חדשות קולנוע וסרטים

סופשבוע "יום שישי ה-13" לכל המשפחה ב- yes

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
yes1234 גאים להפחיד היום, יום שישי ה-13, הפעם מוקדש סוף השבוע לא רק לקהל בני-הנוער המסורתי שלו, אלא לכל קהל שירצה להעביר את הלילה במרתון סרטים מצמרר או מקפיא-דם - תלוי בערוץ. כל אחד מערוצי הסרטים יקיים מרתון אימה משלו. כולם יתחילו בשעה 22:00 ויסתיימו עם הזריחה.

yes 1 - עולם ללא רגש: דברים שמפחידים נשים

ערוץ yes1, הרומנטי והעדין בדרך-כלל, חושף את ציפורניו (המטופחות) עם מרתון של חמישה סרטים על עולם חסר רגש, עולם בו הרגש הוחלף ע"י התנהגות ותגובות מכניות או אפילו הוצא אל מחוץ לחוק.

זה הכל אהבה

דרמה רומנטית עתידנית המתרחשת בשנת 2021 בעולם קר ומנוכר. ג'ון (פניקס) מגיע לניו-יורק כדי לחתום על הסכם הגירושין מאשתו אלנה (דיינס), אלופת החלקה על הקרח. המפגש מצית מחדש את אהבתם אבל כדי לחזור ולהתאחד, השניים צריכים לחשוף סוד המעמיד את חייהם בסכנה. שחקנים: חואקין פניקס ("גלדיאטור"), קלייר דיינס ("רומיאו ויוליה"), שון פן ("מיסטיק ריבר"). במאי: תומס וינטרברג ("החגיגה"). ארה"ב/בריטניה, 2003

נשים מושלמות (2004)

דרמה קומית. ג'ואנה ובעלה מחליטים לעבור לעיירה סטפפורד, אך משהו מוזר בעיירה גורם לנשים בה להיות מושלמות בצורה לא טבעית. שחקנים: ניקול קידמן, מת'יו ברודריק. במאי: פרנק אוז. ארה"ב 2004.

נשות סטפפורד (1975)

הגרסה המקורית וההרבה יותר קודרת ומפחידה של "נשים מושלמות". מותחן אימה. אישה המגיעה לעיירה אידילית עם משפחתה, מתחילה לחשוד שישנו סוד אפל מאחורי חזות עקרות הבית המושלמות והצייתניות, המאכלסות את המקום. שחקנים: קתרין רוס, פאולה פרנטיס. במאי: בריאן פורבס. ארה"ב 1975.

שיווי משקל

מד"ב. בעולם עתידני שבו הרגש מדוכא באמצעים כימיים, קצין ביחידה הממונה על דיכוי הרגשות מוצא עצמו מתמודד עם תחושות לא מוכרות. שחקנים: כריסטיאן בייל, אמילי ווטסון. במאי: קורט ווימר. ארה"ב 2002

תשוקה מכנית

דרמה עתידנית. מדענית מייצרת כפילות סייבורגיות שלה, אך מגלה שחסר להן כרומוזום שאותו הן יכולות להשיג רק באמצעות תאי זרע. שחקנים: טילדה סווינטון, קארן בלק. במאית: לין הרשמן-ליסון. ארה"ב 2002.

yes 2 - זומבים, ערפדים ושאר אושפיזין

ערוץ yes2 מגיש יום שישי ה-13 קלאסי עם כל האושפיזין הצפויים והאהובים. גולת הכותרת היא בכורה טלוויזיונית לקומדיית הזומביס הבריטית המבריקה Shaun of the Dead.

נשיכות קטנות

קלאסיקת הערפדים המודרנית של ג'ואל שומכר. קומדיית אימה. נער שעובר עם משפחתו לעיירת חוף בקליפורניה מגלה שחבורת האופנוענים המסתורית שאחיו הבכור התחבר אליה אינה אלא חבורת ערפדים. שחקנים: ג'ייסון פטריק, קיפר סאתרלנד, דיאן וויסט. במאי: ג'ואל שומכר. ארה"ב 1987.

מת על המתים

קומדיית זומבים רומנטית שזכתה להצלחה היסטרית. לוזר מושבע שמעדיף את חבריו ואת הפאב השכונתי על פני בת זוגו מוצא עצמו, בלי הודעה מוקדמת, בסרט האימה של חייו, כשהמתים-החיים תוקפים. מעין פרודיה מדממת על סרטי זומבים שהיא גם קומדיה רומנטית. במאי: אדגר רייט (סדרת הטלוויזיה Spaced). שחקנים: סיימון פג ("אנשי המסיבות"), קייט אשפילד, ניק פרוסט.

יום שישי ה-13

הסרט הראשון בסדרה המצליחה. אימה אמיתית. בשנת 1957 טבע ג'ייסון במחנה בקריסטל לייק. שנה אחר כך נרצחו הילדים שלכאורה היו אחראים למותו. המחנה נשאר סגור עד שבשנת 1980 הוא נפתח מחדש ומדריכים חדשים נשכרים להפעילו. אלא שהם נרצחים בזה אחר זה... שחקנים: קווין ביקון ("מיסטיק ריבר"), בטסי פאלמר. במאי: שון ס. קנינגהאם.

מופע האימה

חמישה סיפורי אימה המתעסקים בעל טבעי, במתים ובחיים (שלא יישארו חיים הרבה זמן...). במאי: ג'ורג' רומרו. תסריט: סטיבן קינג, שחקנים: לסלי נילסן, האל האלברוק, פריץ וויבר

פלישת חוטפי הגופות (1956)

הגרסה המקורית של דון סיגל מ-1956 (אחד הסרטים הראשונים שעסק בנושא השיבוט לפני שזה היה קיים). דוקטור מיילס בנל חוזר לעיירת הולדתו ומגלה שכמה ממטופליו סובלים מתסביך רדיפה וטוענים כי חבריהם או קרובי משפחתם הם בעצם מתחזים. כמובן שהדוקטור סקפטי לגבי אמיתות דבריהם ומקבל חיזוק למסקנותיו כאשר הוא חוקר את החשודים בהתחזות ומגלה שהם עונים נכונה על כל שאלותיו, אך הוא משוכנע שמשהו אחר קרה... במאי: דון סיגל. שחקנים: קווין מאקגרת'י, דיאנה וינטר, לארי גייטס.

yes 3 - אימה מהמזרח הרחוק

ערוץ yes3 מגיש פלטת סיוטים מיפן, הונג-קונג והסביבה.

מרביטו

סרטו החדש מ-2004 של טקשי שימיזו, הבמאי של "הטינה" (גם של הגרסה היפנית המקורית וגם של הרימייק האמריקאי עם שרה מישל גלר). אימה. צלם הסובל מאובססיה לפחד מגלה עולם פנטזיה מאיים במנהרות רכבת התחתית בטוקיו ומחלץ מתוכו נערה שאותה הוא מקווה להחזיר למציאות. שחקנים: שיניה טסוקמוטו, טומומי מיאשיטה. במאי: טקאשי שימיזו. יפן 2004.

שלושה


פרוייקט שיתופי המכיל שלושה סרטי אימה קצרים שבוימו על-ידי שלושה במאים משלוש מדינות אסיאתיות - תאילנד, הונג-קונג ודרום קוריאה. הסרט הוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים השנה. במאים: קים ג'י-וון, נונזה נימבוטר, ופיטר צ'אן.

yes 4 - מרתון אלפרד היצ'קוק

ערוץ yes4 עורך הומאז' לאיש הדגול שהמציא את האימה בקולנוע, אלפרד היצ'קוק. המרתון ייפתח ברימייק של גאס ואן-סאנט ליצירת המופת "פסיכו", וימשיך בגרסה המקורית של המאסטר ובעוד שלוש מיצירות המופת הגדולות שלו.

פסיכו (1998)

מזכירה מאריזונה גונבת ממעבידה סכום כסף נכבד, ובדרכה לפגישה עם מאהבה היא עוצרת במלון דרכים קטן. אחרי מקלחת קצרה היא נעלמת כאילו בלע אותה חור הביוב. אל המקום מגיע בלש מטעם המעביד, מאהבה המודאג ואחותה. שלושתם נתקלים בהבעתו האטומה של בעל המקום, צעיר החי בצילה של אמו האימתנית. זהו התקציר של "פסיכו" של היצ’קוק, סרט שיצא למסכים בשנת 1960 והיווה את שער המעבר בין שנות החמישים לשישים (בקולנוע). 38 שנה אחרי מגיש גאס ואן סאנט את גרסתו - העתק כמעט מושלם שצולם שוט אחרי שוט לפי המקור של יצירת המופת. ההבדל הוא בצבע, ליהוק, הוראות בימוי ובמספר שוטים ואן סאנטיים אופייניים, המזכירים את "איידהו שלי", שנוספו ברגעי השיא של הסרט. התוצאה לטענת חלק מהמבקרים מיותרת, והאחרים טוענים, כמו ואן סאנט עצמו, כי זו הדרך לקרב את הדור של ימינו לקלאסיקה. לשיפוטכם. שחקנים: וינס ווהן, ג'וליאן מור, אן הייש

פסיכו (1960)

מריון קריין (ג’נט לי) מרגישה שמגיע לה יותר בחיים. יש לה חבר, סם, אבל הם לא יכולים להתחתן כי לסם, המשלם מזונות לאשתו לשעבר, אין כסף. יום אחד מבקש ממנה הבוס להפקיד 40 אלף דולר. מצוידת בכסף היא מחליטה לברוח אל סם ולהתחיל חיים חדשים. בדרך היא מתעייפת ועוצרת במוטל. את המוטל מנהל נורמן (אנתוני פרקינס) , איש צעיר ומוזר עם יחס מעט אובססיבי כלפי אמא שלו. אחרי ארוחת הערב היא עולה לחדרה כדי לעשות מקלחת...

פרנזי

היצ’קוק שב ללונדון, ממנה היגר בשנות הארבעים להוליווד, כדי ליצור את אחד מסרטי המתח המקאבריים המבריקים ביותר בקריירה הארוכה שלו. כמו בהרבה מסרטיו, במרכזו של "פרנזי" עומד גבר חף משפע הנחשד שהוא רוצח סידרתי וחייב להוכיח את חפותו בפרק זמן קצוב. שחקנים: בארי פוסטר, ג'ון פיץ'.

החבל

ב-1948 מביים היצ'קוק את הסרט הראשון שלו בצבע, שמבוסס על מחזה של פטריק המילטון. שני חברים, מושפעים מעט מניטשה ודוסטויבסקי, מתכננים ומבצעים את הרצח המושלם – ללא מניע, על טהרת האומנות בלבד. בכדי להשלים את היצירה, מוזמנים משפחתו, חבריו וארוסתו של המנוח לארוחת ערב, כשהגופה מוחבאת בחדר. בין האורחים גם המרצה שלהם (ג'יימס סטיוארט), המתחיל להבין את ההתרחשויות המוזרות. היצ'קוק יצר את הסרט בווירטואוזיות אופיינית, כשצילם אותו בעשרה שוטים בלבד וחיברם לסרט אחד. שחקנים: ג'ימס סטיוארט, ג'ואן דאל.

חלון אחורי

צלם עיתונות שרגלו שבורה, מרותק ל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט