם בעלי מבע קולנועי ייחודי עם דמויות ראשיות מהפנטות ויוצריו מצליחים למרות הנושאים הלא פשוטים לפנות ישירות אל ליבו של הצופה ולהצליח לעורר בו תחושות שלא ירפו זמן רב אחרי הצפייה". (יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר ראשי).



למקומות 6-10>> לחצו כאן

לכבוד השנה העברית החדשה, הצביעו לסקר החודשי ובחרו – מה סרט השנה הישראלי שלכם לשנת תשע"ט?

מהו סרט השנה הישראלי שלכם לשנת תשע"ט? אישה עובדת מילים נרדפות סיפור אחר המוסד ימים נוראים קצפת ודובדבנים פרא אציל
שלח/י


משתתפים במשאל:
אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), נמרוד שובל (מבקר), ערן איצקוביץ (מבקר), אורטל אדיב (כתבת), מתי לנג (כתב), בן קבסה (כתב), ליטן לשינר (כתבת), יבגני גרינברג (כתב).
תגובותהוסף תגובה
2הסקר מכיל מספר אופציות מוגבל. הכנסנו אליו את ארבעת המקומות הראשונים פלוס הסרטים הפופולריים בקרב הקהל ואלו שזכו בסרטים בשנה החולפת. למרבה הצער אין מקום לכל הסרטים המוצלחים שהיו השנה אלעד שלו (31) | 29/09/2019 18:42:53
1למה מראות שבורות לא מופיע בסקר של הקהל? אני רוצה לבחור בו ואין אפשרות?! דריה (24) | 29/09/2019 15:28:42
רלוונטי
חץ מילים נרדפות (עמוד סרט)
חץ ימים נוראים (עמוד סרט)
חץ אישה עובדת (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט