חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קולנוע בריטי - המלצות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום, ה- 19 בינואר, מתחיל פסטיבל קולנוע בריטי שמתפרש על ארבע ערים שונות: תל אביב, ירושלים, חיפה ונצרת. לאחר צפייה בשבעה מתוך שלל הסרטים שיוצגו במהלך הפסטיבל, חייבים לציין שהשנה בהחלט יש ביניהם כמה סרטים ששווים בדיקה. קבלו מספר המלצות ואזהרות. את הפסטיבל יפתח הסרט "גאווה ודיעה קדומה" שהיה מועמד למספר פרסי גלובוס הזהב וזוכה להצלחה קופתית וביקורתית ברחבי העולם. בגרסה הנוכחית לספרה של ג'יין אוסטין מככבת קיירה נייטלי.

"גברת הנדרסון גאה להציג" – מביא עמו לפסטיבל הסרטים הבריטי שני אורחים מאוד חשובים: השחקן בוב הוסקינס (מועמד לפרס האוסקר על תפקידו בסרט, "מונה ליזה") והמפיקה נורמה היימן. גברת הנדרסון (זוכת האוסקר דיים ג'ודי דנץ מצחיקה וחריפה) המפונקת נשארת עם הון לא מבוטל ושעמום מצטבר אחרי מות בעלה. מדובר באמצע שנות השלושים והגברת חובבת התיאטרון מחליטה לפתוח אחד על שמה. מערכת יחסים משעשעת מתפתחת בין המנהל האומנותי לגברת השתלטנית וכאשר מלחמת העולם השנייה פורצת מצב העניינים מחמיר. את הסרט ביים אחד הבימאים הבריטים הטובים שיש היום, סטיבן פרירס, שביים סרטים כמו "מכבסה יפהפיה שלי" ו"הנוכלים". הסרט שעוסק בצנזורה, חופש ומלחמה מבדר למדי ויגיע בתחילת פברואר לבתי הקולנוע בישראל.

"סטונד" – סרטו של סטיבן וולי (שיהיה נוכח בהקרנה), בכיכובם של ליאו גרגורי, פאדי קונסידיין וטובה נובוטני מתחיל בדיוק כמו "שדרות סאנסט", עם גופה שצפה בבריכה. זוהי גופתו של בריאן ג'ונס, מי שהקים עם חבריו קית' ריצ'רדס ומיק ג'אגר את "האבנים המתגלגלות". הסרט עוקב אחרי השבועות האחרונים בחייו של המוסיקאי המוכשר שהתמכר לסמים ואלכוהול, לא הצליח להשתתף בהקלטות ובחזרות ומי שהשלטונות האמריקאים אסרו עליו להצטרף למסע ההופעות בגלל תיק במשטרה. מדובר בסרט קצבי עם מוסיקה טובה מאוד, עריכה מרשימה ומשחק טוב שמיועד לא רק למעריציו של המוסיקאי.

"שקרים נפרדים" – אולי הסרט המדובר ביותר בפסטיבל. דרמה עם שלושה כוכבי קולנוע מכובדים כמו טום וילקינסון ("בחדר המיטות", "אשה טובה") ואמילי ווטסון ("לשבור את הגלים") כאשר לצלע השלישית לוהק רופרט אוורט. את הסרט ביים וכתב ג'וליאן פלווס שזכה באוסקר על התסריט שכתב לסרט, "גוספורד פארק". דרמת כורסא בריטית מכובדת, (וקצת מפהקת) על זוג בורגני טיפוסי שבחור צעיר ותוסס החודר לחייהם משבש את שגרת יומם. שלא נדבר על תאונה מסתורית שמחסלת את בעלה של המנקה. שחקנים נפלאים עושים את המיטב מתסריט קצת משועמם ומבימוי מאוד מאופק.

"בלי חוקים" – יוצא בבתי הקולנוע בארץ ב 2.2 וזו כבר סיבה להציץ בדרמה המאוד אלימה הזו בבימויו של לקסי אלכסנדר. אלייז'ה ווד ("שר הטבעות") מגלם סטודנט אמריקאי לעיתונות שחודר לתוך קבוצה של חוליגנים בלונדון. קבוצה אלימה שמעריצה את ווסטהאם יונייטד ועוד יותר מעריצה קרבות רחוב אלימים ומדממים. הסרט שמזכיר את "בית חרושת לכדורגל" הבריטי שהוקרן לפני יותר משנה בארץ, נראה הרבה יותר מלוטש וממומן. מי שאוהב לראות המון מכות, דם שנשפך מהפה וסתם אנשים מרוחים בנוזל האדום, זה בהחלט הסרט בשבילו. בסוף הסרט יסבירו לכם שאלימות מובילה למוות, ככה שיש גם מוסר השכל חינוכי למרות כל הקללות והאגרופים.

"אנדרו וג'רמי מתחתנים" – סרט תיעודי של הבמאי והמפיק דון בויד (שגם יהיה נוכח בהקרנה) מצייר דיוקן של זוג הומואים קשיש וחביב המתכונן לטקס חתונתם בעיריית לונדון. הסרט שובר כמה סטיגמות על מערכות יחסים הומוסקסואליות ובדרך מתוארים השניים כאנשים מורכבים עם מטענים כבדים הקשורים ליציאתם מן הארון. הסרט מתאר את התמודדותם עם זהותם המינית ומערכת היחסים הייחודית בין ג'רמי איש התרבות בעל הממון ואנדרו הנרקומן לשעבר המגיע ממעמד נמוך.

"עוגת שכבות" – הלהיט הבריטי בבימויו של מתיו ווהן לא יצא בארץ בבתי הקולנוע אבל אפשר כבר להשיג אותו ב- dvd. אני ממליץ לראות אותו על המסך הגדול כמו שצריך. דניאל קרייג (הג'יימס בונד החדש), בתפקיד הראשי של גיבור ללא שם שמסתבך עם המאפיה הסרבית ועם עוד כמה טיפוסים מאוד מפוקפקים. ווהן שהפיק את "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" ו"סנאץ'", יוצר כאן סרט פשע אלים ולא מיופייף שמספק את הסחורה ואפילו מעבר לזה.

"המדרון" – סרט אימה מעולה של הבמאי ניל מארשל שסרטו המעולה "Dog soldiers" הוקרן ב 2003 במסגרת הפסטיבל הבריטי. בסרטו החדש והמשובח אנחנו עוקבים אחרי קבוצה של שש נשים שנפגשות לסיור במנהרה עמוקה ומסתורית. משקעים מהעבר עולים מעל לפני השטח בעקבות המסע והבנות מגלות שעדיף לסגור חשבונות באור יום ולא במנהרה חשוכה ולא מוכרת שמאכלסת יצורים עיוורים ורעבים. מבחינתי זהו סרט שכול חובב זוועות טיפוסי חייב לעצמו.


בכלל חובבי האימה והפנטסיה יגלו שיש מספר סרטים מאד מעניינים כמו "מסכת המראה", סרט פנטסיה יפהפה המבוסס על תסריט שכתב ניל גיימן, אחד מסופרי הפנטסיה המוערכים ביותר שיש היום. "חייזרים רעים", סרט אימה על אישה בעיירה שכוחת אל שטוענת כי היא נכנסה להריון מחייזר, העניינים מסתבכים כשמתגלה העובדה שהיא לא משקרת או הוזה. כמו כן יוקרן מקבץ של סרטי אימה קצרים ובאגף האנימציה והמשפחה יוקרן סרט אנימציה המבוסס על הסדרה הקלאסית "קרוסלת הקסמים" עם קולותיהם של קיילי מינו ורובי ויליאמס.

המלצה אחרונה - קלאסיקה של ממש - "סחיטה" (1929) , סרטו המדבר הראשון של אלפרד היצ'קוק שעותק חדש שלו יציג במסגרת הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע הבריטי בסינמטקים הגדולים – 19-28/1/06 . מידע על שעות ההקרנה תוכלו למצוא באתר של הסינמטקים השונים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט