חדשות קולנוע וסרטים

סרטים חדשים בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לא פחות משמונה סרטים חדשים פותחים את שנת 2005 בבתי הקולנוע בארץ. סרטי איכותיים (מחול הפגיונות, השיבה), דרמות קורעות לב (למצוא את ארץ לעולם לא) ואפילו סרטי אימה ומדע בדיוני (בלייד 3, האויב שבפנים 2). יאיר הוכנר סוקר את הסרטים שנראה השבוע בבתי הקולנוע

למצוא את ארץ לעולם לא

הבמאי עטור השבחים מארק פורסטר ("מונסטר בול") מביא אל מסך הקולנוע את סיפור חייו של ג'יימס בארי, האיש שכתב את ספר הילדים הקלאסי "פיטר פן". השנה היא 1904, המקום - לונדון, ג'וני דפ מגלם את בארי, והסרט עוקב אחר הידידות האמיצה שפיתח הסופר הצעיר עם ילדי שכניו היתומים מאב ועם אמם החולה. בארי מוצא את עצמו שואב מהם השראה לכתוב מחזה על מקום קסום שבו אנשים לא גדלים או מתים, מקום ללא דאגה - ארץ לעולם לא. בארי הופך לתחליף-אב עבור הילדים הבודדים ומקור נחמה לאמם החולה. למרות הספקנות הרבה של הסובבים אותו הסיפור הופך למחזה וחייו של בארי ושל האנשים הקרובים לו ישתנו בעקבות ההצלחה.

מחול הפגיונות

הבמאי ז'אנג יימו שאחראי על יצירות המופת "גיבור", "הדרך הביתה", "הפנסים האדומים" ו"סיפור חיים" חוזר אלינו ביצירה קולנועית סוחפת ומרגשת חדשה המתרחשת על רקע הימים האחרונים של שושלת טאנג בסין. מסע של שלושה אנשים שאהבה קורעת אותם אחד מהשני אבל הם מוכנים להקריב הכול כדי לממש אותה. הסרט המתאר אישה הנקרעת בין שני גברים, במשחק אלים של אהבה, שנאה, תשוקה ונקמה הדהים את הצופים בפסטיבל קאן 2004 בשילוב של דרמה קורעת לב לצד קרבות עוצרי נשימה. העלילה עוקבת אחרי רקדנית מסתורית הקשורה למחתרת בשם "בית הפגיונות המעופפים". שני שוטרים מתאהבים בה ונסחפים למסע רווי סכנות והרפתקאות, הכול בשם אהבה.

אלפי

חידוש ניו-יורקי נוצץ ומלא זוהר הקרוב ברוחו יותר ל"סקס והעיר הגדולה" ופחות לקומדיית הסקס החתרנית המצליחה משנת שישים ושש. למי שאינו יודע, הגרסה המקורית הפכה את מייקל קיין לכוכב קולנוע ואף זכתה בפרס מיוחד בפסטיבל קאן ולשלל מועמדויות ופרסים. בגרסה העכשווית אלפי הוא דון ז'ואן מודרני, בחור עם מבטא קוקני החי בניו-יורק. הוא עובד בשירותי לימוזינה ומצליח לגרום לשלל נשים להתאהב בו, כאשר בראשו יש רק מטרה אחת והיא לגרום להן לשכב איתו. אחרי שלל נשים, אלפי פוגש באשה שתסחרר אותו ותגרום לו להתאהב בה באמת. ג'וד לאו הסקסי הוא "אלפי".השיבה

סרטו הראשון באורך מלא של הבמאי אנדריי ז'אגינסטב זיכה אותו בפרס אריה הזהב היוקרתי ובפרס אריה העתיד לסרט ביכורים בפסטיבל ונציה 2003. דרמה אנושית, מאופקת, מרגשת ומלנכולית העוקבת אחר שני אחים החוזרים הביתה יום אחד ומופתעים למצוא את אביהם ישן בחדר השינה. הבנים אינם מבינים, האב עזב לפני עשר שנים קודם לכן ומאז לא ראו או שמעו ממנו דבר. האחים שונים זה מזה ומגיבים אחרת: אחד מאושר השני ספקן. בעזרתה של תמונה ישנה ודהויה הם מנסים להחליט האם הזר שישן למטה הוא באמת אביהם. איפה הוא היה כל הזמן הזה? ולמה הוא חזר עכשיו? הבנים יסעו עם אביהם אל אי מרוחק, פראי ונטוש, מסע נפשי ופיסי מתיש ומלא דרמה, שאולי בסופו ימצאו תשובות לשאלות שהפכו את חייהם על פיהם.

לפני שאת הולכת

ג'וליה וולטרס הנפלא הזכורה לטוב מהסרטים "נערות לוח השנה", "בילי אליוט" ו"לחנך את ריטה" וטום ווילקינסון מהסרטים "נערה עם עגיל פנינה", "שמש נצחית בראש צלול" ו"בחדר המיטות" חוזרים אלינו בקומדיה בריטית נוספת שעוסקת בנושא כואב ומשעשע כאחד - הורים שנפטרים ומסרבים אחרי מותם להפסיק לנהל את החיים של ילדיהם. זה בדיוק מה שמתרחש בחייהן של שלוש אחיות ובני זוגם הנפגשים בעקבות לוויית אמם. מה שמתחיל כערב שקט של העלאת זיכרונות הופך במהרה למפגש קומי בו האחיות מכירות בעובדה שמעולם הן לא הכירו באמת את אמם. חייהם הלא מושלמים והאשמות הדדיות גורמות לכל השלדים שלהן לצאת ממקומות המחבוא והן מבינות שהאם המתה לא ממש עזבה את חייהן ומנהלת אותם גם לאחר מותה. השאלה הגדולה היא האם הן יצליחו ללמוד להסתדר גם בלעדיה?
בלייד טריניטי

ווסלי סנייפס חוזר בפעם השלישית לגלם את דמותו של בלייד, חצי ערפד, חצי בן אנוש. הפעם הוא משתף פעולה עם קבוצה של צעירים המתמחים בחיסול ערפדים. המשימה קשה במיוחד כי ערפדים ערמומיים הפלילו את בלייד ועכשיו בלייד צריך להאבק לא רק בערפדים מרושעים אלא גם בשוטרים הבטוחים שהוא האיש שאחראי להרס ולחורבן. הערפדים הפעם מונהגים על ידי הערפד המפורסם ביותר בעולם, לא אחר מאשר הרוזן דרקולה שהתעורר מתרדמת ארוכת יומין ומחליט להשתלט על כדור הארץ. את הסרט מביים לראשונה, האיש שכתב את התסריטים לשני הסרטים הקודמים, התסריטאי דויד אס. גויר, מה שמבטיח לנו לא רק פעלולים מרשימים אלא גם תסריט מושקע.

האויב שבפנים: אפוקליפסה

סרט המשך מצליח לסרט האימה משנת 2002. בסרט הראשון פגשנו את אליס כשהיא סובלת משכחה, בסרט הזה היא כבר זוכרת הכול והסיוט עדיין לא עבר. בסרט הראשון היא ניסתה להימלט עם קבוצת לוחמים ממתקן סודי תת-קרקעי של חברת אמברלה, עכשיו היא נמצאת על פני הקרקע בעיר ראקון שנשלטת על ידי החברה. כרגע השולטים הם המתים שמהלכים ברחובות ולא נותנים צ'אנס לבני אנוש רגילים. אליס רוצה להימלט מהעיר אך הבעיה היחידה היא שהזומבים עברו אבולוציה ועכשיו הם הרבה יותר חכמים וקשה לחסל אותם.

הוליווד הונג קונג

סרט ראשון של מלך הקולנוע העצמאי בהונג קונג, פרואיט צ'אן, יוצא להפצה מסחרית בבתי הקולנוע בישראל. סיפורה של זונה בשם טונג טונג החודרת לתוך חייהם של גבר המנהל מסעדת ברביקיו המתבססת על בשר חזיר. במהירות היא מתחילה להרוס את חייו ואת חייהם של שני בניו העלובים. היא לא מסתפקת במשפחה הלא מתפקדת ומחליטה להרוס את חייו של הגנגסטר המקומי. הסרט היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ונציה 2001 ומאז קטף מספר פרסים בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט